Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Først ble jeg inspirert av disse damene som blogger om interiøret sitt, nye klær og ting nesten daglig, tenkte at wow de har bra stil, og misunnet dem som hadde råd til det... nå ser jeg endel fellestrekk De fleste er OFTE sykemeldte, noen tilogmed uføretrygdede! MEN de har alltid overskudd til en shoppingrunde nesten daglig, gjerne ikea osv, skifter stil på interiøret OFTE, går lei ting med en gang, lyver ofte til mannen om pris på nye ting osv. Overpynter barnerommene med sitt eget stæsj og prøver å fremstå som perfekte husmødre, aldri noe krangling, dårlig råd, kjipe dager osv. alt er bare fryd og gammen, og de tenker bare MATERIALISTISK hele tiden. Nå syntes jeg noen av disse bloggene begynner å bli bare kvalme og smakløse. hva med å tenke LITT lenger enn sin egen nesetipp?? (en ting til, annenhver mnd ser du enten bilder av godteriet og all maten de koser seg med, neste mnd er det full slanking, frem og tilbake hele tiden.....) Nå sikter jeg da til noen spesielle blogger som blir slengt ut på dib, ikke ALLE..
Northernlights Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Hm, er da alt man skal bry seg om. Hvordan vet du at de er uføretrygdet,fks?
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Nå er det ingen som legger ut blogg her som er ufør da mor lr sykmeldte. De som jobber kan vel kjøpe d de vil???????????? morro å se på blogger og andres stil da
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Noen får til mer enn deg vetdu. Interiør er hobby og ein kan gjøra som ein sjøl vil vel. Kvalm er du sjølv! Og ingen bloggedamer her er sjukemeldte så vidt eg veit.
Penger Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Kong Harald dro på regatta segling, da han var sykmeldt som konge.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Om de er sykemeldte eller uføretrygdede eller jobber blir vel ett fett? Ikke at det er vår sak, men vi får da satse på at de er i den situasjonen som fungerer best for de. Vi kan jo håpe på det, er jo ikke alle som får til å mestre livssituasjon hele tiden. Det er jo heller ikke sånn at man selv kan velge, vet du, skal en del uttalelser fra fagfolk og saksbehandling til. I den grad vi bryr oss får vi tro at de har gjort jobben sin. Hva vet du forresten om hva som er økonomisk og moralsk og praktisk riktig for disse jentene å bruke tid og penger på? Jeg syns forresten det er flott om hjemmeværende kommer seg ut av huset, møter venninner og får litt impulser i løpet av en uke, det er sikkert sunt for hodet å få luftet seg litt. Smak og behag er forresten delt. Jeg er imponert over de som er oppdaterte på mote og interiørfronten. Jeg har planer og drømmer, men får det aldri helt til. Må jo innrømme at jeg akkurat som HI er så nysgjerrig av meg at jeg har vært og kikket på et par av bloggene som har blitt lagt ut link til, selv om jeg ikke kjenner jentene:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Har framdeles ingen forståelse for hvorfor det at noen er sykemeldt OG blogger og fikser opp hjemme er et irritasjonesmoment for deg. Er du oppriktig bekymret for miljøet, så forstår jeg at du er opprørt. Du kunne jo tipse oss andre, og spesielt disse fæle bloggerne, om alle de flotte tingene du gjør for miljøet, gjenbruk,. kompostering, bil og møbler og leker og alt annet du klarer deg uten. Siden du er så mye edre enn de, mener jeg? Hvis du ikke har så mye å fare med på den fronten, så ta og fei for egen dør. Nå for tiden er det forresten så dyrt å leve at mange, særlig yngre nyetablerere, ikke har råd til å kjøpe de beste alternativene. Da varer desverre ikke møbler, klær og mange andre ting særlig lenge
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Da min mor og far flyttet inn i eget hus hadde de det ikke fullt møbelert. Det var den gangen man måtte ha penger før man kunne bruke dem. Den gangen man prioriterte å betale ned gjeld, før man kjøpte luksus, som f.eks. en soffa. I dag blir soffaen kastet ut fordi den er SÅÅÅÅ stygg etter ca 2 år. Ikea eller ikke, bruk og kast samfunnet må vi til livs. Det blir ingen klode å arve for våre barn om vi fortsetter i dette tempoet. Mobiltelefoner er en annen greie. I stede for å bytte batteri, bytter vi telefon. Det er en duppedings som trengs i alle telefoner som kun kommer til selskapene gjennom luguber virksomhet for det det blir laget av finnes kun i den demokratiske republikken Kongo. Hva om vi kunne ha prøvd å tenke litt på 3. verden og litt på våre egne barn?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Det er jo dritkjedelig å gå hjemme å være sykemld, så hvorfor ikke ta seg en shoppingrunde hvis man orker og har råd? Det som blir galt er hvis man blir uføretrygdet eller sykemld fordi man heller vil shoppe enn jobbe! En annen ting er jo at de som går mye hjemme ser jo alle slags små detalje en har lyst til å forandre på, det ser man jo ikke når man jobber og bare vil slenge seg på sofan når middagen er spist opp og ungene er i seng!
Penger Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Så la meg se om jeg har forstått dette riktig: Er man blitt uføretrygdet kan man aldri gå på butikken igjen? Aldri kjøpe seg ny soffa og aldri gå på cafe??
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Du om det, når det gjelder aktivitet under sykemelding. Jeg traff sjefen på kjøpesenter den ene av to ganger jeg har vært sykemeldt, han sa og mente det var godt å se meg på bena. Han visste ikke da at det å komme seg ut var et alternativ til å ligge knust i senga og gråte etter en spontanabort. Jeg sa fra hva som hadde skjedd da jeg var tilbake på jobb og han sa han visste det var riktig å aldri dømme for mye. Kloke mannen... Når det gjelder forbruk, skriver noen av jentene at de kaster en sofa etter to år fordi den er stygg eller har feil farge? Eller har de rett og slett tatt noen malingstrøk og fyllt opp med noe ny nips... Enig i at det er for mye bruk og kast, men syns ikke at disse bloggerne skal henges ut her fordi de er utadvendte, fornøyde med hva de har klart, og syns det er gøy med feedbac. Og syns hvertfall ikke de skal få skylden for klodens forfall og forsvinning. La oss holde oss for gode til å dømme etter Janteloven er egentlig hovedpoenget mitt.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Må bare svare på dette innlegget fordi jeg synes det er skremmende at ingen er enig med HI! Er det virkelig INGEN som er enig i at det er ALTFOR lett å bli sykemeldt/uføretrygded i dette landet??? Jeg blir kvalm jeg, av de som snylter på samfunnet ved å uføretrygde seg når de utmerket godt kunne jobbet... Og tenk dere om, det kan rett og slett ikke være tilfelle at nærmere 25% av den yrkesaktive befolkningen i Norge ikke er i stand til å jobbe... Jeg synes det er utrolig respektløst overfor de som faktisk er så dårlige at de ikke kan - de ville sannsynligvis fått mye bedre ordninger (mer penger osv) dersom det ikke var så mange som snyltet! Når man ser på innleggene her, kan man jo si at det nok blir vanskelig å gjøre noe med dette problemet, når folk her inne synes det er helt greit at man pusser opp huset mens man går sykemeldt (HALLO klarer man å pusse opp, klarer man da å jobbe!!) Og til deg med spontanabort; selvsagt er det tilfeller der utenforstående ikke vet hva som har skjedd. Jeg dømmer ikke folk som er borte en stund fordi det har skjedd noe virkelig ille. De som irriterer meg er de som gang på gang er borte, og egentlig ikke har noen grunn for det (og tro meg jeg kjenner et par sånne, og det er fullt mulig å bli sykemeldt uten god grunn....)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Syns det rareste her er hvor mange som blir kvalme i alle slags situasjoner. Kvalm av de som snylter på systemet? Jeg blir kvalm når jeg hører om de som torturerer dyr/mennesker, noen fiser en skikkelig dårlig fis i trynet på meg eller når jeg går sulten for lenge når jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Hehe, sier seg vel egentlig selv hvorfor så mange ble irriterte på innlegget til HI... For å ha tid til å sitte her så mange timer hver dag må man jo nesten være hjemmeværende (uten lønn), uføretrygded eller sykemeldt (med mindre man er i fødselspermisjon (som jeg er...) som gjelder en del da selvfølgelig). Poenget mitt er hvertfall at det nok er en del av de sykemeldte og uføretrygdede her inne...., så de må jo forsvare seg mot slike innlegg:) Og selvsagt; mange er uføretrygdede fordi de er syke - dømmer ikke de!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHA! Ufattelig bra og treffende innlegg! Og har du sett de bloggene hvor de limer inn bilder av alt de har kjøpt, alt fra rettetenger til skittentøyskurv! Gud hjelpe meg - get a life!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 Jeg er uføretrygdet, har jeg da ikke lov å handle? Skal jeg gå naken og ikke spise mat og sitte på gulvet fordi jeg er syk, skal jeg aldri møte venner på en cafe fordi jeg er syk? Hva slags holdning er det da?
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Øh,kan noen legge ut link til disse bloggene her? Jeg er hjemmeværende med jenta mi på 8 mnd,permisjonen går ut nå og jeg skal ikke tilbake i jobb,så må få noen tips til åssen jeg kan bruke opp barnetrygda og kontantstøtta det kommende året... Ærlig talt,hva vet dere om hvorfor de er sykemeldte da? Skriver dem hva det er for? Man kan være sykemeldt for så mangt. Noen kan ha psykiske problemer,angst,depresjon,kan ha mistet et barn,you name it! Har ingen tenkt på at noen av disse damene kanskje ikke har så mange lysglimt i hverdagen sin,at de bruker oppussing/dekorering av huset/leiligheta som et substitutt for noe som mangler i livet demmes? (som andre f.eks gjør med mat,alkohol,piller...) Er godt å komme ut å se folk,ha et gjøremål for dagen,noe å være opptatt med,noe å glede seg over,få tankene over på andre ting. Mens mann er på jobb,ungene på skolen. Ikke alltid så kjekt å sitte alene med tankene. Alle trenger noe å være opptatt av,når familien har fullt opp med å fortelle om kollegaene på jobben,ungene i klassen,fritidsaktiviteter osv. "Så mamma,hva har du gjort idag?" "Nei,altså,jeg har stått opp,lest avisa,sett glamour,dusj,spist et rundstykke...." Gi dere da,ikke alltid dere vet alt som ligger bak. Hilsen datter av en mor som har slitt med angst og uro etter to sykdomsperioder med kreft,som ikke har turt å være alene hjemme i perioder pga dødsangst,som ikke får starta dagen sin før kl.15 fordi alt er en kamp. Ingen kan se det på henne utenpå,alle lurer på hvorfor hun ikke jobber,hun kan jo fint shoppe,handle mat,dra på cafè... Skaff dere litt innsikt,kjøtthuer!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 hehe, de kan jo ikke engang drikke seg fulle for å få tida til å gå "Finally! Gleder meg sååå masse til å dra bort nå, er så sinnsykt møkka lei, av å sitte hjemme i den samme stua dagen lang.. Har jo vært avogpå sykemeldt hele sv.skapet, og har ikke hatt all verden å finne på... Ikke har jeg fått fart på helgene med å drikke meg full, ikke har jeg tatt heelt av med shopping( joda, på babyutstyr og babytøy sammen med mamma:) men, ikke shoppa no særlig t meg selv..:P"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå