Gå til innhold

Når skifte fra sprinkel seng til vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det funker for så vidt ennå for gutten vår 2 år, men synes ikke han har så god plass.... Når skiftet dere seng?

Hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min skiftet til vanlig seng allerede da hun var 1 1/2, men det var fordi hun ikke trivdes i sprinkelsenga. Sønnen min på 2 kommer nok til å ligge i sprinkelseng til han klarer å klatre ut på egen hånd. Tror de liker å ha det litt trangt, så hvis sønnen din trives oppi der og sover godt, er det ikke noe hast. Vet om barn som har sovet i sprinkelseng til de har vært over tre år. Men det er jo litt avhengig av om dere må løfte ham ut og risikerer ryggproblemer og, da.

En annen grunn til at vi venter med å bytte seng til sønnen vår, er at han ligger veldig urolig, så han detter nok ut av en vanlig seng. Også er vi redde for at han skal stå opp midt på natta, eller at han ikke vil ligge der hvis han ikke er så hypp på å legge seg om kvelden.

Skrevet

Her skiftet de begge naar de ble 2. Minsten var 2 i juni og har hat sin nye seng noen dager naa og det gaar kjempe fint :)

Skrevet

Vi skiftet rett etter at storesøster hadde blitt 3 år.

Hun var ikke for lang for sprinkelsenga, men hoppet jo glatt ut selv de siste 6 mnd eller så. Det passet så godt å bytte da pga da fikk lillebror sprinkelsenga så fikk hun stor seng.

Nå har hun vanlig seng, men er kant rundt senga og jeg har bare snudd den feil vei slik at kanten er utover og da faller hun ikke på gulvet. For det hadde hun garantert klart viss ikke =)

Skrevet

Han sover veldig godt der, ikke noe problem med at han klatrer ut. Vet at han klarer det viss han vil eller tørr,men han gjør det ikke. han sover rundt i hele senga, liker å sove i diverese stillinger , gjerne opp ned:)

men hører så mange som skifter til stor seng....

Skrevet

Vi skiftet da lillemor var omtrent 2 år, Hun hadde aldri klatret ut av senga, men hun lå i reiseseng, og den knakk. Giddet ikke da å kjøpe sprinkelseng til henne da når hun var så stor og vi tenker hun er siste.

Skrevet

Begge var +/- 2 1/2 år da de fikk stor seng.

Eldste var litt rassete en stund.

Første kvelden med minste så gikk gubben ned etter han hadde lagt henne. Vi var begge nede. Så hørte vi panikk hyling!!! Hun hadde da funnet ut at hun måtte på do (selv om hun ikke går på do) og gubben fant henne NEDE I DO! Hehehehehe;-) Så det er vel den eneste gangen hun har komt ut av senga på kvelden;-)

Skrevet

Hehe! Det blir nok noe runder når han skal i stor seng ja. Vi venter nok litt tenker jeg.

Ha en strålende dag!

Hilsen

Skrevet

Eldstemannen er var bare ca passert året da vi kjøpte stor seng, kjøpte da familie køye til han så han fikk stor plass. brukte bare den nederste delen og la masse ting på gulvet så han ikke slo seg hvis han skulle dette. Grunnen til at vi kjøpte så tidlig var fordi han aldri sov i sprinklesengen sin i det hele tatt. Bare skrek og vi var svake så han landet alltid oppi vår seng..

Neste mann fikk stor seng da hun var to år og 4 mnd, da lærte hun å komme seg ut av sprinklesengen selv, og fallet fra den høyden var lengre enn fallet fra en vanlig seng. Er også gode slike senge hester på barne sengene vi har så de har ikke falt ut av som jeg kan huske..

Skrevet

jeg brukte å skifte når de var 2 år jeg.

Skrevet

Minsten bruker sprinkelsenga enda. Han er snart 3,5 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...