Gå til innhold

OM man kunneplanlegge slikt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når på året er det mest praktisk å prøve for baby i hht søknadsfristen i bhg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man får baby når man vil, og vil ha den ifht barnehagestart så blir det vel oktober/november, så får man barn i juli/august, søker om opptak i februar/mars (eller når fristen er der du bor) og barnet kommer (ideellt sett med full barnehagedekning) inn i august når h*n er 1 år.

Skrevet

Vår erfaring er i hvertfall at om spiren sitter i starten på oktober, så blir barnet akkurat ett år til barnehageoppstarten. (Blir jo da født rundt slutten av juli) Synes det er veldig greit.

Tabbet oss dermed litt på lille i magen som blir født i slutten av desember, for med opptak i august blir det jo enten barnehagestart som 6 mnd eller 1 1/2, ingen av dem er jo akkurat optimale.

Skrevet

Hmmmm.... interesting.

Takk.

Skrevet

Barnehagestart er vel vanligvis i midten av august, så da må du planlegge at permisjon og ferie skal være ferdig til da. Ellers spørs det jo om du vil ha noe ulønnet permisjon, eller om dere bor en plass med så god barnehagedekning at dere kan starte når som helst. Da vil jeg anbefale mai-baby! Syns det er greit at ungen er over ett år før h*n begynner i barnehage.

Skrevet

Med andre ord ... prøv å stenge vår-yrheten inne og drøy det til mørke høstkvelder i stedet ;-)

Skrevet

Haha, sist satt spiren på fire dagers prøving, så hmm, vi får se...

Skrevet

Men start nå, Expat så slipper du å pese med stor mage sommern gjennom. Så får dere en april/maibaby som dere kan kose dere med i varmen i stedet og så får dere sikkert sommern til å gå opp med ferie og familie ;o)

Skrevet

Joa, men gubben reiser om en uke og kommer ikke tilbake før mye omtalte oktober... og et aldri så lite legebesøk må til for å få starta. Det rekker vi ikke. Jeg la ikke så veldig på meg sist, var av sunn-spist-en-basketball-typen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...