Gå til innhold

4 år og legging blitt et problem !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så stile på barnetmitt.no - så jeg forsøker her.

Jenta vår er 4 år (blir om 1 uke) og plutselig siste 2-3 ukene har hun gått fra å legge seg svært så frivillig (spurte ofte om å få legge seg allrede før barneTV!) til å bli helt rabiat når vi annonserer legging etter barneTV.

Hun VET det er legging etter TV - da legger også lillebror seg, og hun er stup-trøtt, uten tvil (sovner iløpet av 3-5 min, når vi endelig får henne i seng) og vi forteller henne også i forkant at det er legging etter TV.

Hun skriker og hyyler og gråter og vil ikke legge seg.

(evnt vil ikke at jeg skal legge henne, men pappaen)

Pappaen og jeg bytter alltid på å legge henne, annenhver kveld - og vi har alltid sittet hos henne til hun sovner, siden hun sovner så fort, og også for å unngå at hun kommer opp igjen, eller vekker lillebror som sover på samme rom.

Hva er dette ?

Hun kan grine og hyle i opptil 1 time hvis vi lar henne (har både prøvd å la henne få gråte ut, og legge henne med makt (bære henne i seng)

Vi er så godt som over trass på alle andre områder - men plutselig er altså legging blitt et problem.

Vi er helt utladet energimessig når hun endelig er i seng og sover.

Samtidig nærmer smokke-slutt seg (hun fyller som sagt 4 om en uke, og da må det bli slutt - hun har siste året brukt smokk kun om natten) men hvordan kan vi ta vekk smokken og muligens forvere dette problemet ytterligere ?

Vi tror hun er overtrøtt - men samtidig virker det helt utrolig at en 4 åring skal ha bruk for å legge seg FØR barneTV når hun endatil ikke er i barnehage om dagen, men har ferie.

Hva vil dere foreslå ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...