Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Alltid jobbet, opp til flere jobber, og pluttselig må jeg tas ut av min jobb pga skade. Er alene og har aldri benyttet meg av barnestøtteordningen jeg kunne ha gjort. Så her sitter jeg pluttselig å mottar en del penger mer enn det jeg har fått, raser tilbud om pengestøtter til barna, skole og videreutdanning og i tillegg den såkalte overgangstønaden....... Så jeg fant brått ut at det lønner seg å være alene, delvis skadet og delvis uviten tydelig....................................for jeg viste faen ikke om enkelte ytelser jeg kunne ha søkt om ved å være alene, jeg har bare jobbet for å få sakene til å gå rundt her. Kanskje ikke rart så mange utnytter systemet, når det lønner seg å være alene økonomisk og utdannelse man kan ta, til og med få dekt! Jøss, verden er rar!
!!!! Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Ha ha ha. Jeg tjener 900 000 i året og unner disse unge jentene som har kommet i alene foreldre situasjonen all den hjelp og støtte de kan få. Innlegg som ditt driter på de som er nede. Det er faktisk ikke bare, bare å gå hjelp til etterutdannelse. Og man får 10000 kroner i måneden. Prøv å bo i hovedstaden for det.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Du tjener ikke 900 000 i året vet du skrytepave. Hvilen jobb har du som tjener så mye liksom?
!!!! Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Du har kanskje ikke hørt om sånne jobber du?? Og jeg skryter faktisk ikke, jeg er anonym og driter i hva du mener om meg. Jeg er bare lei folk som tydeligvis er misunderlig på de som får en fortjent trygd.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Mange utnytter systemet for å grave til seg det ene etter det andre. Alle de som faker boplassen sin etter de har fått barn pga pengene.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 900 000 i året my ass. Du er så patetisk at det er ikke sant. Det er for øvrig alle innleggene dine også. Du klarer jo ikke å være seriøs i det hele tatt, og gjør narr av alle, sparker de som ligger nede, og går på tvers av alle andres meninger. Hva slags menneske er du egentlig?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Er jo ikke usannsynlig at hun tjener 900000, folk gjør faktisk det. Men HL har het rett, man får mye penger som enslig mor. I en tidsbegrenset periode vel og merke!
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Jeg er et menneske som er lei av alle dere sutrekjerringer som ikke klarer å ha medmennesklighet med de som har det vanskelig, men selv påroper dere retten til sympati fordi noen på et anonymt fora har tråkket på de nylakkerte tærne deres. Jeg opprettet denne profilen fordi jeg var lei kjerringer som deg, som jobber deltid, er underbetalte og stolte av det. Det største målet deres er å finne interiør som matcher siste månedes hyl, uten tanke på kvalitet, varighet og miljøvern. Jeg er et menneske som ser at det er urettferdighet og at dere graver deres egen grav, (Les dårlig med pensjons poeng, ingen private sykelønnsordninger etc) fordi dere stoler på at forholdet til en eller annen skal vare livet ut. Æsj.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 egentlig så er jeg litt enig med "ytringsfriheten". Og horfor skal ikke hun/han ikke tjene 900 000? er kanskje mange som kan drømme om det, men det er faktisk mange som har det å. Men at det virkelig er noe skrekkelig gærent med nav det er det. For jeg ser jo selv at vi hadde også hatt en del mere for å snyte staten hvis vi ville det. Og jeg kan til en viss grad skjønne at folk faller for fristelsen. Par som har det dårlig økonomisk har veldig få rettigheter til noe ekstra i kassa fra staten, men hvis du skiller lag får du pluttselig alt i fanget. Hadde det vært mulig å få litt hjelp når økonomien blir fryktelig trang, så hadde kanskje fristelsen ikke hvert så stor.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 JA, til flere hjelpe ordninger også for par. Men flott at enslige mødre (og noen fedre) som har kommet i en vansklig situasjon i livet ikke skal behøve å gå på sosialkontoret men ha rettigheter gjennom folketrygden. Ps Jeg tjener 680 000, men kan ha empati fordi, og jeg meler ikke til egen kake.
Miss Misantrop Skrevet 21. juli 2008 #11 Skrevet 21. juli 2008 Takk og lov for at vi har et sosialdemokratisk samfunn som tar seg av de som av en eller annen grunn har kommet i en vansklig situasjon. Jeg har ei venninne som opplevde en voldtekt. Hun var student, men hadde klart seg uten studielån i en årrekke, fordi hun hadde spart og vært forsiktig med det lille hun hadde. Denne graviditeten kom helt på slutten av hennes studier og takket være NAV, fikk hun være sammen med babyen det første året av barnets liv. Jeg tjener også bra, riktig nok har jeg to jobber, men jeg kommer lett opp i summen ytringsfriheten snakker om. Derfor er det ikke av egen nytte jeg støtter slike ordninger. Jeg vet det ikke er fett å være alenemor. Men det er levelig. I alle systemer vil det være noen som utnytter det. Det være seg de som tjener mye og som lurer unna skatt (jada jada... er ikke mors beste barn) eller de som mottar trygdehjelp, uten rett.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Hjelpeordninger til startlån fra kommunen og en del andre til er goden ved å være alene, med eller uten jobb,+ en del ekstra ytelser. Jeg unner de som får dette alt, for det er ikke billig å bo alene med barn, alle utgifter alene.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #13 Skrevet 21. juli 2008 Jo du er en skrytepave ut av en annen verden. Jeg er fullstendig klar over at det går an å tjene 900 000 i året i dette landet, men DU gjør ikke det. Jeg er også anonym og jeg driter i hva DU mener om MEG. Du er mislikt her inne. Bare innse det.
Miss Misantrop Skrevet 21. juli 2008 #14 Skrevet 21. juli 2008 Jeg misliker ikke Ytringsfriheten. At du anonym 0107 konstruerer en salgs demografisk enighet om at Ytringsfriheten stinger syntes jeg ikke noe om. Når man kritiserer et nick bør man undertegne med eget nick syntes jeg. Du virker litt misunderlig på meg.... Slit med helsa.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #15 Skrevet 21. juli 2008 FAEN NÅR BEGYNTE DET Å HETE MISUNDERLIG? MISUNNELIG HETER DET. Og apropos YTRINGSFRIHET. Det har jeg også. Har du tenkt på det?
Penger Skrevet 21. juli 2008 #16 Skrevet 21. juli 2008 Lenge leve ytringsfriheten. Jeg liker folk som kaller en spade en spade. Og selv om vi ikke alltid er enige setter jeg stor pris på innleggene hans. Jeg syntes det er relevant for tema hvor mye en person tjener, fordi at det sier noe om man har egne motiver for å mene noe eller ikke. Liker ikke Annier som slenger om seg med surestemning rundt et nick. Ekkelt er det. Skal du rakke ned på noen fordi den er så syntes jeg du selv skal stå for det du sier. Kan forresten ikke tenke meg at en anonym kommentar ødlegger dagen for ytringsfriheten.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #17 Skrevet 21. juli 2008 Fra en anonym til en annen. Syntes du bare er slem anonym 0115. Og det er kanskje derfor du ikke blir ansatt i en stilling der du tjener annet en monopolpenger.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #18 Skrevet 21. juli 2008 Hva spiller det for rolle om man bruker nick eller ikke. Jeg har ikke profil uansett og du finner ikke ut hvem jeg er. Et menneske som ikke kan norsk rettskriving fortjener ikke å tjene 900 000 i året.
Penger Skrevet 21. juli 2008 #19 Skrevet 21. juli 2008 Det er godt det ikke er du som bestemmer hvem som fortjener hva i lønn, anonym 0120. Grunnen til at du ikke skriver nick er fordi du skal bruke ditt virkelige nick til å få all mulig slags sympati på andre tråder. Liker ikke sånt. Dessuten går du litt i surr nå.. misunderlig var det ikke ytringsfriheten som skrev, men misantropen. Som jeg forøvrig respekterer og liker svært godt.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #20 Skrevet 21. juli 2008 Det er du som går i surr. Begge har skrevet misunderlig.. Jeg sjekker selvfølgelig at jeg har rett før jeg uttaler meg vet du. Jeg interesserer meg ikke for hva du liker og ikke liker. Faktisk så bryr det meg midt i kaviarkrysset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå