Gå til innhold

Hvordan er kroppen for tiden da jenter?


♥Koseklumpen-3 barnsmor♥

Anbefalte innlegg

Jeg har vært plaget med kynnere lenge, men nå i det siste har de blitt sterkere og mer av den plagsomme arten. Kommer f.eks. når jeg står å lager middag og da må jeg bare sette meg ned. Skikkelig ubeghagelige sammentrekninger. Også har jeg skikkelig stikkinger og nedpress nedimellom som forplanter seg i hele området der nede. Jeg er ordentlig trøtt og konstant sliten, og kunne egentlig bare tenke meg å legge meg ned å sove for så å ikke våkne igjen før termindatoen for å føde. Kjenner liten trang til å være sosial også, og kunne mest av alt tenkt meg å være helt alene og bare være. Orker ikke prate så mye og føler meg litt vakum i hodet til tider. Føler ikke at alt er negativt, men gleder meg mer over hvert tegn kroppen gir meg ang en prosess som er i gang i kroppen min. Er bare så spent og lurer på hvor lenge det er igjen. Har enda 35 dager igjen, og er livredd for å gå over tiden slik som sist. Men da hadde jeg en magefølelse på at jeg kom til å gå over tiden og ende i akutt keisersnitt. Og akkurat det skjedde. Denne gangen har jeg magefølelse på at det skjer noe før, så gjenstår det bare å se om det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

 

ja kynnere er noe herk!!! men sikkert fint for forbredelse til fødselen.

jeg får kynnere bare jeg reiser meg opp fra sofan eller senga, jeg orker ikke gjøre noe av fysiske ting. bare jeg løfter en talerken med brødskiver så strammer det som fy i livmora mi. så den er nok hypersensitiv. du er iallefall heldig som kan lage middag, det kan jeg bare drømme om... har vært 100% sykemeldt siden midt i svangerskapet fordi jeg ikke klarte å jobbe pga av alle kynnerne.

så for noen uker siden la jeg inn årene og overlot all huslig aktiviteter til min samboer. har gitt opp å dra på besøk til folk og kjenner meg som den huleboern.. hehe...

håper at alle disse kynnerne gjør at vesla kommer snart og at jeg slipper og gå over tiden.

har laget en lang liste med ting jeg skal gjøre når babyen kommer til værden:)

 

lykke til og hold ut selv om det til tider er vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:)

 

Jeg må være heldig for jeg er ikke så plaget med kynnere...kjenner det litt innimellom, men det går fort over. Men det er jo bra med kynnere for livmora forbereder seg til fødsel....så da tenker jeg at jeg kanskje burde hatt mer kynnere? Alt vi skal tenke på og bekymre oss for.

 

Ellers går jeg rundt med elefantføtter og pølsefingre...har utrolig mye vann i kroppen...det er rett før føttene mine eksploderer....he,he. Men har ikke lov å klage...jeg har vært heldig...fått jobbe hele svangerskapet og sluppet unna bekkenløsning....(banker hardt i bordet).

Så nå har jeg hatt ferie og har gått inn i min første permisjonsuke....ikke lenge igjen nå.

 

De siste dagene har jeg kjent det litt i bekkenet...føler at det er helt løst....at det henger og slenger på en måte....kjenner at musklene strammer i korsryggen for å holde bekkenet i sammen...hi,hi....uff. Skal til jordmor om et par dager...får høre hva hun sier.

 

masse lykke til alle sammen...ikke lenge igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen kynnere som har vært ubehagelig enda.. har jo kjennt av og til at magen strammer seg, men det er ikke ubehaglig. (jeg har jo termin 25aug, begynner å lure på om jeg kommer å gå langt over tiden siden livmoren ikke begynner å forbrede seg enda)

 

Ellers ser bena mine ut som tømmerstokker og jeg har plager i symfysen (skambenet) Det er jo da spess vondt å ligge, og snu på seg om natta... men det er ikke værre enn at jeg jobber fullt enda=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...