Glad tobarnsmamma Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 I denne jungelen av barneutstyr og alle mulige tips til hva en bør skaffe seg fyker fort pengene. En del ting er helt sikkert lurt og økonomisk å kjøpe brukt. Noen tips til hva? Og hvor en bør kjøpe det?
rubin Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Du kan søke etter det meste på finn.no på torget der! Men.. jeg synes folk tar seg godt betalt der for brukte ting.. men; man kan jo prute litt da! Ellers så har jeg kjøpt -eller- bestilt vogn (2009 mod.) i Sverige Har spart over 1000 kr på det- og den prisen jeg gir for vogna der (5990) har jeg sett folk skal ha for sin 2007 modell her -brukt! Har lett lenge, men fant ut at jeg kjøper ny -selv om det er nr. 4.. Ellers så er det bare å forhøre seg med andre som er ferdige med å få barn; jeg arvet voksipose og mye annet av en venninne.. hun var bare glad for å bli kvitt alt. Jeg har nemlig kvittet meg med en god del selv.. trodde ikke vi skulle ha flere enn 3 Lykke til på utstyrs-jakt!
Vannmelonen Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Vi har kjøpt brukt: - Bilsete - Lekegrind - Babygym - Senge uro - Ammepute Jeg har kjøpt alt gjennom venner og kjente.. Men mener Finn.no er det beste stedet å finne utsyr på. Vi vurderte å kjøpe seng brukt, men de sengene sióm var til salgs brukt var ofte dyrere enn de på IKEA, så da kjøpte vi heller ny.
Barbamama_til 2 prinsesser Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg vil ikke anbefale å kjøpe bilsete brukt av noen du ikke kjenner. Men ellers så det masse fint, brukt og billig på Finn.no.
Trulte76 Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 jeg har ikke kjøpt noe brukt, men jeg har lånt bilstol og sånn uff hva den heter nå. Den bøtta som man bader babyen i. Det har jeg lånt, og fått en del klær i 56 og 62, men kjøpt en del selv. Resten har jeg kjøpt nytt. Minste jenta er 6,5 så har veldig lite etter mine to eldste. Hadde kun noe klær. Men på Finn.no er jo sikker mye fint å kjøpe, som vogn, stellebord, seng osv. Søk i nærheten av der du bor, så du kan se på det før du kjøper det
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Simpelthen elsker Finn.no! Har gjort kupp på Stokke Sleepi seng (kjøpt helt ny madrass til da), Maxi Cosi bilsete med base og Voksipose (som har vært på rens). Strålende fornøyd med dette Har spart noen lapper! Ellers kjøper vi nye klær og vogn (i Sverige) + div annet utstyr. Men masse bra på finn, nesten litt synd at jeg er ferdig handlet. Er inne å titter litt der hver dag fordet
The_Baby_Container_4Trimester Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har kjøpt en del på FINN og gjennom venner. Vogna er ny, og en del av klærne og Petunia veska mi. Men resten er enten fått eller kjøpt brukt. Jeg hadde lyst på sånt stellebord som står på badekaret, men syntes de som lå på finn var så dyre selv om de var brukt. Jeg lagret derfor et søk på "stellebord for badekar" og begrenset det til nærmeste to fylker. En dag kom det mail om at et slikt var tilsalgs for 300 pluss en babyhuske, akebrett og søskenplattform. Dette har jeg gjort for mye annet jeg har kjøpt også. Designer sofaen min f.eks, og senga mi :-) Det er bedre å kjøpe brukte kvalitetsvarer enn flunka ny billig dritt:-)
bryomamma***høygravid*** Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har kjøpt endel brukt gjennom finn.no, mye bra -bag til tfk twist -badekar sete -first free bag (genial som ammepute) -vippestol -baby bjørn -kjøpte skuv seng på loppis, og har pusset opp denne, tar ikke så stor plass som sprinkelsengen på rommet vårt. Vogn har jeg kjøpt ny, og klær foretrekker jeg at er nye, men har alikevel arvet noe, men vet ikke om det vil bli brukt. Uansett så får man jo så mye babytøy i gave når barnet kommer at det er dumt å kjøpe for mye selv!
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Smartaste funnet eg har gjort, var då eg ramla over eit lagerutsal, vips, masse babykle for under tusenlappen;) Sal er også noko som det er koseleg å finne,så sant ein finn dei tinga ein leitar etter. Ellers kjøpervi brukt/arvar/låner vi: lammeskinnspose leikegrind bilstol vogn (om vi synest den passar) brystpumpe babycall (om søstra mi finne den igjen og den virkar) div. babykle og lappeteppe til vogn/golv Seng Eit tips når det gjeld å skaffe ting brukt, er at de får det frå nokon som de kjenner og stolar på. Då tenker eg mest på bilstol og slikt.
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 22. juli 2008 Ja, jeg ser at mange av dere har kjøpt brukte bilseter. Har dere kjøpt av folk dere kjenner da? Ser at mange har lagt ut bilstoler for salg på finn, og de ser jo veldig fine ut, men man kan jo ikke se på de om de har vært i noen kollisjon... Jeg er generelt litt skeptisk, tenker at ny bilstol er billig forsikring for babyen min... Viser for eksempel til følgende artikkel: http://www.dinside.no/php/art.php?id=371139
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Vi har kjøpt bilsete av ei god venninne, brukt - det har ikke vært med i noen form for ulykke, så jeg stoler på at det er like fint. Vært lite brukt også visstnok. Ellers så har vi kjøpt bæresele, klær, reiseseng, vippestol, lekegrind og slikt brukt - av nær familie eller venninner. Det er så godt som nytt, så hvorfor kjøpe nytt da, tenker jeg - penger spart er penger tjent ;o)
Ella78 m/ A&M Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 Vi har kjøpt bilsete brukt av ei venninne, samt babygym og ammepute. Ellers arver vi sprinkelseng, barneseng og moseskurv, masse klær, badebøtte (husker ikke hva den heter i farten) og vippestol... Og sikkert masse jeg har glemt nå... Kjøpte ny vogn fordi jeg hadde så innmari lyst...
Gjest Skrevet 25. juli 2008 #13 Skrevet 25. juli 2008 Jeg har egentlig kjøpt mesteparten nytt jeg. Dette er vår første, så da synes jeg det var det greit. Men vi bruker stellebord etter samboers første barn (Han har en fra før), og så bruker vi saueskinnpose fra jeg var liten. Mamma har spart på den - og etter en tur på renseriet er den fin som ny. Litt falma utenpå. Men det ordnes greit med et teppe oppå. Og så har vi kjøpt brukt bilsete (ikke første, men det neste vi trenger - fra 13 kg og oppover) + reiseseng av søstera til samboer. Men jaggu koster det penger å få barn....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå