Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har tempa i alle de mnd vi har prøvd, og ser at jeg ofte har en svak tempøkning rundt dag 16-17. Har også prøvd billigtester for EL, men får aldri noe utslag for EL på disse. Jeg ble gravid i høst en mnd jeg hadde bare fått neg EL tester fra billigtester. Har denne mnd kjøpt CB EL tester, men får også her bare neg. Er det så at man kan ha tempøkning fast uten at man har EL, eller vil jeg kun ha det om jeg har EL. Lurer fordi dette tar så lang tid, så begynner mistenke at jeg kanskje ikke har EL. Ellers er syklusen veldig stabil. Stort sett alltid 28 dager, enkelte ganger 27.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 heisann. Når man får en tempøkning hvor man ser tydelig skille mellom tempene før og etter EL, å så har man hatt EL. Grunenn til at du bare får negative tester kan være fordi du har kort LH stigning. Noen har faktisk så kort stigning av dette hormonet at de må teste to ganger for dagen for å finne EL. Dersom du har en link som jeg kan få se tempene dine, så kan jeg hjelpe dg å tyde disse. Du sier også at du ser en tempøkning rundt dag 16.17, det vil si at med en syklus på ca 27 dager så har du knappe 10 dager mellom EL til neste mens. Dette er i det miste laget, dette fordi egget trenger ofte tid til å feste seg.
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Har dessverre ikke link til noen skjema, fører de bare manuelt på ark. Det øker gradvis fra rund 35,7-8 til 36,1-4 i løpet av en tre dagers periode. Øker gjerne med 0,2-3 første døgnet. Hm.. Hva kan gjøres med at jeg tydeligvis har kort lutealfase? Vet du om og evt hva beh for det er?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Når man har korte lutealfaser så har man ofte lite progesteron. dette fører til at mensen kommer. Dersom du kommer dg til en lege og fårhenvisning til en gynekolog, så kan du få tilskudd av dette hormonet dersom hun finner ut at du trenger det. Da tar hun blodprøve av dg etter EL for å se hvor mye progesteron kroppen din produserer. Det vanligste prog.tilskuddet er crinone, men det finnes mange andre. Du kan også gå på helsekost butikken å kjøpe noe som heter progesta care (lurer på om det har skiftet navn nå til noe annet, men husker ikke). Følg bruksanvisningen der, mange har htt nytte av dete også
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 22. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. juli 2008 Ok. Tusen takk. Virker som du kan dette, så tillater meg å stille et spm til jeg:) I dag slo jeg pos ut på EL test for første gang. Er på dag 15. Men i tillegg så hadde tempen økt fra 25,88 i går, til 36,18 i dag? Men bør ikke tempen øke etter el, og skal ikke el testen slå ut før el? Sist målingen siden dag 10 har vært: Dag 10: 35,90 Dag 11: 35,96 Dag 12: 36,00 (lite søvn) Dag 13: 35,80 Dag 14: 35,88 Dag 15: 36,18
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. juli 2008 #7 Skrevet 23. juli 2008 Eggløsningstestene skal egentlig slå ut ca 24-36 timer før EL. dette stemmer ikek for alle, og det kan variere fra gang til gang. for 4 år siden slo testene ut positivt på meg hele 3 dager før EL, og så var den positiv på selve EL dagen. Senere har det minket til positiv test 2 dager før EL osv... jeg har til og med opplevd å få positiv EL test dagen ETTER EL. man kan har korte og lange LH stigninger. dersom man har lang LH stigning vil testen bli positiv flere dager i forveien og fortsette å være positiv dagene før EL. Har man kort så kan man få positiv test rett før EL, eller den viser seg bare å være positiv for en kort periode. Altså, ingen fasitt svar. dersom tempene fortsetter å være høye så kan du rekne med at EL var dag 14
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2008 Tempen var 36,04 i dag, og tok en EL test for å sjekke. Den var neg i dag.
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. juli 2008 #9 Skrevet 23. juli 2008 kan virke som om du har hatt EL på dag 14 da ja:) De to neste temperaturene vil kunne bekrefte eller avkrefte dette med sikkerhet
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 23. juli 2008 Okey. Og det blir bekrefta om de er høyere enn i dag?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. juli 2008 #11 Skrevet 23. juli 2008 det blir bekreftet om de fortsetter å være på de nivået de er i dag, eller høyere:)
Mammaen til Lillegutt+maijente Skrevet 23. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. juli 2008 Ok, tusen takk for svar:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Ingen problem. lurer du på mer så er det bare å gå inn på assisterbefruktning, det er der eg befinner meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå