Gå til innhold

Nei nå gir jeg opp snart! Makan til ustabil mann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært kjærster og samboere i 3 år nå, eier et koselig rekkehus, har fast jobb og gode inntekter begge to. Vi har snakket om barn en god stund nå. Og han har sagt han er klar osv. Venninna mi er gravid å han sitter å koser med magen hennes og sier det er så koselig og at han gleder seg til det er vår tur. Vi ble enige om å slutte med prevansjon i januar. Den 3 pp vår ble utrolig lang.. på hele 96 dager, og jeg dro til gynekologen for å se om alt var normalt. Der fikk jeg diagnosen PCOS, og datt rett i kjelleren. Nå skal det sies at det lå en del annet bak i forkant også. Jeg har gått sykemeldt på grunn av deppresjoner siden mai. Jeg trodde jeg var gravid denne siste pp, men mensen dukka opp på søndag og skuffelsen var STOR!! Vi ble enige om å prøve pergotime, og jeg dro til legen å fikk resept. Skuffelsen etter å ha fått mensen gikk litt over og jeg gleda meg til å prøve ut pergotime, men i dag kommer han å sier at vi kanskje skal vente litt med det! (????) Vi skal ikke bruke noen form for prevansjon, men han ville gjerne at jeg skulle vente med å bruke pergo en stund til!

Jxxxxa idiot!! Orka ikke å sitte i samme rom som han mer, så jeg gikk å la meg! Ble så utrolig skuffa nå.. IGJEN!!!

Nå kan det nesten være det samme! Han skal fxxn meg få bruke den ubehaglige kondomen om han skal ha seg noe når han skal være sånn! Endten så vil du ha barn eller så vil du ikke!!!! åååå jeg er så sint, skuffa og lei meg nå!

Sånn.. det var dagens utblåsning!

Måtte bare få ut litt frustrasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. kansje han føler at visst dere slapper av å ikke prøver så hardt at det heller vil komme.. mulig han gjør det for å være grei??

vet jo ikke åssen han sa det heller da..

typen min sa også det etter et halvt år. så etter halvanne mnd så var jeg gravid.

Skrevet

Nei det virker ikke sånn igrunnen.. Han vet at det ikke er så lett for oss å bli gravide ettersom syklusene er helt i ubalanse osv.. Pergotime skal tas fra 5 mensdag og 5 dager fremover.. Jeg har mensen nå. Det var hele poenget med at jeg dro til legen for å få resept. Gudene vet når jeg får mensen neste gang.. for ikke å snakke om eggløsning. Og dette vet han jo. Virker som han fikk kalde føtter sånn i siste liten ifrykt for at det skulle klaffe med pergotime ettersom det stimulerer til eggløsning. Ikke vet jeg hva han tenker på! Men bare syns det er så ufatterlig dårlig gjort når han vet at jeg er deprimert osv å gi meg falske forhåpninger forså å gi meg DEN skuffelsen ved å si at nei, vi venter med de pillene. Da kan jeg jo like gjærne begynne med p-piller igjen da. Han sier jo indirekte at han ikke ønsker barn alikevel. Hadde han villet ha barn, hadde det jo vært det samme med de pillene tenker jeg.

Uff.. jeg blir så oppgitt over han..:(

Skrevet

det er jo faktisk utrolig dårlig gjort av han da.. spesielt etter så lang tid han har hatt for å tenke seg om..

er jo lov til å få kalde føtter, men når den lange harde prøvinga går ut over deg psykisk så syns jeg virkelig at han skal passe seg for hva han sier..

syns ærlig talt ikke han har rett til å plutselig bestemme seg for at nei nå gidder jeg ikke ha barn på en stund til..

Skrevet

Nei det er det jeg ikke forstår.. Her har jeg gått å sett han kose med magen til venninna mi som skal han om et par mnd.. Se han leke med nevøene våre og det har skjært meg i hjertet å se på det når jeg ikke har klart å gi han en barn som HAN har ønsket seg! Og når vi endelig bestemmer oss for å gjøre noen tiltak for å bedre sjangsene våre, så trekker han seg?? Eller han sier at vi kan fortsette uten prevansjon å se hva som skjer.. Men jeg mener at enten så ønsker man seg et barn eller så ønsker man seg det ikke! Det er endten eller! Jeg gidder ikke å fortsette å ha ubeskytta sex med han nå. Tenk om jeg skulle bli gravid uten hjelpemiddler, og han da PLUTSELIG finner ut at det ikke passa så bra alikevel. Abort hadde vært uaktuelt uansett og psyken min er ikke sterk nok til å takle mer ustabilheter akkurat nå. Jeg blir så frustrert over sånt. Nå skal det sies at han er en veldig usikker person. Han klarer ikke å ta enkle valg som foreksempel: Pølser eller fiskeboller til middag heller. Så jeg burde jo skjønt at det kom til å komme et eller annet..

Skrevet

tror ærlig talt jeg ikke ville hatt barn med noe så ustabilt.. men jeg vet jo ikke åssen dere har det.. men tenk hvor mye konflikter det ville blitt.. du måtte tatt alle avgjørelsene pga han aldri kan klare å bestemme seg.. eller ombestemmer seg å blir sur fordi du har tatt en avgjørelse..

Skrevet

"men tenk hvor mye konflikter det ville blitt.. du måtte tatt alle avgjørelsene pga han aldri kan klare å bestemme seg.. eller ombestemmer seg å blir sur fordi du har tatt en avgjørelse.."

Du sier jo noe der i grunnen.. Men det er noe jeg på en måte har lært meg å leve med. Han er en fin mann må mange måter. Vi har hatt 3 flotte og lykkelige år sammen. Han er snill og god. Men veeeeldig usikker. Greit å ta de enkle valgene for han. Men det sliter på meg når han ombestemmer seg om noe så viktig i siste liten. Jeg syns han tar utrolig lite hensyn til meg oppi det her. Jeg respekterer at han vil vente osv, men da kunne han søren meg å kommer å sagt det før jeg kasta pillene i januar! Dette såra meg faktisk veldig mye igrunnen. Jeg kjenner at jeg blir så sint. Øra mine koker.

uff.. disse mennene! :P

Skrevet

er jo ikke akkurat enkle avgjørelser når det angår barn og den nye situasjonen..er jo så masse en må tenke på..

må du sitte alene med alle valgene da? svelge det at han kan bli sur?

du blir bundet til han resten av livet visst dere får barn sammen.. tenk å ha en så usikker person som far.. tror det ville blitt noe barn som hadde følt seg håpløse og hjelpesløse når de hadde vært alene med han.. det blir barn aggresive av. de trenger sterke personer de føler seg trygge på...

hva med når barna vil gjøre alt selv å det blir konflikter.. hva gjør han da? går å gjemmer seg fordi han vet ikke hva han skal gjøre ?

virker ikke som om han klarer å se det fra ditt ståsted i det hele tatt..

Skrevet

Så sant, så sant! Nei han ser det nok ikke fra mitt ståsted, men det er desverre lite jeg får gjort nå. Jeg vil jo ikke presse på han et barn. Jeg får vel bare akseptere at HAN har tatt dette valget om å vente med de pillene. Men konsekvensene for han blir at det blit null sex uten kondom fremover. Så da får han bare klage så mye han vil! Jeg elsker han over alt på jord, og kunne ønske han bare hadde vært litt mer selvsikker og selvstendig. Han har vokst opp med en veldig overbeskyttende mor som har gjort ALT mulig for han. Så det er jo egentlig ikke rart at han er som han er. Jeg har ikke tenkt til å fortsette der mora slapp, og hadde håpet og tenkt at om vi fikk et barn sammen så måtte han bare lære seg å ta egne valg og ansvar. Nå har han valgt at vi skal utsette babylaginga en stund til og da blir det desverre for meg sånn. :( Men jeg håper ikke for han sin del at han kommer å sier han har ombestemt seg igjen om et par uker! Det kan ta mnd før jeg får mens igjen og kan begynne på pergotime.

Skrevet

off.. er jo nesten da en tenker om en må velge mellom mann og det å få barn.. han blir jo nesten som et barn han også.. å jeg føler bare på meg at han kan bli den sjalu typen visst dere får barn.. at du bruker masse tid og kjærlighet på ungen, men han forstår ikke at du er like glad i han selvom dere har fått barn..

at det kan bli mye mas fra han.. tror jeg kjenner typen skjønner du.. gjør han noe husarbeid? ringer han deg ofte når han drikker? sånne ting.

Skrevet

"at det kan bli mye mas fra han.. tror jeg kjenner typen skjønner du.. gjør han noe husarbeid? ringer han deg ofte når han drikker? sånne ting."

Svarer er nei og nei,

Han er utrolig lat når det gjelder husarbeid og vi har hatt utallige diskusjoner om det. Igjen så er vi inne på det at han aldri har løfta en finger hjemme hos mor og far.. *sukk*

Er ikke så altfor ofte han er ute å drikker uten meg, men når han er det, så er han veeeldig opptatt, for jeg hører ikke er pip. hehe.

Det er han jeg vil være sammen med og få barn med. Vi har vært sammen så lenge og hatt det så bra. Jeg er bare så ufatterlig skuffa nå.

Hvordan var det med dere da? Du er gravid nå? Ble dere enige med engang?

Skrevet

vi planla det ja.. prøvde i et halvt år uten hell. så slutta vi å tenke på det så skjedde det..vi hadde vært sammen i et år da vi fant ut vi ville prøve..

vi ble begge enige å jeg forsikra meg flere ganger om at han også ville å var klar.. for jeg ville ikke havne i en situasjon hvor jeg ble alene pga en som ikke klarer å bestemme seg å tror at det er som å velge farge på veggen..

han gleder seg veldig nå. er 17 uker på vei.. ble sammen med han nettopp fordi han er ganske selvsikker (ikke sleasy) men han er nok ikke den råeste på husarbeid visst jeg ikke ber han om det eller jeg er syk eller noe..

er vanskelig å finne en man vil dele livet med.. er ikke noe en tar for gitt.. men jeg er jo veldig ung å jeg ser at du er litt eldre. så vi har jo egentlig god tid..

men så ser jeg på de som tok den sjansen å ble alene i lange lange tider.. er virkelig vanskelig dette.. vondt å måtte tvinge seg til å innse hva en faktisk vil

Skrevet

Det må være deilig å ha en selvsikker mann som tar egne valg å står for de ja.

Snart halvveis du da. Så spennende:)

Tror det er få menn som med glede gjør husarbeid frivillig. Jeg har ihvertfall til gode å møte en! hehe

Men det er som du sier vi er jo unge enda så.. Nei det er jammen ikke lett å finne en man vi dele livet sitt med. Man må vel bare satse litt og ta noen sjangser.

Jeg kan ikke se for meg livet mitt sammen med noen andre enn han. Vi er veldig forskjellige, men det tror jeg bare er positivt. Det er vel med på å holde spenningen og liv i forholdet. Tenker at om man er for like så blir det kanskje lett litt kjedelig..

Det finnes ingen som er perfekte og noen kameler må man bare svelge når man skal velge seg en partner.

Det går nok bra for dere skal du se:) Det høres ut som om du er veldig lykkelig ihvertfall!:)

Så får vi håpe at mannen min tar til fornuft og bestemmer seg snart!:)

Skrevet

er jo akkurat det.... når en går inn i et forhold så må en huske på at det er to forskjellige parter som skal fungere sammen. å det skal mye jobbing å en stor innsats for at det skal fungere..

han trenger vel kansje litt tid på seg.. for min del så kan jeg tenke igjenom ting uten å si det høyt før etter en stund.. kansje han har grubla på dette å følte at nå må jeg bare få sagt det.. vet ikke.. men dere har jo fungert i tre år..å jeg tviler ikke på at det er et bra forhold.. :)

syns du skal gå å sette deg ned å si at han må fortelle deg hvorfor han ombestemte seg.. det har du din fulle rett til

Skrevet

Det er godt mulig han har tenkt på det en stund i forkant. Jeg bare syns det var så unødvendig å fyre oppunder meg sånn forså å ombestemme seg. Det skal ikke være lett.

Nå var det jo jeg som tok det opp. Jeg henta jo pillene idag og sa på fredag begynner vi på denne kuren så får vi se om det hjelper. Du er fortsatt enig i at vi skal prøve dette? så kom han med at kanskje vi skal vente litt? Jeg ble jo selvfølgelig rimelig satt ut.. her satt vi på søndag å snakka om at jeg skulle be legen om å skrive ut resept når jeg var der på mandag.. også går det 2 dager så ombestemmer han seg. Jaja tablettene er jo holdbare til 2012 men jeg får håpe det skjer no før den tid uansett!

Jeg får ta den praten i morgen når jeg har tenkt litt selv å fått roa meg ned.. Tror det er ganske lurt:)

Skrevet

lurt av deg.. sov på det til i morgen.. merkelig hva en kan komme frem til da.. lykke lykke til sier jeg bare :):)

Skrevet

Takk:)

Ja får gjøre det:)

Ønsker deg lykketil videre i svangerskapet og tiden etterpå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...