Gå til innhold

dere som har mistet og blitt gravid på nytt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde en spontan abort i begynnelsen av mars, var da i uke 6..

har ikke blitt gravid igjen, men har nå begynt å prøve igjen..

har dere fått tettere oppfølgning av lege, blitt henvist til tidligere ultralyd o.l ???

om jeg blir gravid igjen, så komme jeg jo til å være helt over nervøs siden jeg har mistet en gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble gravid igjen 3 mnd etter at mensen var kommet tilbake. Fikk en ekstra ultralyd i uke 12, var godt å se at alt stod bra til. Var litt ekstra nervøs da jeg ble gravid igjen men det var mest før ultralyden....

Skrevet

Avtalte med gyn som fulgte meg opp etter SA at jeg kunne kontakte henne i uke 8 ved neste graviditet for tidlige UL og tett oppfølging.

Tok også kontakt med jordmor etter SA for å få "snakket ut" om opplevelsen (gikk mange uker med "truende abort", fikk beskjed om MA i uke 9, men 10 dager etter fant vi et bankende hjerte, og uka etter ble det SA....litt opp og ned altså).

Ble enig med jordmor om tett oppfølging fra henne også, til tross for at jeg er annengangs.

Fikk altså ikke tilbudet helt uten videre, men ba om det selv pga alle tankene omkring hvilke følelser som ville dukke opp ved neste graviditet.

Skrevet

jeg mistet i juli og oktober 06. (ma og sa) blei gravid igjen i desember 06 og måtte faktisk tvinge meg til å få en ultralyd for å sjekke om det var liv. fikk ingen annen oppfølging av lege i det hele tatt men gynekologen var veldig snill og ga meg ultralyd i uke 10, 14, ordinær 19, 24 og 32.

fikk ingen annen oppfølging av lege men det gikk greit. med alle ul'ene så fikk jeg enten se eller høre babyen min hver 14 dag omtrent og det var godt nok for meg;)

i tillegg så fikk jeg en følelse da jeg blei gravid og fant det ut at denne gangen ville alt gå greit. den følelsen slapp kun en gang og det var rundt da jeg skulle hatt mensen. etter det så var jeg aldri i tvil. helt rart i grunn. jeg trodde jeg ville være hysterisk og redd men det var jeg ikke;) hadde en utroling indre ro. det var i grunn veldig deilig!

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en sa i november, kom like langt som deg, 6 uker. Ble gravid i gjen i desember, og fikk time hos legen tidlig. Var ikke mer en 5 uker på vei da...

Fikk ul når jeg var 6 uker på vei, så ett pittelite hjerte som slo, ny ul i uke 9, da flyttet den på seg, og så en i uke 12 hos gynekolog. (Skulle egentlig sjekke ut en cyste på eggestokken, men som jeg sa, DEn gir jeg blaffen i! Jeg vil se noe annet! Og de gjorde vi =)) Så var det den ordinære ulen i uke 19 og så får jeg en vekstkontroll i uke 32. Har hele tiden følt at jeg blir godt fulgt opp av legen min og sykehuset.

En av grunnene til at jeg blir nøye fulgt opp er dels pga. sa i november og dels pga. min alder og at jeg er førstegangs...

Men må si, at følelsen når det gjaldt graviditeten denne gangen kontra den i november, er heeeelt anderledes. I november, så sa jeg til mannen min at vi for tilfellet er i babybransjen, og så får vi se hvor lenge det varer...

Denne gangen var det ikke tvil i min sjel om at dette kom til å gå bra! Følelsen var helt anderledes, og jeg kjente meg gravid som bare det. Merksnodig følelse, og vanskelig å forklare.

Er du usikker,så snakk med legen din, og be om tidlig ul. Spiren har det sikkert ikke godt av at mamman er stressa...

Uansett, ønsker deg masse lykke til og håper at spiren sitter snart!

Fortsatt god sommer til deg =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...