Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gode forslag mottas med takk! Skal nemlig lage til et utdrikkingslag, og trenger litt av hvert:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

omelett

stekt peproni eller salami-pølser (stekte sånne små skiver som man kjøper i steikapanna til de ble helt sprø)

røkelaks i lefser (smør tynt lag med tine kremost med franske urter og legg røkelaks på og rull sammen)

pastasalat

grønn salat

kjøtboller i salsa (jeg brukte ferdige svenske kjøttboller og laget hjemmelaget salsa av grovhakkede tomater, basilikum, hvitløk og litt chilli. laget den noen dager før så kjøttbollene fikk trekke lenge og godt i salsaen)

godt brød (baguetter grove og fine, hvitløk?)

findus sine frosne marinerte scampi (skal bare varmes i steikepanna- knallgode!)

dette er det jeg kommer på av det jeg laget til mannens 30 årslag i fjor... ellers er det mange tips på matprat.no o.l. sider.

Skrevet

Stekt asparges med eller uten spekeskinke

Fritert brie

Tomat- og mozarellasalat

Grillspyd med marinert kylling

foccacia

Kjøttboller med fetaost og basilikum

Saltkokte poteter/ potetbåter

aioli

salsa

Skrevet

Serranoskinke. Kjøttboller. Focaccia. Aioli. Oliven. Chorizopølse. Scampi. Biter av biffkjøtt(evt kyllingfilet, svinefilet) i saus. Salat.

Jeg kjøpte en Tapas bok for 49 kr med 100 oppskrifter i.

Skrevet

stekte potetbåter med aioli er et must :o)

vask mandelpoteter godt, skjær de i båter, legges i langpanne(helst litt tørket) krydre med paprika,chili og pepper , hell litt olivenolje over.

Stekes i ovnen på 225 gr i midten, stekes ca 20-25 min, ha gjerne på grilleffekt. Ferdig når de er gyldne,mmm

Aioli:

1 pk rømme blandes med 1 pk majones

ha 2 fedd hvitløk, salt og pepper, litt chilipulver, litt persille(fra glass) og litt presset sitron for de som liker det litt syrlig :o)

denne er alltid en knallsuksess!

Se gjerne på mine sider på facebook også, stines matsider :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...