Gå til innhold

Går dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på dette med barn i bil...og dere som kan alt...kan jeg ha ei på 6 1/2 på pute foran i bil med airbag?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal du ikke ha... man må være så og så høy tror jeg så lenge det er airbag hvis ikke kan man bli kvalt av airbagen..

Skrevet

Hvis hun er over 140 tror jeg det er lov (selv om ikke anbefalt).

Skrevet

Nei, ikke hvis denne airbagen ikke kan kobles ut i hvertfall, puten vil skli unna i en kollisjon og de kan barnet bil kvalt av kollisjonsputa.

Skrevet

For å sitte med airbeg må man være over 140 cm. pute eller ikke!

Skrevet

Problemet med kollisjonsputer er vel mest at man kan knekke nakken hvis man er under 140, siden de er designet for voksne. Når et barn blir kastet fremover mot kollisjonsputen vil de gå med hodet rett frem i puten, i motsetning til en voksen som vil få ansiktet og brystet inn i den. Man blir vel sjelden kvalt av et møte med en kollisjonspute, kontakten varer ikke et sekund en gang. Men det er mulig at jeg har misforstått noe her.

Det som er helt sikkert er at man ikke skal sette et barn foran en kollisjonspute før barnet er stort nok til å sitte uten pute, dvs 135 cm. (Eller er det 140, tro, som gjelder for airbag?)

Skrevet

Hehe ... da er det utrolig vittig å tenke på mine to venninner som ikke ble 140 cm før de var konfirmerte!

De endte på hhv 152 og 154 cm så da skulle de strengt tatt ha sittet på pute i baksetet til langt ut i ungdomsskolen da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...