anneeriksen Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 jeg har nettopp hørt at noen har fått anbefalt å pruke liten pute fra begynnelsen av,. dette skal visst nok være med på å hindre krybbedød! noen andre som har hørt d samme?-- evt. motsatt??
mamarama og lille banan Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 du kan ta en titt på denne linken, http://www.barnimagen.com/forum/thread/8700870 men vet ikke om du blir klokere... jeg har hørt at "siste nytt" er å bruke et putevar med en klut inni eller lignende. men bruk for all del ikke en pute med mye fyll. det øker risikoen for krybbedød, for snur barnet seg på hodet kan det kveles i puta. en ting som også er viktig å passe på er at du sørger for at barnet ikke ligger med hodet i samme stilling hele tiden når det sover. det kan for eksempel ligger med hodet vendt mot venstre side ene natten, og mot høyre neste natt. dette fordi bakhodet til et nyfødt barn er såpass mykt at det kan bli "skjevt" hvis det ligger i samme stilling når det sover.
my babyboy - Har født!!! :) Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 snakket med jordmor om det, og hun mente at man skulle holde seg unna noe til og begynne med. gutt i magen_85: nevøen min lå veldig mye med hodet på den ene siden. selvom søstren min prøvde og flytte på det mens han sov, la han alltid hodet på samme sted igjen. han ble flat i bakhodet, men legen sa at det ville rette seg opp. og innen han nådde 1 år, så alt normalt ut. hun fikk vite at det var veldig vanlig, men ikke noe farlig. at babyer automatisk flyttet mer på hodet jo eldre de ble
Mrs. Bouquet Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Jeg lærte forrige svangerskap at det er gammeldags å ikke bruke pute. Nå anbefales en tynn pute for å bedre sirkulasjon rundt hodet og nakken og for å forebygge flatt bakhode. Når det gjelder krybbedød skal det ikke ha noen forskjell så lenge man ikke bruker en tykk som babyen kan bore nesen ned i og få mangel på oksygen.
Eline på vei med nummer to Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 UNN (Universitetssykehuset i Nord-Norge) anbefaler en myk pute for å hindre avflating av hodet. http://www.unn.no/article20510-9143.html (artikkelen er oppdatert 26.02.2008)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå