Gå til innhold

Gravid og Hellas...

Lisyan *overtid og utålmodig*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Hellas i september, er da ca 4 1/2 mnd på vei. Har lest litt her og der, og har spurt fastlegen min, og ser ikke ut til å by på noen problemer så lenge man følger visse forhåndsregler. Blir siste ferien før babyen kommer, så har ikke lyst avlyse den. Men skulle gjerne ha hørt fra andre som har erfaringer fra Syden-turer under graviditeten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i Hellas da jeg var 18 uker på vei, det var ikke noe problem det:-) Man skal ligge unna kattene, og passe litt på hva man spiser og drikker, men ellers er det ikke noe stress. Kan være kjekt å kjøpe støttestrømper til flyturen, da. Også hadde vi med oss potetskreller så jeg kunne skrelle frukt og grønnsaker som vi kjøpte som mellommåltider. Storkoste meg!

Skrevet

Jeg var to uker på øyhopping i begynnelsen av juni. Dette var riktignok da jeg var 6-7-8 uker på vei, så ganske tidlig i sv.skapet, men tok noen forhåndsregler likevel. Passet på å vaske frukt godt, og ikke spise rått kjøtt. Utenom det så oppførte jeg meg helt som normalt, og det gikk helt fint det.

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria i uke 25.

Gikk kjempefint!

Ingen problemer å være på sydenferie med mage i det hele tatt.

Nå hadde ikke jeg spes mage i uke 25 da,nesten ingen som kunne se det på meg...

Skrevet

Jeg har ikke vært enda, men skal til Hellas i august. Da vil jeg være 25 uker på vei. Jeg er ikke beskymret, og det var heller ikke fastlegen min.Skal en uke til Roma i september når jeg er 30 uker på vei. Tror det går helt utmerket jeg.

Har flere venninner som har reist til syden gravid, og de hadde ikke noe problemer. Bare ta forhåndsregler. God tur!

Skrevet

Beroligende å høre at andre har bra erfaringer med det. Det med potetskreller var en veldig god ide, så kan jeg spise annen frukt enn kun bananer!

Skrevet

vi skal til malta..da er jeg 26 uker på vei,regner med at det blir en fin tur..Eneste er vel varmen;) Får ligge på madrass i vannet hele tia;) Vet noen foressten hvordan det er med basseng,skal man ikke være i bassen pga. infeksjonsfare???

god ferie;)

Skrevet

Jeg var på Mallorca når jeg var 16 uker på vei. Det gikk kjempe fint. Holdt meg unna salater da den ofte ikke er vasket ordentlig og i vann som ikke er bra for oss, samt at jeg ikke spiste isbiter. Det gikk kjempe fint, så gled deg til turen:)

Når det gjelder å bade i baseng går det helt fint da vi har en slimpropp i skjeden som besykket mot innfeksjoner den veien. Så lenge slimproppen er på plass trenger en ikke å bekymre seg for det:

Skrevet

Jeg skal også til Hellas i august, da vil jeg være 25 uker på vei. Det jeg har tenkt mest på er salatene (spesielt den tradisjonelle greske, som jeg elsker)...er det bare dumt av meg å bestille salat på restaurant? Den har vel ikke salatblader, men tomater...

Skrevet

Lurer egentlig litt på det samme. Når jeg er i Hellas spiser jeg bare Gresk salat til lunch.... Skal til Santorini om 14 dager, og spurte legen min om jeg måtte holde meg unna salater. Han sa jeg måtte gå utifra at salatene de serverer på restaurant er godt vasket. Så han sa jeg bare kunne spise... Selvfølgelig bør en se an restauranten litt da....

Skrevet

Hei du,

Vi var i hellas for noen uker siden, va da 16/17 uker på vei. Jeg spiste gresk salat, og fikk ikke noen problemer pga dette. Tok en toxoplasmose test hos legen når vi kom hjem bare for å være på den sikre siden. Spiste frukt også, bare vasket den godt. Slapp av og nyt ferien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...