adventsmamma 72 Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei, alle dere som har feriert i varme, sydlige strøk. Dekket dere til magen i sola? Vi reiser til kypros neste uke, og jeg er usikker på hvor mye jeg kan sole magen. Har ikke kommet så langt (uke 22), og magen er godt isolert med en liten valk , men kjenner jo at den blir ganske varm i den lille varmen vi har hatt her hjemme.
Krissy78 Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Jeg var i Thailand for to år siden (da jeg var 20 uker på vei med nr 1) Det er bare viktig at du ikke blir overhetet, men du vil nok fort kjenne at du ikke holder ut like lenge i solen som vanlig og at du fortere blir varm. Bad med jevne mellomrom og dekk til magen (eller gå inn en tur) hvis du føler at du blir veldig varm (Drikk masse...) Det skal veldig mye til for at magen skal bli "overhetet". Husk at folk som bor i UTROLIG mye varmere strøk enn oss også får barn ;-) God ferie!! Nyt sol og varme...
Girlygirl83 Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Jeg ville ikke lagt pal i flere timer og steiket magen iallefall. Greit nok at folk i varme land også får barn, men svært få av dem soler seg slik som vi nordmenn gjør på ferie. Jeg dekker til magen selv her i Norge. Har hørt at man får lettere strekkmerker også hvis huden på magen får mye sol. Logisk, da solstrålene faktisk bryter ned elastisiteten på magen. Soler meg, men har en tynn topp over magen.
temine Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Det er du som ikke skal bli oeropphetet. Pass på å drikk masse, bad deg og kjøl deg ned i skyggen. Hjelper ikke å dekke til magen med et skjerf eller noe nei, kroppen blir jo like varm. Var i hellas på ferie nå jeg, og sola meg og bada som vanlig. Har aldri stekt meg i flere timer i strekk, så gjorde som før. Og det gikk så bra så God tur!
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Kan hende det gjelder noen ,det med strekkmerkene. Men ikke for meg. Har tatt solarium i hvert gang jeg har vært gravid, og ellers også og har ikke et eneste strekkmerke på hele kroppen.
Herkules Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Enig med termine, det er jo ikke noen hensikt å legge noe over magen. Bader mye jeg og er ellers som før og så prøver jeg å være flink med å drikke
saltogpepper Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Jeg dekker til magen hvis jeg ligger og ni-soler meg veldig - i hvert fall innimellom. Ikke på grunn av overoppheting men fordi fosteret reagerer på det sterke lyset og vil prøve å snu seg/komme seg vekk fra det... Når det er sagt tenker jeg at her som med alle ting er det best å tenke "alt med måte" - de solte seg nok masse før og mange gjør det fortsatt uten at noen skade skjer på fosteret - så ingen grunn til å være vekldig nervøs for dette... Når det gjelder folk som bor/får barn i varme land har de ofte også en helt annen toleransegrense for varme/sol enn det i hvert fall jeg har - skal mye mindre til for meg å bli overopphetet...
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. juli 2008 #8 Skrevet 23. juli 2008 Jeg også har merket at babyen fort blir urolig om jeg sitter en stund i sola. Også roer hun seg ned om jeg legger et tynt skjørt eller noe over magen. Spurt JM om dette da jeg var der på mandag, og hun sa at det var bare å sole ivei. Skulle bare passe på å smøre meg med solkrem og ikke bli overopphetet. Drikke mye, og gjerne ta litt pauser innimellom. Og når det gjaldt det å legge noe over magen mente hun at det hadde egentlig ikke noe for seg sånn i forhold til varmen. Men om jeg følte det var bedre for snuppa så var det jo bare å gjøre det. Kan jo være som dere sier over her, at det er lyset hun reagerer på. For meg løser hvertfall det med å ikke ligge for lenge seg selv. Jeg pleier vanligvis å elske å ligge i solsteika, men i år må jeg bare ha litt skyggepauser innimellom!
Girlygirl83 Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 Klart det har hensikt å dekke magen! Da blir jo ikke huden kokt på samme måte som hvis solen steiker på den. Jeg er helt kaldt på magen når jeg kjenner etter med hånden hvis jeg sitter uti sola og har noe over magen, mens på resten av kroppen er jeg varm.
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. juli 2008 #10 Skrevet 24. juli 2008 Jeg har et hvitt, vått handkle over magen når jeg sitter/ligger midt i solsteiken jeg, da holder magen seg avkjølt, og det tar lenger tid før jeg blir så varm at jeg må ha en pause. Det er jo fostervannet som ikke skal bli for varmt, synes da det er logisk at det fortere blir oppvarmet med direkte sollys enn under et vått håndkle (",) Dessuten er det veeeldig behagelig nå som det er så utrolig varmt!!
MintCondition Skrevet 24. juli 2008 #11 Skrevet 24. juli 2008 Hehe, tror dere skal ligge SINNSYKT lenge i VELDIG varm sol før solstrålene klarer å trenge gjennom hud, underhud, kjøtt, fett, morkake og livmor for så å klare å varme opp fostervannet så mye at babyen merker det. Tror nok de aller fleste ville trukket inn i skyggen av egen fri vilje lenge før noe slikt skulle skje
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Det er klart man ikke skal ligge hele dagen i solen og steke magen sin! Forstår ikke at noen orker det engang..her er det heldigvis ikke noe problem for jeg orker ikke ligge lenge i solen uansett før jeg er nødt til og enten bade eller slå opp parasollen! Meker også at jeg blir fortere svimmel enn normalt så prøver å drikke mye, og dekker magen ofte med ett hånkle eller tar på meg en singel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå