Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Føler meg så teit, men hormonene tar jo helt overhånd! Spurte hvordan det gikk og jeg sa bare bra, og så spurte hun om jeg jobbet enda.. Da bare kom tårene! Har en tung jobb og er i 6. måned, jeg jobber,stresser, spiser og sover. Skal resten av svangerskapet være slik? Skal jeg ikke få nyte det... Er totalt utslitt etter jobb...tunge løft, dødsfall, vask og stell... I tillegg har jeg kynnere konstant når jeg er på jobb...gjør det vondt å bøye seg, bare å gå bortover, ut og inn av bil.. Hun mente jeg burde ta meg en tur til legen og få sykemelding.. Ble steinhard (kynner) bare av at jeg skulle legge meg ned benken for å bli undersøkt.. Får se om det blir en tur til legen etterhvert.. syter med det.. vil jo helst jobbe, men er redd for å være helt utslitt når gullet mitt faktisk kommer..
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Kan bare gi deg det rådet jeg fikk som gjorde at jeg begynte å ta det litt mere med ro: det er ikke over når man har født, det er først DA det begynner Så ta vare på deg selv, og nyt det underet det er å ha en baby i magen!
petite fleur Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Må si meg enig med anonym her, det er etter fødselen du trenger alle kreftene dine, det er veldig slitsomt i begynnelsen. Jeg ville heller fått meg en sykemelding slik at du ikke er utslitt når den lille trenger deg dag og natt...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg ble sykemeldt med en gang jeg, når jeg fortalte at jeg gikk med kynnere på jobben hele fordømte dagen. Magen var så og si konstant knallhard på jobben... Og det var for ikke å fremprovosere noen fødsel. Ta deg en tur til legen du og få deg en sm, du kan jo evt jobbe litt redusert etterhvert om du orker det. Det gjorde jeg, redusert og tilrettelagt. Jeg er sykepleier av yrke, ser ut som vi er i samme bransjen;)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Ja er nettopp det jeg gjør, går med magen knallhard hele dagen Kommer fra jobb nå og kjenner jeg er helt utslitt! Ja da er vi i samme bransje, men der jeg jobber er det så og si ingen mulighet for tilrettelegging...
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Om du absolut vill jobbe, så er det kanskje mulig å prøve ut gradert sykmelding da, kanskje det vil hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Du trenger sykmelding! Enten hel eller delvis, du får prøve deg fram. Når begynte dere forresten å få kynnere? Er bare uke 15+6 og mener å ha kjent noen allerede. Er ikke det litt tidlig? Har også et veldig stressende arbeid i helsevesenet, mer psykisk stress, ikke tunge løft etc.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg begynte vel å få kynnere så smått i uke 16, syns også det var tidlig, men jordmor mente det var helt normalt.. Men etter uke 18-20 har det blitt mye mer kynnere og de varer leeeeenge, gjerne en halv time til en time.. dette er helst på jobb de varer så lenge. Skal bestille meg legetime idag tror jeg.. Lykke til anonym 09:59, ikke slit deg ut HI
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Jeg ville absolutt kommet meg til legen og fått en sykemelding, ja=) du skal være opplagt når babyen kommer, og det er viktig å hvile på slutten av svangerskapet så både du og babyen har det bra! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Ja jeg vil helst sykemelde meg nå.. makter ikke dagene jeg har fri engang.. blir helt ferdig bare av å gå på butikken.. Men jeg er litt redd jeg ikke får sykemelding, fastlegen min har ferie og jeg må gå til en turnuslege som hele tiden kommer med unskyldninger om ditt og datt og alt er normalt blabla...
___ Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 Kan du ikke forsøke å forklare saken for arbeidsgiver slik at du kan få andre oppgaver. Da ville du kansje kunne jobbe uten å få så mye kynnere. Om det går er jo det bedre enn sykmelding.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 De vet at det er tungt for meg på jobb, men det er nesten umulig å tilrettelegge oppgavene pga alle listene inneholder tunge stell, løft eller rengjøring... Dessuten er jeg bare vikar, men har jobbet over 100% det siste året.. Merker jeg har presset meg selv nå for er helt utbrent, har vært borte fra jobben 1 gang etter jeg ble gravid.. Vil bare bli sykemeldt og nyte resten av svangerskapet, og klare å gjøre litt hjemme også, i det minste være våken og ikke bare sove døgnet rundt etter jobben.. Egoistisk eller..
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Jeg fikk kynnere allerede i uke 15 i forige svangerskap. Og jeg jobbet ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2008 #14 Skrevet 23. juli 2008 Det skjedde meg med også sist jeg var til jordmor. Jeg sa bare et par setninger så bare brast det helt for meg. Og jeg gråter aldri fremfor folk!! Det var nok til å få meg til å skjønne at jeg trengte hvile. Var helt utslitt både fysisk og psykisk. Syns du burde snakke med legen å få sykemelding så fort som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå