Gå til innhold

Hva var bt deres på 1. sv.skap.kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker ikke helt, men mener mitt var rundt 143/87 (nå med nr 2). Synes i grunnen det var ganske høyt.

Men hadde også noe tilsvarende med nr 1.... rundt 145/88.

1. sv.skap endte med sv.skapsforgiftning.

Hva var deres bt....???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jeg ikke helt sikker på hva som betegnes som veldig høyt, men de hadde vel sagt det når du var på kontroll.

Jeg hadde vel egentlig ganske lavt, var på 110/ 70(60). Men kom også høyt på ei måling, for min del, da var det siste tallet på 85 om jeg ikke husker feil.

Skrevet

Tror 140/90 blir betegnet som moderat for høyet eller noe sånn.

Legen sa bare: "fint".... det samme som sist.

Men er litt mer på vakt nå, ettersom det gikk som det gikk sist.

Skrevet

Mitt har vært lavt begge svangerskapene, siste svangerskap lå det på rundt 105/65. Har vært litt plaget av svimmelhet i forbindelse med dette, men ellers var det jo greit.

Skrevet

jeg hadde på det laveste 100/50.. det høyeste var vel 120/90, men det var under fødselen og ble målt under en rie...

blodtrykket blir vel regna som høyt når det bakerste tallet er over 90...

Skrevet

Første kontroll var det 110/70 også bare økte det.....

Skrevet

Blodtrykket ditt er ikke høyt som det står nå.. Lett forhøyet er blodtrykk over 140/90 .. det er undertrykket man skal være spesielt obs på.. Undertrykket er hjertet i hvile.. Hvis du vil være tryggere iforhold til ditt eget bt så får du kjøpt digitale blodtrykksmålere på apoteket til en forholdsvis billig penge.. De er ganske så korrekte om man bruker de riktig-... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...