Førstegangsmamma80 Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Hadde egentlig aldri tenkt å flytte til Oslo med barn, men har nå kommet til at før baby begynner på skolen, kan man være litt her og der.. I Trondheim har jeg svigers (topp folk!), noen bekjente, noen barselvenner, fin, rimelig og bynær leilighet. MINUS: Ingen jeg kan tusle på tur med for en skikkelig fortrolig samtale. I Oslo har jeg mange venner (omtrent alt som er av studievenner er der for tiden. Samt min beste venninne forøvrig) mye mer familie og slekt i nærheten, enklere å få jobb. MINUS: De fleste vennene har ikke fått barn ennå. Hva ville dere gjort? Samboeren min (som er fra Trøndelag) er ikke fullt så gira på å dra fra byen. Kan noen komme med noen fine argumenter? Har ikke så lyst til å slå meg ned for godt i Oslo, men det frister altså å være her for noen år.. Mens vennene er der. Selv om de ikke er "på samme stadie".. Jeg er veldig sosial og avhengig av å ha et stort nettverk. Jeg føler sambo versetter billig husleie mer enn at mine sosiale behov skal oppfylles. Innspill, noen?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Huff... nei, da ville jeg heller prøvd å få meg venner og jobb der du bor nå. Svinaktig dyrt å bo i Oslo. Hadde heller ikke orket å drive å flytte sånn, hvis planen er å ikke slå seg ned der for godt. Det er nå min mening.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Ville ikke flytta fra Trondheim til Oslo for alt i verden. Trondheim er en mye koseligere by å bo i. Venner kan man få fler av.
line_n & sara Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 for meg er det omvendt, synes trheim er en grei by å være en dag eller to, men ikke mer! fin by, men jeg trives ikke der. flytta dit for noen år siden, og fant aldri roen der, savna oslo! synes det var vanskelig å komme i kontakt med folk, og jeg fikk inntrykk av "rasisme" hvis du skjønner, tror trheim er lettere for nordlendinger og andre trøndere (mulig jeg får litt pes nå, men det var slik jeg oppfatta det) tror de ikke er så begeistra for søringer.. men hvis du trives i byen, og barnet ditt har fine muligheter med lekeplass, barnehage og lekekamerater, du har en hyggelig barselgjeng og svigeforeldre, er jo dette gode argumenter for å bli! dette er ikke alltid like lett å finne i oslo, til rett pris, vell å merke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå