Gå til innhold

leie studio og ta bilder selv?


Anbefalte innlegg

Skrevet

det har jeg aldri prøvd men gjerne noen her har??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

istedenfor å gå til fotograf mener jeg da. hvis noen har gjort det, hvor mye kostet det?

Skrevet

Jeg har ikke gjort det før.. Vet heller ikke hvor mye det koster.. Men studioet er jo ikke det som koster når man tar bilder hos fotograf.. Det er hans kunnskaper.. Jeg kan få låne studio når jeg vil.. Men mangler rett og slett kunnskapene om fotoutstyret man gjerne har i et studio...

 

Har du veldig bra fotokunnskaper siden du vurderer det??

Skrevet

nei, har ikke det. leste bare om noen som hadde gjort det. om en brukte speilreflekskamera kan en vel ta bra bilder selv om en ikke har noe spesielle kunnskaper om det.

Skrevet

Bilder blir bedre generelt med speilrefleks ja.. Men studioblitzer og plassering, måling av lys/skyggeforhold er det som ofte gjør at fotografer i studio får bedre bilder en utenfor.. Med et speilrefleks kan du om du bruker det på automatisk innstilling kan du få like bra bilder hjemme med egeninnkjøpt bakgrunn.. For det er ekstra utstyret og kunnskapene som gjør at de får det til bra.. f.eks det med eksterne blitz, softbag, lysmåler.. Hadde jeg vært deg så hadde jeg dratt ut og funnet en vegg eller en annen bakgrunn du synes er fin.. Pass på og plasser personene du skal ha bilde av godt vekk fra bakgrunnen og ta bilde,, Hvis du i tilegg har blenderen på høy åpning og justerer avstanden vil du få en fin duset bakgrunn som du ofte ser på bilder..

 

Dette ble rotete... Men min anbefalning er at studio er bortkastet hvis man ikke kan bruke studioutstyret.. =)

Skrevet

Jeg kan sende deg linken til 2 bilder så du skjønner hva jeg mener hvis du vil.. =)

Skrevet

hei igjen. ja, gjør gjerne det.

Skrevet

Vi gjorde det. Husker ikke helt hva det kostet, men mener fotografen VÅR betalte 5000.- for å leie studioet. (Hadde egen fotograf, for bildene skulle brukes til også annet enn takkekort;0) -lang historie.

 

Men bildene som vi tok ute på selve dagen, var de vi brukte til takkekort. De ble nydelige, og jeg synes de var penere enn de vi tok i studio i ettertid:0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...