Desemberbaby08 Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 jeg er fem mnd på vei og skal til kreta på torsdag. hørte noe en gang om at man må ta blodprøve før og etter turen for å sjekke noen verdier osv..? noen som vet om dette stemmer?
AO3 Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Mulig de tenkte på toxoplasmose? Du får nesten ta en telefon til legen din og spørre. Jeg tok prøver tidlig i svangerskapet (hadde på det tidspunktet åtte katter i huset, og visste at jeg var negativ fra før;) + etter sydentur - men vet ikke om alle gjør dette.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 hvor på kreta?vi skal også til kreta på torsdag:) vi skal til kato daratso, ca 3 km unna chania by:) ikke tatt sånn blod prøve jeg,og har vært hos lege ou ul og de har ikke nevndt noe... er 14uker på vei:)
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Det er ikke så viktig meg den før , men en skal ta 3 uker etter du er komt hjem igjen =) den før tast fordi dersom den er positiv kan du slappe mer av ang katter o.l i utlandet, dersom den er negativ må du likevel passe deg for avføring(katt) osv. Jeg tok bare den tre uker etterpå da jeg hadde vært i syden =)
Girlygirl83 Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Det blir jo helt feil. Den første prøven er minst like viktig. Grunnen er jo at om du tester posititvt etter at du kommer hjem fra ferie, og du ikke har tatt prøver tidligere, kan de ikke vite om smitten kommer fra ferieturen eller om du har hatt toxo før svangerskapet. Er smitten ny trenger du jo behandling umiddelbart. Er den gammel er alt ok. Ville absolutt gått til legen nå og få testa meg, også testa på nytt etter ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå