Gå til innhold

Hva pakker dere i bagen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte å skrive en liste over hva jeg skulle ha med til føden når fødselen er i gang, og samboer spurte om jeg skulle flytte dit...:-P

 

Hva tar egentlig dere med?

 

Min liste er:

Helsekort

Bodyer

Sparkebukse

Klær/dress til hjemreise (+lue, strømper)

Babyteppe

Bleier

Toalettsaker (inkluderer ganske mye)

Morgenkåpe

Store bind

Joggebukse

T-skjorte

Ammetopp

Ammebh

Ammeinnlegg

Truser

Sokker

Slippers

Noen blader

Mobil-lader

Kamera/fotoapparat med lader/batteri

Evt en stor håndduk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser fornuftig ut dette her, jeg har pakket omtrent det samme + en reisehårføner og en gave til den nybakte storesøsteren på 2,5 år fra babyen. (Bare for å fordele litt oppmerksomhet. Tror det kan bli et sjalusidrama uten like!!!) I tillegg har jeg kjøpt inn en liten bedøvelseskrem man kan smøre seg "der nede" med, hvis det blir for smertefullt å gå på do etter fødsel. Hadde ikke behov for den ved sist gang, men jeg tar ingen sjanser. Jeg tar med meg ekstra joggebukser/bukser. Erfarte desverre å blø igjennom alt som var den første dagen etter sist fødsel, men, men sånn er det bare.

Skrevet

må man ha bleier med seg på sykehuset? trodde man fikk det inkludert bodyer til babyen som man skal bruke der oppe. har kun tatt med body til hjemreisen pluss hentesett. åsså en god sparkebukse han kan ha der oppe. bare sånn i tilfelle.. er førstegangs så vet ikke hva som er normalt.. :S

Skrevet

da jeg fikk datteren min fikk hun alt av bleier og lånte body mens vi var der, så trengte bare klær til hjemmereisen til henne.

Skrevet

var på fødselsforberedende kurs, og da anbefalte de å ta med litt flere t-skjorter, fordi veldig mange svetter en del dagene etter fødsel...

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-) Det er sikkert ikke nødvendig å ta med bleier, man får det helt sikkert der. Jeg har bare slengt det på lista sånn i tilfelle... Det er vel det samme med klær til babyen. Takk for tipset om bedøvende krem, det kan nok være veldig kjekt å ha. Er det xylocain salve eller noe annet du brukte?

Skrevet

Har hørt at man ikke trenger enten bind eller ammeputer. De sier at det får du på sykehuset. Stemmer det?

Skrevet

Hmm, det vet jeg ikke? Det høres logisk ut at dem har det der. Noen som vet?

Skrevet

jeg fikk bind på fødeavdelingen,men når jeg flytta på barsel, (ungen var på nyfødtintensiv) så måtte jeg ha med bind og sånn selv. b leier får man til ungen.

Skrevet

Jeg har pakket ned en bleie, og et par amme innlegg, altså ikke hele pakka..

Tok med våtservietter og, en liten pakke på 15 stk.

Jm anbefalte det for å vaske hendene våre godt før vi tok i puppen, hvertfall på tomlen sa ho..

 

Utover det har jeg to par ekstra bodyer i tillegg til hjemreise klær, man kan velge selv om man vil bruke sitt eget eller låne...

En tynn lue + et par sokker

Sikle smekke

 

Pluss to undertøy skift til meg, og ett joggesett/pysj.

Slippers

Skift til pappa.

Kamera, mobil lader.

Drikke, og noe å knaske på, energi greier..

 

Toalett saker + bind + hårføner

 

Helsekort

 

Tror det var alt :o)

 

Skrevet

bind og bleier får man, det samme med ammeinlegg tror jeg.

men jeg fikk beskjed av venninda mi å ta med ammepute for et hadde de ikke. hun kunne ønske hun hadde tatt med sin vertfall.

hva heter den bedøvelses kremen? :) hørtest kjekk ut å ha :)

Skrevet

Bedøvelseskremen heter xylocain (litt usikker på hvordan det staves) en liten hvit tube med mørk-lilla skrift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...