Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei allesammen

Jeg har en venninne som i dag fikk flyttet termin en uke fram, dermed var hun ikke 10 dager på overtid, men "bare" 3 dager og må vente ennå en uke. Hun er veldig deprimert da hun hadde forhåpninger om å bli satt i gang før helga. Jeg har selv gått på overtid og vet hvor tungt dette kan være.

Jeg vil gjerne gjøre noe for å muntre henne opp. Har dere noen forslag? Jeg er hjemme med baby selv så jeg er ledig hele dagen. Blir glad for alle gode forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan i alle dager kunne de flytte terminen hennes i uke 40???? de må jo ta utgangspunkt i ultralyden. var babyen så liten? hvor var dette? hørtes ikke forsvarlig ut i det hele tatt. gikk selv 16 dager over, og veit hvor redd man blir og hvor mye man tenker på mot slutten. sender masse lykkeønskninger til venninna di, og råder henne til å stå på sitt og nekte den behandlingen.

Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

kjøp en gave til henne og pakke den flott in=) de er jo alltid gøy å få gaver=)noe som hun liker=) kanske noen søt baby ting kanske...

Skrevet

har deseverre dårlig med råd. selv ville jeg bare grave meg ned, og alle bare maste om jeg ikke kjente noe snart. :S så hva som helst for å få tankene laaaangt bort fra alt som har med overtid å gjøre:) lag noe god mat sammen og snakk om gamle dager. :)

Skrevet

reagerte jeg også på. Er jo UL terminen de skal gå ut fra.

Skrevet

Det er vist legen som har flyttet terminen en uke før ultralydterminen, fordi hun sier ul termin ikke kan være riktig da pappaen var bortreist da... Babyen er slett ikke liten - estimert til 4200g. Jeg synes også det er uforsvarlig at hun skal gå ennå 9 dager til før de undersøker henne igjen. Akkurat nå ville hun ikke snakke med noen, men skal høre om jeg klarer få henne til å presse igjennom en tidligere overtidskontrol. De hadde heller ikke undersøkt vaginalt på denne kontrollen, er ikke det rart? Det gjorde de da på meg når jeg gikk over...

Skrevet

har de tatt ultralyd? sjekket morkaka og mengden av fostervann? har da ingenting å si om pappaen var der da eller ikke. de må følge ultralydterminen! blir helt sjokka over hva de kan tillate seg. ungen er da fix ferdig, hva i alle dager skal de vente på? at noe går galt? selv har jeg gitt beskjed om at jeg ikke vil tillate at de lar meg vente 16 dager denne gangen. jeg veit risikoen de tar med mitt barn, og det er uaktuelt. da blir det keisersnitt!!!! det er veeeldig vanskelig å stå på krava, for de er så autoritære og bestemte, men det er hennes kropp og hennes barn. hun har en stemme, og hun må bare si nei!

Skrevet

Kanskje jeg ikke var klar nok... Ultralydterminen sier at hun er 3 dager på overtid, mens det er fastlegen hennes som har flyttet terminen til en uke tidligere. Unasett deprimerende å få vite at du må vente ennå en uke før det eventuelt blir gjort noe, særlig når babyen ser ut til å være stor allerede... Vi får håpe den kommer av seg selv snart! De tok ultralyd i dag og alt så bra ut, men undersøkte ikke vaginalt, noe jeg synes var litt rart.

Vil jo gjerne muntre henne opp. Synes god mat og å snakke om alt annet enn overtid og baby (med mindre hun vil det selv) er en god ide :)

Skrevet

nå ble jeg litt forvirret her. Trudde du skrev hun var 10 dager på overtid, men ble flyttet ei uke tilbake så hun var 3 dager på overtid istedet.

Og 3 dager på overtid er UL terminen?

Skrevet

ok, da er jeg litt mere med. legen har rett og slett operert med en egen termin fremfor ultralydterminen. og har på den måten ledet henne til å tro at den terminen ville bli den de tar utgangspunkt i? skjønner godt hun er deppa da ja. og desverre har hun jo da veldig lite å slå i bordet med. men hun kan likevel nekte dem å la henne gå alt for lenge over. jeg gikk som sagt 16 dager over, og det er uansvarlig. nå er jeg andregangs og myyyyye sikrere på meg selv. deres eneste argument var jo at igangsatte fødsler var så mye mye vondere. pysj, klarte det fint jeg, og skal fint gjøre det igjen for å sikre at babyen min har det bra. Min lillemann hadde det VEEEELDIG tørt der inne på slutten stakkar.

Skrevet

ok da er jeg også med hehe. litt treig ja.

Er nok UL terminen de går ut fra og ikke legeterminen.

Men Har ei venninne som også hadde en UL termin der mannen ikke var hjemme visst den skulle stemme. Hun ble satt tilbake ganske mange dager. Husker ikke helt.

Trur hun fødde 4 dager over UL terminen, men ungen var ganske tørr/uten noe fett på seg, og de sa at hun hadde nok mye lengre over enn bare 4 dager. Trur de trudde han var født i uke 43 ifølge hvordan ungen var.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...