Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 ok, jeg er ikke helt for dødsstraff, men når det gjelder en mann eller kvinne for den saks skyld som er over 30 år og dreper, voldta, kidnapper. Generelt alt med barn å gjøre burde få dødsstraff eller livstidsdom i fengsel. de burde ikke ha kommet ut i hele tatt. De er rett og slett syke. Normale personer gjør ikke sånn.
Gjest -<<- Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Dersom det er sykdom som gjør at man utfører alvorlig kriminalitet, bør man vel behandles da? Sykdom er jo sjelden selvforskyldt. Dødsstraff er groteskt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Ikke når det har med barn å gjøre. Eller et annet menneske for den saks skyld. Ofrene skal leve med det resten av livet. Mens gjerningsmenn/kvinne kan bare sitte bak murene og glor. Også slipper de ut igjen etter noen år bak murene. Jeg syns egentlig vi har altfor mild straff her i Norge og den burde blir strengere. Er de syke så burde de blir sperres for livsstid mener nå jeg.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Burde heller ha strengere fengselsstraffer. Mener også at dødsstraff er grotesk.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 nei, det skulle ha vært mulig å bure de inn i 100 år uten mulighet for å slippe ut!! DA hadde de hatt god tid til å tenke over hva de hadde gjort. med dødsstraff så "slipper" de billig unna mener jeg..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Helt enig med anonym over her. Dødstraff er jo nesten en lettelse iforhold til å bli burt inne resten av sitt liv. Jeg er imot dødstraff uansett hvilken forhold det måtte være, men er totalt for lengre fengselopphold!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Dødstraff er for enkelt!!! Det skal jo være straff for grove forbrytelser, og hvilken straff er døden? For å ødelegge at barns sinn og et barns kropp er døden for enkelt ja, mener rett og slett at de som gjør dette kan bare være fritt vilt i fengsel. Barnemorderer og barnemishandlere kan bare settes inn sammen med barnefedre som har svindlet, ranet eller kjørt for fort. Da kan vi begynne å snakke om straff!!! Og komme ut igjen etter 20 år å være stemplet som barnemishandler.. nja, deretter burde vel kanskje straffen være å bli stilt ut offentlig!!! Nei... dødstraff!! Ikke på vilkår!!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 NEI FY FAEN altså........sykdom som gjør at du dreper og voldtar små barn?????????...........så enkelt er det ikke at du bare kan skylde på at du liksom er syk og trenger terapi. Jeg mener at de som gjør det skal få dødsstraff, hadde noen gjort noe mot min lille baby og ikke fått dødsstraff så skulle jeg faen meg ordnet den dødsstraffen selv, og det hadde blitt en mye mer smærtefull død, det er helt sikkert.
Opp og ned er like langt Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Dødsstraff er for enkelt! Om noen hadde torturert og drept en av ungene mine hadde det vært for lettvint for gjerningsmannen å slippe unna ved å dø. La han LIDE!!! Tenker ikke på å sette han i ett norsk fengsel med utdanning, måltider til faste tider og kabeltv i cella. Gjør først det samme som han gjorde, sett han i ett kjellerhull og torturer han psykisk for resten av livet!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå