Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 vi er gravid med vårt første barn i 6. mnd og alt er bare fint:) vi gleder oss masse til den lille kommer:) jeg har en samboer som er kjempestolt av både meg og gutten inne i magen, og forholdet vi har er kjempefint med gjensidig respekt og vi har det gøy og ler mye sammen. så egentlig skulle jeg ikke ha noen bekymringer og det vet jeg! men allikavel sniker det seg inn slike tanker som: "hva om samboer ikke synes jeg er like fin lenger"?, "hvordan kommer jeg til å se ut etter fødsel"?, "kommer han til å miste interessen i meg og søke andre steder"? jeg klarer ikke helt å nyte dette svangerskapet.... men jeg må få sagt at det er selvfølgelig ingenting som er viktigere enn at den lille inni meg har det bra!! det er kun det som betyr noe! men jeg bare lurer på om det er flere som har disse tankene eller om det er bare jeg som er overfladisk!? trenger ærlige svar!! :)
konvall Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Kjære deg. Dette er ganske vanlige tanker og bekymringer under et svangerskap. Dette går over. Tro på mannen din når han forteller deg at han liker deg akkurat sånn du er. Jeg hadde samme tankene som deg. Tro meg, det ødelegger for en tid som du skal nyte. Tenk heller på alt det flotte som skjer inne i kroppen din. Du kommer fort tilbake til ditt gamle igjen. Å ha slike tanker gjør at det er så fort gjort å utvikle svangerskapsdepresjoner. Gjorde det selv. Gikk glipp av mitt svangerskap pga dette. Prøv å tenk positivt. Vet det er vanskelig, men prat om det. Ønsker deg lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #3 Skrevet 23. juli 2008 Jeg hadde mye av de samme tankene da jeg gikk gravid, men jeg fant at etterhvert som månedene gikk ble sexlivet bare bedre og bedre! Grunnen til det er nok at jeg følte meg mer kvinnelig og formfull, og hadde et mer avslappet forhold til kropp og utseende enn vanlig. Etter fødselen har kroppen min forandret seg, men ikke til det ekstreme. Jeg har fått noen strekkmerker på "sideflesket" og litt på puppene, men det hører med! De fleste oppegående menn vet dette, og de har heller ingenting imot det. Det er en myte at menn ikke tenner på jenter med strekkmerker og noen ekstra kilo. Dessverre er det kvinner selv som har en tendens til å hause opp denne "sannheten." Mitt råd til deg er å bare slappe av! Du er gravid, og kroppen din vil forandre seg. Kanskje du er så heldig at du slipper strekkmerker og ekstra kilo etter fødsel, men uansett er jeg sikker på at kjæresten din har like lyst på deg som alltid. Menn er enkle sånn...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #4 Skrevet 25. juli 2008 tusen takk for fine svar:) øver meg på å nyte det! har pratet litt årntli me sambo og bare det hjalp mye. han er verdens beste vettu:) ingen tvil om det:) man blir litt rar av å være gravid tror jeg... kroppen og hodet mitt har værtfall forandret seg mye allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå