Fjolca Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har ikke det...Han var vel med på noen kontroller i forrige svangerskap når han alikevel hadde fri fra jobb, men tror ikke han får seg til å spørre seg fri fra jobb for å bli med meg.
suski22.12.08 Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Nope, jeg går til fastlege. Er bare vanlige kontroller og så rett ut hos min lege, så ingen grunn til det egentlig. Jordmora mi forrige gang jeg var gravid var veldig keen på å ha han med, men han hadde i grunnen ikke lyst. Venninna mi hadde med typen på hver eneste kontroll, han brøt visstnok ut i gråt der en gang fordi han gledet seg så fælt til å bli pappa. Så alle parforhold og alle fedre er forskjellige, med forskjellig behov. Hadde min sambo hatt ønske om å være med hadde han seff vært det.
Mammasgull 03_,09 og_10 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Jeg går kun til jordmor.. Samboer`n var veldig usikker på om han hadde noe utbytte av å være med, men ble likevel med på første kontroll i uke 13, og var veldig glad for at han valgte å være med! Var veldig lærerikt og spennende sa han etterpå Var også med på tidlig ul i uke 13/14 og sa etterpå at om han hadde visst hvordan det var, og gått glipp av det hadde han angret seg lenge! Så vil ihvertfall anbefale å ta med barnefar på UL, om han ikke har anledning til å være med på andre kontroller:)
MiLady Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Min (så fremst han får fri fra jobb) skal i allefall være med på ultralyd og når jeg skal opp til UNN i Tromsø. Ellers når jeg skal til legen så blir jeg å gå alene, så fremst at jeg ikke greier å orden det slik at han kan være med..
Sundance Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Sambo er med hos jordmor og fastlege. Ikke vær gang jeg tar bare prøver hos fastlege. Ellers er han med..
malleleo<3 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 ja, på begge:) han vil værem ed på alt sier han:)
Mrs. Bouquet Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 Min har vært med på UL, andre kontroller syns jeg ikke han har noe å gjøre på, i tillegg er det bedre å bruke han som barnepasser. Går bare til lege, jordmor hadde jeg ikke noe utbytte av sist.
mamma-for-første-gang Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Samboeren min er med på alt av kontroller. Han vil ikke gå glipp av noe sier han.. Han er generelt veldig opptatt av graviditeten, noe jeg synes er utrolig koselig!!
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 sambo er med på alt han :) egen fri vilje. han jobber overtid for å jobbe inn timer sånn at han kan bli med
PiaL Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Min har vært med på alle kontroller hos jordmor hittil, men hos legen kommer det dårlig lite informasjon av interesse, så dit blir han ikke med. Synes det er litt koselig å gå sammen, jeg da...
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #12 Skrevet 22. juli 2008 Ja, det har jeg. Både forrige gang og denne gangen. Synes det er greit at han er der dersom noe ikke er som det skal på kontrollen. Dessuten har han lyst til å være med og involvere seg i det som skjer, så da skal ikke jeg nekte ham det. Gjør jo ikke meg noe at han er der. Og han skal(/var) være med på fødselen, så det er greit for han å forberede seg litt også.
Eline på vei med nummer to Skrevet 22. juli 2008 #13 Skrevet 22. juli 2008 Sambo har kun vært med på UL så langt (2 ganger), men har lyst til å være med til jordmor. Desverre så får han ikke vært med på første kontrollen hos jordmor pga ferieavvikling (han er alene på jobb den uka), men regner med han blir med senere. Tror ikke han kommer til å være med når jeg drar til legen, så spennende er det ikke å få vite blodtrykket mitt Han er veldig opptatt av å være med på det han kan under svangerskapet, og heldigvis så har han en jobb som gir han fri (han får ta det på "legetime-kvota") når jeg skal på UL eller kontroller
Lilja121 Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Min har vært med på begge UL-undersøkelsene, og det tror jeg han syntes var mer stas enn meg. Han er igrunnen mye mer opptatt av den lille alienen i magen enn jeg er :-) Har ikke helt sett hensikten med å ha ham med til lege/jordmor. Her er det stort sett måling, vekt, og kjapp gjennomgang av om jeg har noen plager siden sist. Men dette er jo svært individuelt.
Lemonia Skrevet 22. juli 2008 #15 Skrevet 22. juli 2008 Nei, han er med på ultralyd, men ikke vanlig kontroll. Hvorfor i all verden skal han ta seg fri fra jobb for å se på at jeg tar blodprøve blir spurt om jeg har det bra?
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #16 Skrevet 22. juli 2008 min var med på ultralyden i uke 18, også var han med til jordmor i uke 12 for å høre hjertelyden. ellers er det vel ikke umulig om han blir med på et par kontroller på slutten, det var han sist. det er jo bare kjekt at han er tilstede når det skal snakkes om fødselen. men det blir jo da hvis han har fri uansett. han har en jobb der det er umulig å ta fri en time eller to. regner med jeg tar sønnen min på 9 år også med til jordmor en gang slik at han får høre hjertelyden. kansje han føler at han er litt med på dette med å få en baby i huset da.
<3lille spire,mor til 2<3 Skrevet 22. juli 2008 #17 Skrevet 22. juli 2008 jeg har et høyrisiko svangerskap, så er på ul, og kontoller 1 gang i månden, vil bli oftere etter hvert, men han blir med når han har mulighet til det (ikke er på jobb)
flypapir Skrevet 22. juli 2008 #18 Skrevet 22. juli 2008 Min mann blir med når han har fri fra jobben, ellers tar han seg kun fri for å være med på ul. Dersom jeg hadde ønsket at han var med oftere, ville han nok tatt seg fri til det....
AO3 Skrevet 22. juli 2008 #19 Skrevet 22. juli 2008 Nei. Han har selvsagt vært med på UL + han var med på en jordmortime for å høre hjertelyden selv. Ellers ikke... Synes egentlig ikke det er behov for det for min del, så lenge alt fortsetter å forløpe helt normalt. Er ikke såååå spennende med blodtrykk og urinprøver for ham... Dessuten er det vanskelig for ham å komme fra jobb. Hvis det skulle dukke opp komplikasjoner/problemer, blir det selvsagt noe annet.
farmen Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 han er med på alt, og det synes jeg er veldig betryggende Han ønsker det selv også=)
Giinaღ Skrevet 22. juli 2008 #21 Skrevet 22. juli 2008 Han har vært med på UL og på 1. kontroll hos jordmor. UL syntes han var veldig spesielt. Blodprøver og blodtrykk + utfylling av helsekort var egentlig noe jeg kunne gjort uten han. Så neste sjekk hos jordmor tipper jeg at jeg gjør på egenhånd Har ikke tenkt å gå til lege i det hele tatt med mindre jeg må sykmeldes eller noe er galt.
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 22. juli 2008 #22 Skrevet 22. juli 2008 Han skal være med på 18-ukers ultralyd, ellers blir han nok ikke med på noen kontroller med mindre det er noe spesielt. Ser ikke vitsen med at han skal bli med til legen kun for at jeg skal veies og snakke om formen min...
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 23. juli 2008 #23 Skrevet 23. juli 2008 Her har han vært med på alt. Vi går kun til jordmor, og jordmortimen varer jo i en time, så hele timen går ikke med til å måle blodtrykk, ta blodprøve, bli veid, og sjekke urinprøve. Er lang samtale om hvordan det har gått, hva som har skjedd, snakker om hva vi begge tenker og føler. Jeg er glad for at sambo ønsker å være med på dette, når vi får informasjon er det greit at han har fått samme informasjon som meg, og vi har mye å prate om etterpå. Han tar fri fra jobb på "legetime-kvoten" for å være med, og han får velge dag og tid for neste time når vi er hos jordmor slik at det passer best mulig for han.
blå og rosa+lillebror Skrevet 23. juli 2008 #24 Skrevet 23. juli 2008 han skal bli like mye far som jeg skal bli mor, så da syns jeg det er rett og rimelig at han tar del i ul og kontroller.
svanemamma Skrevet 23. juli 2008 #25 Skrevet 23. juli 2008 Han er med på ultralyd, men ellers har han de andre to barna mens jeg er til lege/jordmor så jeg slipper å ha med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå