Espoir Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Vet at dette har vært oppe med jevne mellomrom. Et vennepar av meg har tre bar fra før, det er to gutter på 15 og 11 og ei jente på 4. De teller på knappene om de skal sette i gang med en siste baby. Jeg sier at det bare er å kjøre på, men de er usikre, både mht om de orker mer nattevåk og styr (har hatt barn med mye søvnproblemer) og fordi pappaen er såpass voksen at dette barnet får en veldig gammel far og en ganske gammel mor. Jeg vet at de har møtt motforestillinger når de har diskutert med familien, men jeg mener det er opp til dem selv, og at de ikke er for gamle så lenge de er i stand til å få barn. Synspunkter?
dritgrei hei hei! Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 selvsagt er det opp til dem selv, men er det krangling med ungdommer man vil drive med når man nærmer seg 70?? Det er det eneste jeg tenker på. faren for syke unger etc det vet de jo om, og har sikkert vurderte det frem og tilbake i hytt og pine, men jeg vet med meg selv at jeg ikke vil gi slipp på å bli voksen og bestemor uten små unger i hus. Jeg vil dra på konserter med kjæresten min, og reise på besøk til barnebarn uten egne små barn i baksetet.
dritgrei hei hei! Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 selvsagt er det opp til dem selv, men er det krangling med ungdommer man vil drive med når man nærmer seg 70?? Det er det eneste jeg tenker på. faren for syke unger etc det vet de jo om, og har sikkert vurderte det frem og tilbake i hytt og pine, men jeg vet med meg selv at jeg ikke vil gi slipp på å bli voksen og bestemor uten små unger i hus. Jeg vil dra på konserter med kjæresten min, og reise på besøk til barnebarn uten egne små barn i baksetet.
hypersusmor Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Hei, Jeg kan ikke noe om mor 41 og far 51, men mor 40 og far 50 vet jeg alt om!! Lilletulla vår er nå ni måneder og storebror 26 måneder og kanskje er det litt mer slitsomt med nattevåk når man er kommet opp i vår alder, men jeg tror vi kan tilby en hel masse når det gjelder kjærlighet, omsorg og trygge omgivelser. Vi har aldri møtt motforestillinger, det er kanskje fordi vennene mine stort sett har vært over 35 da de fikk sin første, og man har ingen garanti for at foreldrene skal være friske og raske uansett alder. Når det er sagt tenker jeg en del på det faktum at vi blir gamle og skrantne etter hvert. Det er litt av grunnen til at vi har fått to barn i en fei også, så har de hverandre. I dine venners tilfelle blir de minimum fire :-))
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Selvfølgelig er dette helt opp til det enkelte par å bestemme selv og ingen andre har stemmerett i slike avgjørelser synes nå jeg! At man orker mindre etterhvert er vel kanskje så, men jeg hører stadig om eldre foreldre som faktisk har mer energi og fart enn par uten små barn, så det er vel individuelt. Og så er det vel noe med at de helt sikkert velger utifra hjerte og sunn fornuft i deres tilfelle. Jeg håper ihvertfall ikke de lar andres dumme påstander og meninger få råde over deres avgjørelse, ei heller bekymringer for hvordan det blir når barna blir tenåringer, for det er det ingen som kan vite noe om på forhånd. Og som hypersusmor sier, ingen kjenner morgendagen og det er faktisk ikke alle gitt å få oppleve å se barna sine vokse opp uansett hvilken alder man får dem i. Så å leve i nuet og ta vare på hver dag er kanskje det viktigste. Håper de finner sin løsning som de trives med:-D
Maud Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Dette finnes det vel ikke noe fasitsvar på og det er bare vennene dine selv som kan bestemme dette. Jeg er enig med deg, så lenge man er i stand til å få barn kan man selv vurdere hvorvidt man skal ha en til eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå