Bifrost 2 barn<3 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg begynte å skrive en liste over hva jeg skulle ha med til føden når fødselen er i gang, og samboer spurte om jeg skulle flytte dit...:-P Hva tar egentlig dere med? Min liste er: Helsekort Bodyer Sparkebukse Klær/dress til hjemreise (+lue, strømper) Babyteppe Bleier Toalettsaker (inkluderer ganske mye) Morgenkåpe Store bind Joggebukse T-skjorte Ammetopp Ammebh Ammeinnlegg Truser Sokker Slippers Noen blader Mobil-lader Kamera/fotoapparat med lader/batteri Evt en stor håndduk
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 ser fornuftig ut dette her, jeg har pakket omtrent det samme + en reisehårføner og en gave til den nybakte storesøsteren på 2,5 år fra babyen. (Bare for å fordele litt oppmerksomhet. Tror det kan bli et sjalusidrama uten like!!!) I tillegg har jeg kjøpt inn en liten bedøvelseskrem man kan smøre seg "der nede" med, hvis det blir for smertefullt å gå på do etter fødsel. Hadde ikke behov for den ved sist gang, men jeg tar ingen sjanser. Jeg tar med meg ekstra joggebukser/bukser. Erfarte desverre å blø igjennom alt som var den første dagen etter sist fødsel, men, men sånn er det bare.
mammagutten Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 må man ha bleier med seg på sykehuset? trodde man fikk det inkludert bodyer til babyen som man skal bruke der oppe. har kun tatt med body til hjemreisen pluss hentesett. åsså en god sparkebukse han kan ha der oppe. bare sånn i tilfelle.. er førstegangs så vet ikke hva som er normalt.. :S
trollmor85 Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 da jeg fikk datteren min fikk hun alt av bleier og lånte body mens vi var der, så trengte bare klær til hjemmereisen til henne.
Leen Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 var på fødselsforberedende kurs, og da anbefalte de å ta med litt flere t-skjorter, fordi veldig mange svetter en del dagene etter fødsel...
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 22. juli 2008 Takk for svar alle sammen:-) Det er sikkert ikke nødvendig å ta med bleier, man får det helt sikkert der. Jeg har bare slengt det på lista sånn i tilfelle... Det er vel det samme med klær til babyen. Takk for tipset om bedøvende krem, det kan nok være veldig kjekt å ha. Er det xylocain salve eller noe annet du brukte?
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Har hørt at man ikke trenger enten bind eller ammeputer. De sier at det får du på sykehuset. Stemmer det?
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2008 Hmm, det vet jeg ikke? Det høres logisk ut at dem har det der. Noen som vet?
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 jeg fikk bind på fødeavdelingen,men når jeg flytta på barsel, (ungen var på nyfødtintensiv) så måtte jeg ha med bind og sånn selv. b leier får man til ungen.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 23. juli 2008 #10 Skrevet 23. juli 2008 Jeg har pakket ned en bleie, og et par amme innlegg, altså ikke hele pakka.. Tok med våtservietter og, en liten pakke på 15 stk. Jm anbefalte det for å vaske hendene våre godt før vi tok i puppen, hvertfall på tomlen sa ho.. Utover det har jeg to par ekstra bodyer i tillegg til hjemreise klær, man kan velge selv om man vil bruke sitt eget eller låne... En tynn lue + et par sokker Sikle smekke Pluss to undertøy skift til meg, og ett joggesett/pysj. Slippers Skift til pappa. Kamera, mobil lader. Drikke, og noe å knaske på, energi greier.. Toalett saker + bind + hårføner Helsekort Tror det var alt )
konemor med gutt+spire:) Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 bind og bleier får man, det samme med ammeinlegg tror jeg. men jeg fikk beskjed av venninda mi å ta med ammepute for et hadde de ikke. hun kunne ønske hun hadde tatt med sin vertfall. hva heter den bedøvelses kremen? hørtest kjekk ut å ha
mamman til 2 nydelige jenter Skrevet 24. juli 2008 #12 Skrevet 24. juli 2008 Bedøvelseskremen heter xylocain (litt usikker på hvordan det staves) en liten hvit tube med mørk-lilla skrift.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå