Matja Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Bf bor i England, og har ikke hatt kontakt med oss på over ett år. Nå har heller ikke farskapstesten kommet i orden, så hva som skjer når han har svart på hvitt er usikkert. Lille gull er 15 mnd, og har m.a.o ikke sett sin pappa. Nå vil jeg ha min bror og kone til verge, men hvor skal jeg henvende meg? Og hva vil det egentlig ha å si hvis jeg blir syk/dør? Jeg kan ikke skjønne at hun skal bli sendt til England hvor bf bor, men jeg vil gjerne ha dette i orden likevel. Hjelp?!
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #2 Skrevet 22. juli 2008 Har ikke noe konkret råd til deg. Men det jeg ville gjordt var å høre med Familievernkontoret- det er jo de som sitter på mye av denne infoen. Og jeg vil også tro at det kan være lurt å få ordnet det så lenge farskapet ikke er i orden ...så lenge han ikke har noe kontakt med sin far virker det jo horibelt å sende et barn til England til en "fremmed". Ring de med en gang å hør du- godt alle slike ting som er ordnet....man får jo "magesår" av å tenke på slike ting.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Så lenge du er i live, er du verge for barnet ditt fordi du har foreldreansvaret. Du kan ikke oppnevne noen andre. Du kan skrive en viljeserklæring, hvor du skriver hvem du vil skal få foreldreansvaret om du dør og hvorfor. Dersom du dør og barnet dermed står uten noen med foreldreansvar, vil en viljeserklæring bli tatt hensyn til. Men det er ikke automatisk slik at de du ønsker det får foreldreansvaret. Faren kan godt kreve det, men vil heller ikke automatisk få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå