1stor1liten =) Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 det har jeg aldri prøvd men gjerne noen her har??
1stor1liten =) Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. juli 2008 istedenfor å gå til fotograf mener jeg da. hvis noen har gjort det, hvor mye kostet det?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Jeg har ikke gjort det før.. Vet heller ikke hvor mye det koster.. Men studioet er jo ikke det som koster når man tar bilder hos fotograf.. Det er hans kunnskaper.. Jeg kan få låne studio når jeg vil.. Men mangler rett og slett kunnskapene om fotoutstyret man gjerne har i et studio... Har du veldig bra fotokunnskaper siden du vurderer det??
1stor1liten =) Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. juli 2008 nei, har ikke det. leste bare om noen som hadde gjort det. om en brukte speilreflekskamera kan en vel ta bra bilder selv om en ikke har noe spesielle kunnskaper om det.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Bilder blir bedre generelt med speilrefleks ja.. Men studioblitzer og plassering, måling av lys/skyggeforhold er det som ofte gjør at fotografer i studio får bedre bilder en utenfor.. Med et speilrefleks kan du om du bruker det på automatisk innstilling kan du få like bra bilder hjemme med egeninnkjøpt bakgrunn.. For det er ekstra utstyret og kunnskapene som gjør at de får det til bra.. f.eks det med eksterne blitz, softbag, lysmåler.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt ut og funnet en vegg eller en annen bakgrunn du synes er fin.. Pass på og plasser personene du skal ha bilde av godt vekk fra bakgrunnen og ta bilde,, Hvis du i tilegg har blenderen på høy åpning og justerer avstanden vil du få en fin duset bakgrunn som du ofte ser på bilder.. Dette ble rotete... Men min anbefalning er at studio er bortkastet hvis man ikke kan bruke studioutstyret.. =)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Jeg kan sende deg linken til 2 bilder så du skjønner hva jeg mener hvis du vil.. =)
1stor1liten =) Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2008 hei igjen. ja, gjør gjerne det.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Vi gjorde det. Husker ikke helt hva det kostet, men mener fotografen VÅR betalte 5000.- for å leie studioet. (Hadde egen fotograf, for bildene skulle brukes til også annet enn takkekort;0) -lang historie. Men bildene som vi tok ute på selve dagen, var de vi brukte til takkekort. De ble nydelige, og jeg synes de var penere enn de vi tok i studio i ettertid:0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå