Gå til innhold

hva veide deres baby i uke 35-36?

Anbefalte innlegg

Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

jeg så i mine papirer at i 35+6 så veide han sånn ca. 2900g

er ikke de ganske mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg begynner virkeligen få angst for å føde...og får enda mer panik når jeg vet at de ikke finns noen annen utvei=(

er de bare meg som føler de sånn?

Jeg ska presse ut en baby og jeg får panikk av og tenke på det=(

gruer meg mer for varje dag som går...

Skrevet

34+1 så var han 2820g :) 18% avvik da som vil si 400g over gjennomsnittet

Skrevet

min baby var 2880g (i uke 35+5) og da sa legen at ved fødsel (rundt termin) ville den vere ca 3800g og det er jo normalt...jeg skal ta ks da...gruer meg for d også jeg da..men er ikke så mange andre alternativ da jeg har en skillevegg i livmoren og et barn i seteleie...de skal heldigivs prøve å fjerne deler av skilleveggen slik at jeg evt kan føde vanlig neste gang og slippe å oppleve flere aborter...(har abortert to ganger før)

er sikker på at det kommer til å gå bedre enn du tror;))

Skrevet

usch jeg kan ikke slappa av...jeg vill ikke føde=(

tror de kommer gå helt galet hele fødseln...

sist jeg fødte så veide han bare 570g og 29cm lang...

de er stor forskjell=(

Skrevet

Sikkert dumt spm, men here we go!

Hvordan måler de hvor mye babyn veier? Og når begynner de med det? Jeg er i uke 31+3 nå, og ingen som har sagt hvor mye han veier..?

Skrevet

jeg var inne på føden for jeg ikke følte meg vell...så de tog en sjekk på meg og gjorde et UL for å se om alt hvar fint med lill gutten imagen=)

og då tar de mål på hode,mage og lårben(sikkert mer en de og men vet ikke alt) og så kan de estimere ca. hvor stor babyen er.

de er vell ikke noe som alle gjør i svangerskapet tror jeg ikke...

Skrevet

min ble målt til 2700g på mandag og var da 35+3

Skrevet

Jeg fikk førstemann i uke 35+2 og han veide 2720....

Skrevet

gutten vår ble estimert til 2700 gram i uke 35, og når jeg hadde 38 fullgåtte ble han estimert til 3600 gram, og de har beregnet en fødselsvekt på rundt 4200 gram. Hm, jeg gleder meg!!!

Skrevet

og du lurte på om det var mye!! Så ligger du nok an til å få en firekilos baby skulle jeg tro! Men det skal ikke være noe problem å føde ett barn som er såpass stort om du er "normalt" bygget sies det.

Skrevet

hur ska dette gå tro=( jeg kan ikke føde en så stor baby...

jag får angst bara jeg tenker på fødsel nå=(

Skrevet

Min var ca 2700 g i uke 36, estimert til 3600 g ved termin. Dette var 8% over gjennomsnitt i følge lege.

Skrevet

Jeg var på Ul på mandag, var da 31+6 og barnets vekt ble beregnet til ca 2600 allerede. Snakk om kjempebeby... Skjønner ikke at det er mulig. Har en kjempeliten mage, og spiser minimalt med sukker. Skal til samtale med jordmor på mandag..., håper hun kan betrygge meg litt på at jeg ikke skal føde en fem kilos beby.

Skrevet

Da jeg fødte forrige gang i uke 36+6 veide guttungen 2591 gram. Han var 47 cm lang og 33 cm i omkrets rundt hodet.

Så 2900 gram hørtes mye. Men det er ca.... Ca. kan kanskje også bety minus noen hundre gram..?

Lykke til iallefall! Uansett hvor stor babyen er så må han ut på en eller annen måte. Ikke bruk kreftene dine på å bekymre deg.

Skrevet

ja jeg får vell bara prøve å slappa av...uansett så gleder jeg jo meg til å få se min lille prins=)

Skrevet

Husk når du ligger der med smerter og skal føde, at jo mer smerter det kommer jo nermere er du et vidunder,

Du klarer det selfølgelig!

Denne angsten du føler er normal, men prat med jordmor om det, si hva du føler og hva du er redd for. Det er best for deg og babyen at du ikke stresser for mye med fødselen.

Tenk på hvor mange babyer som blir født hver eneste dag.

Jeg gruer meg også, fikk nettop vite at jenta mi ligger i seteleie, å hvis hun ikke snur seg skal de prøve å hjelpe m å snu henne, ellers må jeg føde setefødsel, da kommer rompa på babyen først... men jeg prøver å fokusere mer på tiden etter fødslen, det hjelper.

Lykke til!

Skrevet

takk Reiki 73 jeg ska prøve at bare slappa av nå fram til han kommer..

er veldigt nervøs men klarer all verdens kvinner å føde så klare jo jeg og de=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...