Gjest Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 At babyen fikk sutte på fingeren til tante, at den fikk en liten ts iskrem når den var "bare" 8 mnd ... Ærlig talt folkens, unger tåler litt altså. Det er ikke snakk om at de blir ødelagte av en bakterie eller to. Alkoholog de som er blitt servert noe alle vet de ikke tåler er jo greit nok, men å kalle bestemor for "galen" fordi hun ga småen en bit vaffel som 5 mnd. er vel litt drøyt? Er det bare jeg som har et barn som ikke har tatt skade av litt godt (les. vanlig mat) og noen bakterier??
Bring_it_on!!:)) Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Nei.. hehehe.. Jeg har stusset flere ganger.. Men og kalle noen gal ved det de har gitt sønnen min vil jeg så absolutt ikke si..
Nit@™ Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Her har alle ungen fått smake både is osv fra de var ganske små. . Minsten var 8 mnd da han smakte is av pappa. Det er jo ikke snakk om mengder, men en liten smak. Kan ikke fatte at de tar skade av det. Jeg hadde nok ikke likt at noen ga de vaffel 5 mnd gammel, men det er mer fordi jeg hadde vært redd for at de skulle sette i halsen. Vaffel blir jo en kladd i munnen..
boble <3 Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Ha ha ha... jeg har nok vært litt hysterisk når det kommer til mat ja. Men jeg synes ikke hun trenger å smake på søtsaker og matsorter med kumelk når hun er så liten. Pluss at lille gull har vært en smule sær i matveien. Så når bastemor ga vanilje is når hun var 12 uker, skal jeg innrømme jeg kokte innvendig...
Expat Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Når det gjelder allergener var jeg ganske militant ja. Det var klar melding om at så lenge hun var liten så var det null mat som ikke var foreldregodkjent fra før. Vafler og is (=kumelk, egg og for vafler, gluten) er verstinger i så måte. Babyer under 4mnd som får ubehandlet kumelk har en 25% sjanse for å bli allergiske mot kumelksprotein. Det er en for høy prosent til at jeg hadde giddet det. Er melken kokt er det litt mindre fare.
mamma`n til nurk Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 Vel, jeg ble ikke veldig fornøyd da farmor hadde gitt snuppa mi honning. Hun er bare 4 mnd, og det står klart ifra på honningsboksen at barn under ett år skal IKKE ha honning!!
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Honningen er jeg enig med deg i, men det kan jo være veldig alvorlig! Det jeg mener er jo at man må skille mellom det som kan være farlig for barna og det de strengt tatt ikke tar skade av. Jeg har jo også sagt til besteforeldrene at "du, det der er vel litt tidlig?". Det jeg reagerer på er jo at folk eksploderer og kaller folk gale over mengder og ting som er nokså ufarlig. Reaksjoner av den typen hvor ei dame aldri har fått samme forholdet til sin svigerinne igjen etter at hun lot barnet sutte på fingeren sin.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Jeg reagerte faktisk på det selv, lille suttet på stort sett alt han fikk i nærheten av munnen, også fingrene mine, pappan sine, foreldrene mine sine osv, skulle jeg da bestemt meg for å mislike dem i ettertid? Nå om dagen driver lille å biter meg i tærne, grøss og gru, det har gitt meg ett ansgtrengt forhold til tærne mine det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå