venternr3:) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Jeg lurer litt på dette med lange sykluser da jeg har det selv.. leser litt rundt og har kanskje fått forståelse for at med lange sykluser mangler man EL? stemmer dette? jeg har sykluser på 42 dager og er nå da bekymret for at jeg ikke har EL.. noen som har snakket med lege\gyn ang dette? kanskje dumt spørsmål men lurer veldig.. jeg har tenkt veldig på om jeg har pco, har to barn fra før men kan jo være veldig tilfeldig at jeg ble gravid da.. begge da jeg sluttet på prevensjon, mens nå har jeg ikke gått på noe etter 2 mann.. var hos gyn da jeg var 17 og da snakket han noe om umodne egg og greier.. men husker ikke mer hva han sa den gang.. kanskje det er det har hatt hele tiden.. har kraftige blødinger, må gå med grønn ob og bind (beklager detaljer) og må alikevel bytte minst hver time for å ikke blø helt gjennom alt.. slitsom.. om natten er jeg oppe og bytter flere ganger.. ligger da også med dobbelt.. huff dette bel teit..
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hei! Jeg sleit med lange sykluser når vi prøvde på nr. 1. Første mens etter pilleslutt kom ganske normalt, men etter det ble syklusene opptil 2mnd. Tok i bruk termometer i 3.pp og fant ut at jeg hadde EL, men at lutealfasen (mellom EL og TR) var for kort. Ingen hjelp å få hos legen da vi hadde prøvd 7mnd, måtte vente til det hadde gått ett år. Bestilte da umiddelbart time hos fotsoneterapeut og brukte Progesta Care etter EL. Fikk da EL allerede på dag 25 (!) og ble gravid etter 9mnd prøving. Mistet dessverre og fikk da 2mnd uten EL, satte igang TR med ny runde fotsoneterapi. Denne runden endte i EL allerede på dag 12 og tilslutt en nydelig liten gutt. Har nå hatt min andre EL etter fødsel og ser ut som det er rot i systemet fortsatt Kjenner ikke til pco, men som du kanskje skjønner har jeg stor tro på å bruke f.eks. fotsoneterapi for å rette opp hormonubalanse i kroppen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå