Sofia-hjertet mitt<3 Skrevet 22. juli 2008 #1 Skrevet 22. juli 2008 Hei jenter!! Har følelsen av å ha "gangsperre" i hele bekkenet, korsryggen og rundt om der.. Har ikke vært i noe spesiell uvant fysisk aktivitet. Kan dette komme av at ting strekker og tøyer på seg? det er ikke direkte vondt, men litt ubehagelig... Jeg er 17+0 i dag.
liberomage Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 her er det også nok gangsperre:( så er nok helt normalt.. fikk det tidelig, men det kommer og går, etter hvor aktiv jeg er:) tok det opp med jordmor, soms a jeg skulle ta det opp med legen min, så det ble sendt henvisning til fysoterapaut...
Sunnybeach4gull :) Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Heia! æ har masse gangsperra spesiellt i magen å d e nåkk dn berømte livmora som vokse å strække på sæ :-) Men egentli litt rar følelse da, kjennes ut som man har tadd 2000 situps når man vet at eneste situpsen man har tadd siste månedan e når man reise sæ opp av sænga :-P
hm24 Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Må bare le litt, ikke av at dere har vond, men i trøndelag der jeg bodde i mange år betyr gangsperre at mannen har så stå at han ikke klarer og gå.. Etter en kjøretur på 45 mil kom jeg og samboern min endelig fram til mamma og stefaren min, dette var første gang min samboer skulle møte dem så han var spent og nervøs.. Min mor spør i gangen om turen har gått bra, å min samboer svarer " jada turen har gått bra, men har sånn gangsperre så skal bli godt og legge seg snart." Hehe trodde jeg skulle dø.. Mamma ble litt rar og stille og stefaren min lo, kikka på han og sa nå tror jeg ikke gangsperre er det samme her og på hedmarken.. . Han har aldri sagt det noe mer.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. juli 2008 #5 Skrevet 23. juli 2008 HAHA, hm24-der fikk jeg dagens latter Kan tenke meg dere står der i gangen og foreldrene dine tenker sitt mens samboern din ikke skjønner noenting Hihi.... Men altså-gangsperre (i østlandsk betydning ) er jeg også plaget med. Kjenner det spesielt på innsiden av lårene og i korsryggen om jeg skal gå litt fortere enn normalt tempo. Fysioterapauten min sa det kan være pga bekkenet, så om dere er plaget ville jeg tatt en telefon til legen og hørt om det var mulig å få en henvisning for trening hos fysioterapaut. Har også prøvd bekkenbelte. Det hjalp litt, så om denne gangsperra blir verre kommer jeg til å gå til innkjøp av det (kosta 350 kr sa de). Jeg får kjøpt det hos fyioterapauten min, men det er jo mulig de har sånt på apoteket eller på sånne bandasje-butikker også??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå