Ella-83 Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 *blomsterpiken* skrev: Så fint at han viser at han er klar da Virker jo sånn. Jeg hadde besøk i går av tre gamle venninner jeg ikke har sett på flere år. Og hun ene ble mamma i mars. Gutten er jo så søt! Men så ikke noe spesielt hos sambo som gjorde meg trygg på at han vil ha barn. Men; han kjenner ikke disse venninnene noe spesielt godt, så han holdt seg i bakgrunnen hele ettermiddagen. Mulig det var defor han var sånn. Men hunden vår derimot, han var veldig ivrig på den lille Har ikke handlet noe enda nei, men kikker masse... Har lyst, men siden jeg ikke vet om vi kan få barn eller ikke, synes jeg det er litt dumt å kjøpe inn også. Kan jo bli litt sårt å ha sånne ting hvis man ikke kan få barn.. Så jeg må nok vente litt med det. Men kikke; det gjør jeg likevel. Tror jeg også skal holde meg litt unna "BIM" fremover. Er inne en kjapp tur hver dag, men ikke like aktiv, og klarer å sortere ut hva jeg leser. Du får si fra når du dukker opp inne på "BliGravid" da, så får vi lage egen skravletråd *blomsterpiken*2.pp
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Der var du jo Innom for en titt??
Ella-83 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. juli 2008 Måtte bare kopiere det innlegget fra den andre tråden, så jeg husker hvor vi var.. Hehe. Jeg tror kanskje at menn ikke har helt de samme instinktene for så små babyer som vi jenter har. Jeg vil gjerne holde de og kose og dulle, mens sambo synes at det er mer festlig når han kan snakke med de og sånt. Men ved juletider (husker ikke helt om det var før eller etter jul) var vi på middag hos faren min. Da hadde søstra mi med seg sin ca 6 måneder gamle jente og hun satt rett ved siden av sambo ved bordet når vi spiste. Det var veldig koslig å se at han hele tiden fulgte med henne og viste da litt interesse. Han sa ikke noe, men jeg la merke til blikkene. Både ved bordet og på oss når jeg holdt henne. Det var faktisk ikke så lenge etter det at han begynte å snakke om at vi skulle få barn sammen vi også. Jeg tror kanskje han ble sjarmert i senk. :-) Vi har jo hund vi også og jeg er veldig spent på hvordan det vil gå. Han er veldig "enebarn" selv om vi har en katt også. Koser jeg med katten, så kommer han gjerne og dytter bort katten for at jeg skal kose med han istedet. Han er heller ikke spesielt glad i små barn, så jeg tror det blir en utfordring. Vi vet vel mer eller mindre at vi kan få barn sammen for vi har vært gravide en gang før. Et øyeblikks uforsiktighet på verst tenkelig tid i forhold til vår livssituasjon. Det var mye frem og tilbake og det endte til slutt i abort. Det er ikke noe jeg er spesielt stolt av. Har slitt veldig mye i ettertid. Nå er alt annerledes og vi står bedre rustet til å ta imot en unge og jeg ser veldig frem til det. MEN det kan jo ta tid likevel. Jeg har derfor ikke kjøpt noe særlig ennå bortsett fra den boka. Jeg får nok arve en hel del også, så det er nok ikke så mye som må kjøpes inn uansett. Nå har jeg så god tid, så nå blir det litt lesing på BIM. Følger også en del med på forumene på kvinneguiden.no. Mitt nick der er Lourdes. Der har jeg forresten satt meg på IKM August lista også (under "prøvere og ufrivillig barnløse" forumet). Skummelt! Spørs om datoene blir helt riktig da. Jeg har akkurat sluttet på pilla og hadde mensen forrige uke, men i dag begynte jeg plutselig å blø igjen. Tyder på at syklusen er litt "forvirret". :-)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Er nok sant det, at vi jenter har mer instinkter for de helt små. Men regner med at hvis jeg først blir gravid, så tror jeg at han blir glad. Jeg tror vår hund vil takle det bra, selv om han ble litt sjalu i går da jeg holdt lillegutt i armene. Men det var nok mest fordi vi måtte stenge hunden ute av stua, for lillegutt ble veldig rød der hunden slikket. Mor var litt redd for at sønnen er allergisk mot hund siden hun er det. Tror det skal gå bra med vårt barn isåfall, for han var veldig forsiktig før vi måtte stenge ham ute. Så fint at dere vet at dere kan få barn da, selv om jeg skjønner at den avgjørelsen må ha vært tung å ta. Men sånn er det dessverre noen ganger. Jeg bare håper jeg kan få barn jeg. Er redd for alle de skumle "sykdommene" man kan ha (PCOS osv). Sånt vet man jo aldri. Jeg kommer nok til å teste etter el, ikke fordi jeg er desperat, men fordi min sambo ikke er den mest sex-fikserte mann man kunne hatt Så for at det skal klaffe, tror jeg det er best å teste etter el, og heller kose oss de dagene. Det som får meg til å tror at sambo synes det er greit med barn, er at når syklusen tullet seg til nå, og jeg fant ut at jeg hadde el, så hoppet vi i køya på kvelden. Hadde han ikke villet ha barn hadde han nok ikke det, for han visste jeg hadde el også. Dessverre krøllet vi til "tømmingen" så det ble ikke en vellykket økt Bedre lykke denne gangen tenker nå jeg Tr er akkurat ferdig (siste dag søndag), så om en uke eller noe sånt braker det løs Ser vi får sånn ca lik IKM da, jeg har mellom 14 og 17 august hvis ikke syklusen er lenger enn 32 dager.
Ella-83 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Det er nok annerledes når det er ens eget barn ja. Da tror jeg mannens instikter og interesse kommer for fullt. Jeg var redd for PCOS en stund selv, men så gikk jeg til gynekolog og hun sa at det mest sannsynligvis var minipillen som tuklet til ting. Så da byttet jeg prevensjonsmiddel istedet. Da ble jo kroppen tvunget inn i en syklus og ikke hadde jeg mer smerter i forbindelse med cyster på eggstokkene heller. Det blir spennende å se hva som skjer nå. Merker at ting er på gang hvertfall. Nå har jeg såå utrolig vondt i puppene at det føles ut som om de skal spenge hele BH'n. Hehe. Heldigvis er det sånn at de aller fleste av oss er faktisk friske og kan få barn. Men når man leser på diverse forum og i graviditetsbøker, så kan man få motsatt oppfatning og begynne å bekymre seg. Uansett så er det fornuftig å teste for EL om man ikke har hyppig sex. Her går det i perioder. Noen ganger har vi sex hver dag og andre ganger kan det gå en uke eller to imellom hver gang. Jeg vil helst ikke stresse mannen, så jeg satser heller på at en eller annen gang så vil det klaffe. Vi skal jo mest sannsynligvis på ferie neste uke, så da er det lite sannsynlig at det blir noe. Vi skal ha med gutten til sambo og hans kamerat på diverse fornøyelsesparker og besøke familie som bor lang unna. Ikke akkurat de beste omstendighetene. :-)
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 23. juli 2008 #6 Skrevet 23. juli 2008 Gynekolog ja..... Har aldri vært der jeg gitt..... Vet det, det er aldeles teit å ikke ha vært der.... Men er litt pysete sånn altså... Har en henvisning fra lege liggende, så det er bare å få sendt den da... Men, jeg håper at alt er i orden med oss begge to, noe det sikkert er. Som du sier; de aller fleste er friske og kan få barn. I dag klarte jeg å rive meg løs fra Tour de France, og syklet en tur til byen og shoppet litt. Jeg shoppet babyklær faktisk, men ikke til meg. Kjøpte en body og en jakke til min venninnes sønn. Det var utrolig koselig, og ikke ble det så dyrt heller, for det var 70% rabatt. Totalt 77 kr tror jeg det ble. Men såå koselig å kikke på babyklær! Handlet noe til meg selv også da, men det var av en annen sort...... Kjøpte litt sexy undertøy, så kanskje sambo blir litt mer ivrig.... Jeg sa på forhånd at jeg skulle kjøpe sexy undertøy, men han trodde ikke helt på meg da gitt. Svaret jeg fikk var: "Det tror jeg ikke noe på, du pleier å si det, men gjør det aldri". Så da tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe med det! Han vet at jeg har kjøpt, og han vil se, men jeg sier at DET er en hemmelighet! Tror jeg må spare den til nærmere el... Dessuten ble han så solbrent i dag at jeg tror det er best å vente noen dager før det blir noe kosing her. Vi snakket også litt om at hunden vår er utrolig ivrig på barn vi møter langs veien, og skal liksom opp i ansiktet. Jeg sa at det sikkert blir annerledes om vi får barn selv, for da blir det en vane å barn rundt seg. Vi var enige om det, og da sa sambo; "Kan ikke du kjøpe et barn i byen da?" Og så flirte han litt. Jeg svarte med at det måtte vi nok lage selv. Jeg må bare le av han jeg, han synes nok dette er litt rart å snakke om, så jeg må gjøre det litt ufarlig tror jeg, og fleipe litt med det. Virker som det går bedre å snakke med ham om det da. Nei, nå er det vel snart på tide å finne køya. Samnbo har lagt seg for å lese, men jeg måtte skrive et innlegg her syntes jeg. God natt
Ella-83 Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. juli 2008 Det er litt mer action i dette forumet. Skravletråden hadde allerede falt lang ned på side 2! Anbefaler en tur til gynekolog altså. Allmennleger kan litt om alt, mens gynekologer er spesialister. Føler at jeg fikk mye bedre veiledning hos gynekologen enn jeg har fått hos leger tidligere. Da jeg var hos gynekologen i forbindelse med PCOS utredning og prevensjonsveiledning tok de også celleprøve av livmorhalsen. Tror alle over 25 år vil få innkalling til dette regelmessig. Cellerprøven viste ustabilt cellebilde og jeg måtte inn til ny sjekk. Den viste at alt var i orden, så det var nok minipilla som hadde tuklet til det også. Så nå har jeg faktisk vært hos gynekolog to ganger. Hun er helt super hun som jeg har vært hos hvertfall. Veldig professjonell og kunnskapsrik. Samboern min er kjedelig lite opptatt av undertøyet. Foretrekker meg uten som han så fint sier. Jeg synes jo det er litt gøy å kjøpe litt frekt undertøy for å friste han litt, men det er fint lite reaksjoner å få desverre. Det er nok veldig individuelt. Noen synes at det er veldig pirrende, mens andre bryr seg mindre. Tror forresten at han fortsatt er litt usikker på disse babyplanene. Han er litt mer skeptisk til sex. Plutselig så sier han at han ikke vil, men så plutselig river han av meg klærne. Hmm.. Jeg blir ikke helt klok av dette jeg altså. Det er jo ikke så lett å snakke med han heller. Jeg merker jo effekten av å være hormonfri allerede. Som jeg skrev tidligere, så får jeg så mye mer lyst og det er frustrerende når sambo er mer ustabil. Vanligvis er det jo motsatt. Han burde jo bare ta imot med åpne armer. Hehe.. Kanskje han tenker for mye? Det er nok et litt rart tema som du sier.
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 25. juli 2008 #8 Skrevet 25. juli 2008 Hehe, ja, det er aktivitet her inne. Nå vet jeg jo ikke enda da, om det hjelper med det undertøyet, for jeg har aldri prøvd det før. Men det var ikke så dyrt, så jeg får bare prøve. Så rare disse mannfolkene er da. Ubestemmelige er de gitt... Finnes en flink kvinnelig gyn her jeg bor også, så jeg får ta meg en tur dit. Det er bare så lang ventetid der... Men, skal få sendt henvisningen nå. Har hatt den liggende siden i april tror jeg.... Nå er snart ferien over for min del, begynner på jobb igjen på torsdag. Men skal bli greit også da. Skal bli kos å se ungene i barnehagen igjen.
Ella-83 Skrevet 28. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. juli 2008 Hei. Nå er jeg egentlig bare innom for å ta farvel. Det har blitt full skjæring hjemme. Sambo vil ikke ha barn. Han sier kanskje om noen år nå og det er ikke bra nok for meg. Stoler ikke på han. Han har jo ikke holdt sine løfter. Han har lekt meg følelsene mine ved å late som han er klar for å ombestemme seg igjen. Han insisterte på at jeg tok en angrepille for han ville ikke bli far igjen. Slik han nå snakket oppfatter jeg det som at han sannsynligvis aldri vil ønske seg barn. Jeg ønsker meg barn mer enn noe annet i livet og jeg har da sagt at da må vi gå hvert til vårt. Jeg må VITE at den jeg er sammen med vil ha barn. Jeg elsker samboern min veldig mye, men å få barn er viktigere. Så da er det ganske kjipt hjemme nå... Det er liksom ikke bare å flytte heller. Vi har vært sammen i over 7 år. Vanskelig å se for seg livet alene, men det er vel bare slik det blir nå :-(
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 30. juli 2008 #10 Skrevet 30. juli 2008 Uff, det var da leit å høre! Jeg skjønner at du tenker de tankene om å gå dine egne veier. Skjønner at det er tøft ja, og jeg hadde ikke hatt det noe lettere. Men hvorfor har han ikke vært ærlig med deg i det siste?? Måtte jo vært bedre for deg også, i stedet for å ha denne vinglingen frem og tilbake?? Håper det ordner seg til det beste for deg da. Kanskje han ombestemmer seg hvis det blir til at du flytter ut? Men så er det det med å stole på han igjen da... Lykke til, og en stooor klem fra meg Bare skriv til meg hvis du trenger det. Send en privat melding feks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå