du og jeg og vi to Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Ja, nå må noe gjøres med den stadig hyppigere nattammingen. Koselig å ha den lille kroppen inntil meg om natta - men pappaen får ikke sove... Og jeg synes det begynner å bli på tide å gjøre noe. Gutten er 8 måneder gammel, og spiser 4 faste måltider på dagen + amming. Han har spist 2-3 ganger på natta siden han var liten, noe jeg håpte ville avta etter at han begynte med fast føde og ble lagt på eget rom. Men det ble heller hyppigere. Så, de neste to ukene er viet til nattavvenning, pappaen trør til. Men hvordan i all verden skal vi gjøre det?! Noen med gode råd/erfaringer?Jeg klarer ikke å gjennomføre Ferber...
kokkelimonke Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg dytter denne litt, lurer på det samme selv :-)
du og jeg og vi to Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Takk for dytting! Håper noen kan komme med erfaringer! Leser mye dette her, men det er så mange ulike metoder, og jeg synes nesten alle er omstridte...
du og jeg og vi to Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2008 Og da var det opp igjen...
simsalabima Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har sluttet å amme for 3 dager siden. Jenta mi er 10 mnd og har i noen måneder nå ikke villet bli ammet i det heletatt utenom rett før hun skulle legge seg for kvelden og på natten når hun våknet. Noen netter sov hun gjennom men de fleste netter våknet hun en gang og ville ha mat/ bli ammet for å få sove igjen. Grunnen til at jeg valgte å slutte var at hun begynte å bite meg for ett par uker siden. Det jeg gjorde var: Tok på meg genser, og gjorde kveldsritualet som vanlig men ga henne vann på flaske istedet for amming. Første kvelden nektet hun og ble endel skriking, men jeg tok henne opp og bysset, prøvde igjen og igjen. Tilslutt var hun så utslitt at hun sovnet i senga si etter litt skriking. Etter denne ene kvelden har leggingen gått fint uten amming, men med vann på flaske. Det jeg gjorde feil da jeg prøvde for 2 uker siden var: når hun da våknet neste morgen tenkte jeg; kan jo ikke skade å gi henne bare litt, så jeg ammet henne om morgenen. Så det som skjedde var at jeg opplevde at hun våknet oftere og oftere om natta og tidligere og tidligere om morgenen. Sannsynligvis for å få melk. Så nå gjør jeg meg om til ett stålmenneske og tilbyr kun vann på natta og NULL amming om morgenen heller. Har gått kjempe fint, selv om jeg er alene med henne for tiden. Så jeg tror at jeg ville kuttet ut alle amme måltider på natta og kvelden med en gang. Hvis ikke tror jeg babyen blir forvirret av at en gang får jeg og en gang ikke liksom.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå