Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 F.eks. når dere er inne. Barna leker litt i lag etc. Hva gjør DERE foreldrene på? Tar meg selv i å få dårlig samvittighet hvis jeg f.eks. leser i en bok eller sitter på dataen når barna er til stede. Hvorfor gjør jeg det? Akkurat nå så leker jentene mine fint i lag. Tenkte jeg skulle lese litt i en bok nå, men tar meg selv i å få dårlig samvittighet over det. Og tenker at barna styrer egentlig det meste av det jeg holder på med.... Alt dreier som regel om dem. Det er jo greit det....men er det nødvendig hele tiden? Hvordan er det hjemme hos dere?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 akkurat nå sitter jenta mi å ser på elias på tv'n, mens jeg sitter på datan litt. hu leker seg godt selv om dagen, og det er ikk nødvendig at jeg skal aktivisere henne eller leke sammen med henne. noen ganger leser vi i bok sammen eller bygger lego sammen å sånnt, men ofte så tjoner hu på selv. jeg styrer med mitt i huset, ser på tv, lager mat, sitter på data eller leser bok. får du dårlig samvittighet om du gjør husarbeid mens de leker også? eller er det bare når du tar deg tid til å slappe av litt? skjønner godt hva du mener altså, slik tenker jeg også noen ganger. men de leker seg så godt sammen at jeg tror ikke du trenger å tenke slik. =)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har så dårlig samvittighet at jeg kommer til å kaste datamaskina ut av vinduet snart. Den stjeler altfor mye tid.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Nei, husarbeid er liksom greit..hehe. Men når jeg skal gjøre ting for meg selv, da kommer de tankene der. Se på TV mens ungene er her blir på en måte feil...merkelige tanker. Nei, nå skal jeg lese litt i boka mi. Ungene leker og enser ikke meg engang HI
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 huff,samme her hi. vi har kun en da,som får oppmerksomhet 24\7..han koser seg med krabbing og leker på gulvet helt fint uten oss.men jeg får også sykt dårlig samvittighet hvis jeg setter meg ned for meg selv etter å ha lekt masse med han osv..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 vet åssen det er . BIM fanger liksom. =) dårlig samvittighet får jeg. men husarbeid, det kan jeg gjøre hele dagen å da er jeg bare stolt av meg selv!!!! merkelig.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Lurer på hvorfor det er slik. Var det slik før i tiden?? Nå synes jeg at alt dreier seg om barna. Hvor man drar på ferie, hva man spiser til frokost, lunsj, middag og kvelds. Hva man finner på i hverdagen (alt er vel barnerelatert??), hvordan rommene skal innredes til det beste for barnet, hvordan HUSET bygges, hvor mange rom etc... Før i tiden var det barna som var med foreldrene der de skulle på ferie. Nå blir ferien lagt opp etter hvor barna skal trives best! Greit for meg egentlig for det er bare blitt slik. Men det er ikke rart barna blir bortskjemte nå til dags. Det er jo vi foreldrene som gjør det. Og tror faktisk ikke det blir bedre av å sitte å lese på en slik side som dette... Huff, nå bare skrev jeg akkurat det jeg tenkte. Ble sikkert mye rot men men.. HI
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 jenta mi liker best å leke alene, hun blir utrolig irritert når jeg kommer og "ødelleger" for henne når hun pusler med sitt. Merker veldig fort om hun øsnker oppmerksomhet eller at jeg skal delta i leken. Du skal ikke ha dårlig samvitighet, barn har utrolig godt av å få leke i fred av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå