Gjest Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Han nekter å betale. Han mener at staten skal sende han et brev der det står forklart at han må betale barnebidrag. Vi har tatt utgangspunkt fra begges ligning fra -07 og kommet fram til at han skal betale 1830 kr. Men han tror jeg bare finner på det beløpet. Har sendt han begges ligning og link til kalkulatoren på NAV sine sider, men nei. Og fra når kan jeg kreve at han betaler bidrag fra? Den datoen jeg endret adresse?
mamma`n til nurk Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Da ville jeg snakket med NAV, og fått de til å kreve inn barnebidraget. Det koster både deg og bf litt over 800 kr. Tror du kan få tilbakebetalt for inntil 3 mnd. Du kan fortelle han at han godt kan få et brev fra staten, men da må han betale gebyr i tillegg til barnebidrag. Er derfor de har private avtaler så dere skal slippe det.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Hmm.. Hvordan skaffer jeg dette "brevet" da? hehe... Snakket med NAV at de kunne fastsette bidraget, men da måtte jeg sende inn en søknad og det var opptil 6 mnd behandlingstid!!!
mamma`n til nurk Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 Brevet blir da kravet som han får i posten av NAV etter at søknaden er behandlet. Jeg tror du kan få noe stønad mens du venter på at det skal bli godkjent hvis du har dårlig råd, men er ikke helt sikker. Står nok mer om det på NAV sine nettsider. Er ikke sikkert behandlingstiden er så lenge som 6 mnd heller. Svigerinna mi søkte utvidet barnetrygd og overgangsstønad med førstemann og fikk beskjed om at det tok ca 3 mnd, hun fikk svar etter 2 uker og penger på konto 2 uker etter det igjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå