Gå til innhold

hvor går grensen til og være ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

litt gøy med en meningsmåling=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm..godt spørsmål. Tror jeg syns at når en er fyllt 23 er en ikke "ung" mor lenger. Er jo selvfølgelig ung! men ikke for ung liksom..

Skrevet

Syntes jenter i alderen 16-20 går under "ung mor"

Under 16 er vel heller "Bestemor trer inn som mor", hører om utallige jentunger som får barn, og "klarer" ikke, les "gidder ikke stå opp om natta osv, vil ut, feste, kini etc.

Skrevet

I mitt hodet er tenårings mødre unge mødre..

Men det henger nok sammen med at jeg var 21 når jeg fikk sønnen min, og jeg har aldri følt meg som en ung mor!

Skrevet

Under 20 er ung mor, for MEG. :)

Skrevet

Under 22, kanskje?

Skrevet

Under 20= tenåring= "barn"= ung mor

Skrevet

Tja.. Man er ung når man er 16-20.. Sånn ung mor som går på tv.. Men man er jo ung når man er 20-25 og.. men da har man kanskje litt mer plass.. Vanskelig dette.

Skrevet

Jeg ble gravid som 21åring, og følte meg da som en ung mor. Det er vel for grunnet at ingen av venninnene mine var i nærheten til å tenke på barn enda. Nå er jeg 24, og føler at jeg var i en perfekt alder til å bli mamma.

Skrevet

jeg fikk snuppa da jeg var 19 og så på meg selv som en ung mor. blir 21 nå å venter nr 2 og er fortsatt en ung mor. men sånn, over 23, da er du ikke ung mor lenger. eller.. det kommer litt ann på personen egentlig. nei, jeg vet ikke jeg. 25 er i allefall ikke ungt.

Skrevet

alt under 24 vil jeg si er ungt. men ikke FOR ungt, det kan man ikke sette noen alder på. modenhet går på personlighet og ikke på antall år.

men jeg tenker at man er en ung mor når en er under 24. og det mener jeg ikke i en negativ forstand.

Skrevet

Synes det er vanskelig å definer,e men skiller også litt mellom å være ung mor og veldig ung mor. Ung mor er under 23-24 år med første barnet, veldig ung er under 19 år i mine øyne. Mammaen min var 21 år da hun fikk meg og jeg fikk alltid høre at jeg hadde en så ung mor og jeg hadde den yngte moren av alle i klassen. Jeg ble også mamma selv som 21-åring første gang og følte meg litt ung i forhold til snittet, men ikke sånn veldig. Da følte jeg merg faktisk mer som ung mor når jeg hadde 3 barn som 26 åring, for det er tydeligvis mange flere som reagerer på og bemerker, har fått de mest utrolig kommentarer når jeg er ute med alle tre barna mine alene, hehe... Er 27 år nå og mini har passert året, men lurer på om jeg kanskje ser litt yngre ut enn det jeg er med tanke på endel av kommentarene jeg møter.

Skrevet

Litt artig å lese at noen tenker at under 22 er ung mor, da jeg fikk min første da jeg var 21, og slettes ikke anså meg selv som ung mor:)

Skrevet

For meg så ser jeg på de som får barn fra når de er 18 og opp til 22. De som jeg ser på som veldig unge mødre er de som er under 18.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...