Gå til innhold

Hvor lang skolevei/barnehagevei har deres barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldstemann har 100 meter til skolen. Han har gått både til og fra skolem fra han begynte i 1.klasse. Om man skal kjøre dit er det ca 600-700 meter.

Til lillemors barnehage er det ca 200 meter å gå, ca 600-700 meter å kjøre, for da må man kjøre rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig nært skolen. Ca. 200 meter vil jeg tro.

Kanskje 800 meter til barnehagen. Tar ca. 3 minutt ¨å kjøre dit. Bare 30 sone.

Skrevet

her er skolen delt i 2. 1.-4 kl og 5.-10. kl

Så nå tar de bus til skolen. Men nr de begynner i 5.kl så er det vel sånn ca 300m kanskje. Ikke så veldig langt iallefall. Kort vei å sykle, og går fint an å gå dit også

Skrevet

Sånn er det her også, så om 2 år når han begynner i 5.klasse får han litt lenger skolevei, men ikke lenger enn at det er sykkel/spark avstand.

Skrevet

Vil tippe det er ca en km til skolen,kanskje litt mindre, som gutten min skal begynne på nå om en måned. Er en del lenger å kjøre. Men vi skal ikke kjøre han. Vi skal følge han opp og ned til han blir trygg på skoleveien, så er det andre som han kan ha følge med. Rett opp bakker når han skal til skolen, og bare ned bakker når han skal hjem. Hører med andre foreldre at de klarer å bruke ca en time på hver vei, selv om de hadde klart det på snaue ti minutter hvis de hadde gått normalt. Ting tar tid...

Til barnehagen har vi gansge lang vei. Kanskje rundt 2,5km?? Har aldri gått ut eller målt det.. Der kjører vi allid..

Skrevet

Det er i underkant av 2 mil til både barnehage og skole. Tar ca 10 min å kjøre. Jeg kjører alltid barna i bhg og når de begynner på skolen er det skolebuss opp og ned.

Skrevet

Det tar 7 minutter å gå til barnehagen og 4 minutter til skolen. I starten kommer han nok til å bli hentet, men etterhvert skal han gå selv. Det handler både om min trygghet og om hans. Det har også noe å si hva vennene som bor i samme område gjør.

Skrevet

Her er det ca 2 km til banrehagen som lillemor skal begynne i over nyttår. Også er det 3892 meter til skolen som guttongenbegynner på til høsten. Vet det, for det ble målt opp da eldstejenta skulle begynne der for MAAAANGE år siden. Hun skulle nemlig IKKE få dekt skolebuss.DEn skulle bare kjøre forbi henne når hun var 9 år pga det var for kort vei! Fikk nå kranglet oss til buss likevel vi da. DEn kjørte jo rett forbi her med nabojenta i bussen! Og øde strekning uten veilys og med masse elg på veien. 4 hus å gå forbi på strekningen! Nå er det heldigvis endrete regler, så det er vel bare 2 km som er grensen for å få skyss. Den gang var grensen 4 km.

Skrevet

Snakk om å være firkantet! Vel, godt at det ordnet seg!

Skrevet

Tar ca. 15 min. å gå til barnehagen. Skolen (som hun starter på om 5 år:) er 3 min gåtur unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...