Gå til innhold

Da har Leni fått "stor jente seng"


mammatiltussetroll

Anbefalte innlegg

I går natt våknet vi av et rabalder fra rommet til Leni og Hennie. Leni hadde klart å klatre ut av sengen og hadde selvsagt vekket storesøster så hun hadde noen å leke med. De hadde et orntlig koselig midtnatts leke/herje eventyr. Vi la Leni opp i sengen igjen, men mens vi stod der klatret hun lett som bare det ut av sprinkelsengen. Så da var det bare å gi opp. Har tidligere lagt madrassen på gulvet og bygget ekstra kant oppe, men ingenting kan holde lille frøken villmann innestengt. Hun klatrer som en apekatt.

 

Tok vekk den ene siden på sprinkel sengen og trodde hun da ville synes det var greit å sove der. Men det var ikke litt greit en gang, hun var raskt som et lyn opp i storesøster sin seng. Jaja, tenkte vi da får de vel begge sove i den sengen. Så storesøster sin vokse seng ble skrudd ut til en stor seng, og jentene fikk hver sin side.

 

Skikkelig dumme og naive var vi som trodde det ville gå greit. De to eldste jentene delte seng lenge da de var på samme alder, men de var mye roligere også. Lille frøken turbo giret opp storesøster, og de herjet som gale.

 

Så til slutt ble storesøster flyttet inn på rommet til storebror. Leni fikk sitt helt eget rom og Hennie sin seng. Hennie og Theo må dele rom og Hennie må foreløpig ligge på ekstra sengen vår.

 

Så leksen er slik: så enkelt kan en liten tusselus forrandre alle planene til mamma og pappa.

 

Og forresten, når hun fikk sitt eget rom og sin egen "stor jente seng" så gikk det utrolig fint.Hun ligger fint i sengen uten noe balade og har faktisk sovet lenger om morgenen. Hennie og Theo synes det var fint å få dele rom. Jeg synes likevel det er greit at vi (HÅPE, HÅPE) snart skal begynne med arbeidet på huset, så alle kan få hvert sitt eget rom, etterhvert!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så skjønn hun er!!

 

Leander sover fortsatt i sprinkelsengen. Vi har en seng som min pappa lagde til meg da jeg var liten. Den er samme størrelse som sprinkelsengen men mye lavere og med kanter. Tenkte at Leander snart skulle flytte over i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...