Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage litt tapas til en 5-7 stk i et koselig utdrikkingslag uten drikking;) Har bestemt foccacia, oliven, aioli, litt salat og reker, men må ha litt mer og trenger noen forslag. Til dessert skal vi i alle fall ha marengs og jordbær med krem:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp dadler, bacon. Skjær et lite snitt i dalen og ta ut steinen. Erstatt steinen med en mandel (du kan ta hvit geitost istede for mandel, men er du gravid er det kanskje best med mandel?) Surr baconskive rundt dadlen og putt en tannpirker i den (for at det skal holde seg) Legg det i stekeovnen og så vips er det ferdig når baconet har fått en gylden farge. Kjempegodt, og du blander søtt og salt sammen. :)

Skrevet

Kjøttboller med feta ost og chorizo pølse(finner oppskrift på matprat.no) er et must på tapas bordet! deilig å dyppe i aioli... Lefseruller med urteost og laks er deilig, og super raske å lage. Kan erstatte laksen med ost og skinke og litt ruccula. Lykke til!:=)

Skrevet

Poteter er et must syns jeg...

Kan bruke små hele poteter(mandelpoteter??) med skall,

legg de i ildfast form,hell på litt olje,og grovt salt(havsalt)

Kanongodt.

Ellers kan du også ha pastasalat(kremet) med masse digg oppi.

Skrevet

soltørkede tomater

fetaost.

pastasalat

kyllingvinger

ostefylte chilli

indiske kjøttboller

Skrevet

Saltbakte poteter med mojosaus er et must til tapasen...å som jeg elsker det:)

da bruker du småpoteter med skall,kokes i kasserolle 5dl havsalt og 5 dl vann

mojosaus: ca 3-4 tomater, 1-2ss tomatpure,en chilli fersk(husk å skrape ut frøene),1-2 hvitløksfedd, litt edikk(jeg bruker epleedikk)ca en kork, salt og pepper etter smak,basillikum.

moses til en kald saus ,nytes oppå potetene..namnam

Skrevet

JA!!! Saltbakte poteter må man ha:) Mmmm, nam nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...