Gå til innhold

Pakke bag til føden?


Artemis*på overtid*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har startet med å pakke baggen min..

 

Har foreløpig puttet oppi:

-alt jeg trenger av toalettsaker og sminke

-en stor svart vanlig bukse

-to ammetopper

-en ammegenser

-tre "bestemor" truser

-en pakke med ammeinnlegg

-en pakke store nattbind (mer behaglig å bruke hvis man ikke skulle blø så altfor mye de/den siste dagen du er på sykehuset)

-et slankebelte (skal hjelpe på å få magen på plass fort. Litt ubehaglig, men brukte det de to første dagene)

-stort tjukt badehåndkle (savnet den luksusen forrige gang)

 

Skal putte oppi: (har det liggende, må bare finne det, eller vaske det)

-to gamle ammebh'er

-en lang strikkejakke (anbefales hvis du er av typen som bryr deg om bindet/bleia synes igjennom uksa, selv etter en fødsel)

-en svart mammabukse, men bruker dem fortsatt

-sokker

-brystskold (begynte allerede på sykehuset sist å få sår på brystvortene. Husk å ta med salve til brystvortene)

-sandaler

 

 

Frøknas bag er ferdig.

Vet det egentlig er unødvendig, men sist var vi 2 uker på sykehuset og jeg savnet personlig preg på tøyet. Ble lei av det som var stemplet Ullevål Sykehus på. Det tok guttungen nesten to uker før han klarte å holde varmen selv, så derfor har jeg med mye ulltøy. Han ble født 3 uker for tidlig.

 

Den inneholder (mye rosa):

-to ull/silke bodyer i str 50/56

-en ull/silke strømpebukse i str 50/56

-et par tynne ullsokker og et par bomullsokker

-et par tynne ulltøffler

-i str 50; body, bukse og kjole

-i str 56; body, bukse og hel drakt

-to luer; en i ull og en i bomull

-en smokk

-Big brother- t-skjorte til storebror

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slankebelte? Hva er det? Nå ble jeg nysgjerrig! :D

 

Jeg har ikke begynt å tenke på bagen enda, men jeg burde vel kanskje det. Forrige fødsel ble jeg sendt på rutinemessig kontroll på sykehuset halvannen uke før fødselen (tok ikke med meg bag) og kom ikke hjem igjen. Så denne gangen skal jeg sørge for å ta med meg godt med personlige eiendeler til sykehuset uansett om det er kontroll eller fødsel på gang. Det er kjempekjedelig å sitte der uten reint undertøy engang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig på det slankebeltet jeg også, er det sånn bellaband?

 

Uff, tenker hver dag at jeg burde begynne på bagen så den er klar bare i tilfelle, men kommer meg liksom ikk av sted til å gjøre det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi,det var mye stæsj!!

Trenger babyen tøfler???

 

Jeg har foreløbig skrevet ned hva vi skal ha med...men ikke pakket...

Har kjøpt lekker ny weekendbag på salg,som jeg skal bruke...

Ska kjøpe ullammeinnlegg....har med såpeprøver etc som jeg har fått i Libero klubben...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, egentlig så trenger man ikke å ta med noe. Sykehusene har det høyest nødvendige som sykehusskjorte man får låne, engangstruser, bind, shampo/dusjsåpedispenser og håndkle til deg, og alt man trenger av kluter, bleier, tepper og tøy til babyen. Har hørt at det kan være mindre utvalg på sykehushotellene. Kom aldri dit forrige gang så lenge Tobias ble regnet som prematur.

 

Jeg syns bare tøfflene var så utrolig søøøøøøøøøøte at jeg har bestemt at de og en av ullbodyene skal være de første plaggene hun har på seg. =0D

 

Sånt slankebelte er sånn man får kjøpt til å ha under klærne for å skjule at man har mage. Nesten som korsett, men ikke så stivt. Kjøpte det via en nettbutikk sist som ikke eksisterer lenger. Den vil hjelpe magemusklene å finne tilbake til plassen sin litt fortere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her var det jommen tatt med mer enn nok iallefall ;)

 

Jeg har med til baby:

- 2 bodyer

- 2 bukser med føtter

- strømpebukse

- helseteppe

- lue

- kjøredress

 

Til meg:

-truser

-sminke

-ammebh (2 stk)

-bukse + genser

-sokker

-2 t-skjorter

 

Forrige gang gikk jeg bare i sykehus-skjorta, og hadde med meg en hel haug med unødvendige ting. Denne gangen skal bagen være liten og nyttig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg...

Alt jeg har klart er en god morgenkåpe...

Pluss at jeg har kjøpt en ekstra mamma-joggebukse slik at jeg er sikra å ha med en som er nyvasket til å ha på etterpå..

 

Uff..har ikke gjort dette før jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips- på tide for meg å komme i gang tror jeg!

 

Skal iallefall ut å se om jeg finner amme-bh!

Og kanskje noe mer ulltøy til (g)ullgutten!

 

Men det var å komme så langt at jeg fant en bag å legge alt i....

 

Takk for gode tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårføner - skikkelig ok å ha

 

Sist var det mye sying og sår "der nede" etterpå - dusjet meg nedentil mange ganger hver dag på klinikken - og tørket meg meg ikke med håndkle men med hårføner - når jeg var på 6-ukers kontroll kunne ikke legen se at jeg hadde sydd - skrøt av god hygiene. Bare et tips - jeg skal i hvert fall ha min med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...