casadra Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei! Har desverre fått "en hemoride". Er det noen som har noe tips til hvordan man kan bli kvitt denne? Er litt ubehagelig, svir og klør litt. På forhånd takk.
Chantelle Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Plagdes med hemorider i 1.trimester og får det av og til tilbake. Snakket med jordmor om det og hun sa at mye vann og mat som ga litt løs mage hjalp mye. Og å gå tur setter magen igang og skal visst være stimulerende for trege mager etc. Det fins også en krem som gravide kan bruke. Spør på apoteket, husker ikke hva den heter. Lykke til.
casadra Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar. Da skal jeg ta med mannen ut på tur, og drikke mye vann i etterkant.
frøet76 Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Min erfaring er at det bare må gå sin gang. Salven på apoteket kan lindre litt. Isbiter i vaskeklut /plastposeomslag kan kanskje også lindre. Husk fiberrik kost inklusiv masse væske for å unngå nye. Og å ikke trykke for mye på do! Men så er det jo det ekstra trykket fordi man er gravid som ikke er så lett å omgå da. Jeg måtte operere mine vekk for jeg hadde det så ofte (arvelig), men det var før jeg ble gravid. Så har ikke vært særlig plaget med "hemmiser" siden det. Tror ikke de gjør det med gravide, men vet ikke. Ikke særlig behagelig å ha, nei!
saltogpepper Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 Scheriproct stikkpiller og krem . Stikkpillene må du eventuelt få resept på hos legen. De lindrer. Men jeg vet ikke om de kan tas av gravide? På apoteket kan du også kjøpe alcos-anal stikkpiller reseptfritt, men sjekk om de kan tas av gravide. Slikt finner du på apoteket der hvor de har ting til "mage/fordøyelse" , (i tilfelle du vil slippe å spørre ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå