Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vel noen av dere som fikk med dere at jeg satt her torsdag morgen og sutret over at ingenting var skjedd over natta, men det tok jommen ikke lang tid før det smalt!

Skulle på do i 11-tiden, og i det jeg satt meg ned hørte/kjente jeg et skikkelig knepp og så gikk vannet. Var ikke så mye som kom, men rant litt hele tiden. Ringte føden og fikk beskjed om å komme inn til kontroll klokka 13.00.

Ringte samboeren min og sa at jeg gjerne ville ha han med på kontrollen, men at han ikke trengte å skynde seg, hadde jo ikke rier eller noe, så han kunne baaare spise lunsjen sin. Så tok det vel omtrent fem minutter før jeg stod på alle fire i sofaen og prøvde å ikke dævve av rier. Kom hvert tredje eller fjerde minutt med en gang, så fikk samboern min til å hive seg i bilen (han har 20 min å kjøre fra jobben, tror han var hjemme på 10..)

Kom inn på føden og ble undersøkt av en kjempesøt jordmor, hadde da 3-4 cm åpning. Fikk klyx og tilbud om dusj, så ble stående inne på badet en stund, hengende over en dusjkrakk med konstante rier. Disse herlige pausene kjente jeg ikke noe til...

Begynte fort å sutre om dop, og kom inn på fødestua hvor jeg fikk lystgass (som forøvrig ikke hadde noen annen effekt enn at det var deilig å konsentrere seg om noe annet enn riene, ble veldig opptatt av å puste) og epidural. Gud velsigne epiduralen!

Ble liggende noen timer, men riene avtok så måtte få drypp for å få litt fortgang i sakene. Husker ikke så mye av hva som skjedde fram mot slutten (kanskje det er no i den lystgassen allikevel), men i 19-tiden hadde jeg nesten full åpning og fikk lov til å begynne å presse. Desverre hadde ikke madamen tenkt seg ut, og plutselig stod overlegen mellom beina på meg (alle som har født på Bærum veit hvilket rivjern av en dame det er snakk om) med sprøyte, saks og vakum! Hun stod der og røska og reiv i 15-20 min før stjernekikkern min kom klokka 20.29, ni og en halv time etter at vannet gikk :-)

Jeg reagerte selvfølgelig som alle andre nybakte mødre da jeg så babyen (husk at hun kom med vakum) og utbrøt "så stygg hun er!".

Jessda. Endret fort mening da:-)

Lå i en time og ble sydd sammen, og nå er ting snaaart så bra at jeg kan sitte oppreist!

Kom hjem i går, og nå prøver vi bare å venne oss til det nye livet. Har hatt litt startproblemer med ammingen, men pumper det jeg har og mater med flaske, så blir det erstatning i tillegg til vi får det til. Gir meg ikke med det første ;-)

Legger ut bilde av lille Leah min på profilen nuh :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med ei lita jente :) Ja d pleier å skje når man minst venter d ;)

Skrevet

Tusen grattis kramar till dig. Måtte le gott när du skrev din kommentar...haha... härligt att man kan vara ärlig :0)

Hördes ut som en vondt födsel, men tänk så skönt att det är över. Det är gott att man inte vet vad man går till!!

Har termin idag jag... nu har jag blivit så desperat...sitter och äter kanel!!!!!!!!!! Trodde jag hade gett upp.. men men..

Kos dere massa och passa på att slappa av emellan alla ammning och kos!!

Skrevet

Tusen takk :-)

Jeg spiste faktsik masse kanel dagen før jeg fødte. OG stimulerte brystvortene! Vet ikke om det hjalp, men fikk nå ut ungen ;-) Lykke til når det blir deres tur! :-)

Skrevet

tusen tack :0) hoppas det inte blir länge till. Förresten otrolig söt liten tjej du fått!! (med blått teppe...hihi)

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!

Skrevet

Gratulerer med jenta og lykke til med ammingen! Går seg sikkert til :-)

Skrevet

Utrolig kul fødselshistorie! Selv om fødselen hørtes litt tøff ut på slutten. Ser for meg rivjernet med instrumentene sine mlm beina dine...

Vi får være glad slike rivjern finnes, vil heller møte på en sånn enn en ubesluttsom pingvin av en fødselslege hvis det haster å få ut babyen!

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta!!

Skrevet

er en tur innom fra bli gravid. Er så utrolig koselig å lese sånne fødselhistorier som din. Gtaulerer så mye med lille Leah og kos dere masse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...