temine Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Gode forslag mottas med takk! Skal nemlig lage til et utdrikkingslag, og trenger litt av hvert:)
Mammaen til Turid Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 http://www.aperitif.no/index.db2?id=63
3b@rnsmor-30* Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 omelett stekt peproni eller salami-pølser (stekte sånne små skiver som man kjøper i steikapanna til de ble helt sprø) røkelaks i lefser (smør tynt lag med tine kremost med franske urter og legg røkelaks på og rull sammen) pastasalat grønn salat kjøtboller i salsa (jeg brukte ferdige svenske kjøttboller og laget hjemmelaget salsa av grovhakkede tomater, basilikum, hvitløk og litt chilli. laget den noen dager før så kjøttbollene fikk trekke lenge og godt i salsaen) godt brød (baguetter grove og fine, hvitløk?) findus sine frosne marinerte scampi (skal bare varmes i steikepanna- knallgode!) dette er det jeg kommer på av det jeg laget til mannens 30 årslag i fjor... ellers er det mange tips på matprat.no o.l. sider.
petite fleur Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Stekt asparges med eller uten spekeskinke Fritert brie Tomat- og mozarellasalat Grillspyd med marinert kylling foccacia Kjøttboller med fetaost og basilikum Saltkokte poteter/ potetbåter aioli salsa
hjelpesmega Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Serranoskinke. Kjøttboller. Focaccia. Aioli. Oliven. Chorizopølse. Scampi. Biter av biffkjøtt(evt kyllingfilet, svinefilet) i saus. Salat. Jeg kjøpte en Tapas bok for 49 kr med 100 oppskrifter i.
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 stekte potetbåter med aioli er et must ) vask mandelpoteter godt, skjær de i båter, legges i langpanne(helst litt tørket) krydre med paprika,chili og pepper , hell litt olivenolje over. Stekes i ovnen på 225 gr i midten, stekes ca 20-25 min, ha gjerne på grilleffekt. Ferdig når de er gyldne,mmm Aioli: 1 pk rømme blandes med 1 pk majones ha 2 fedd hvitløk, salt og pepper, litt chilipulver, litt persille(fra glass) og litt presset sitron for de som liker det litt syrlig ) denne er alltid en knallsuksess! Se gjerne på mine sider på facebook også, stines matsider )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå