husmortrall Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 skal bade i basseng med mini for første denne uken. vet ikke om de har en stol han kan sitte i når jeg dusjer, hvordan løser jeg det? noen gode tips og erfaringer jeg bør tenke på når jeg skal gjør dette for første gang? det er ikke organisert baby-svømming, hva gjør jeg om jeg vil prøve å dukke ham under vann?
2 hjertegull :) Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 I bassenget vi bruker er det en liten skumgummimatte på gulvet som man legger ungen på mens man dusjer.. Hvis de ikke har noe slikt kan du legge han forsiktig på håndduken din, du trenger ikke dusje han før dere skal i bassenget. Du bør ta deg god tid, la han se på vannet å bli kjent med lukter og akkustikken i bassenget før du går ut i.. Ha han først på ryggen i vannet og hold øyekontakt med han hvis du klarer.. Du kan holde bare under nakken, og han flyter selv Så kan du ha han på mage etterpå.. Da legger du hendene med handflatene opp, støtter han under brystkassa med fingrene, mens du lar han hvile haka på handbaken din.. det er fra denne posisjonen du dukker under, men det burde du ikke gjøre første gangen.. Tell en-to-tre mens du dupper han i vannflata, for da skønner han etterhvert at dette betyr at dere skal under.. Så dukker du bare ansiktet hans fort under før du tar han raskt opp igjen.. Første gangen i bassenget må du regne med gråt, muligens overrasker han, slik som Mia gjorde, og er helt rolig, men vær forberedt Første gangen burde du bare være 7-10 minutter ute i vannet, og ellers bruke god tid i garderoben både før og etterpå.. Husk at du må kle på han før du dusjer deg selv når dere er fedig. Godt tips er å ha med bilstolen inn, der sitter de trygt mens du dusjer.. Hvis du ammer bør du gjøre dette med det samme, hvis ikke bør han få vann.. Du vet selv hvor tørst du blir av å være i bassenget.. De fleste barn sover mye når de har vært der.. Ellers vet jeg ikke hva mer du bør huske på.. Kos deg masse..
♡ Jersey ♡ Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hei! Jeg har hatt mini på babysvømming et kurs nå... vannet er oppvarmet til 37 grader. de klarer ikke regulere temp selv, så må være varmt om barnet fortsatt er baby! Du kan dusje med baby på armen! Evt legge han fra deg på gulvet på hånkle mens du dusjer. Der vi har vært er det faktisk en lekegrind ved dusjene, hvor barna kan ligge! Første gang i vann anbefales 20 min max! De blir veldig slitne. Hold barnet tett inntil deg hele tiden, og snakk positive ord, skryt! Hold øyekontakt hele tiden om du skal holde han foran deg. Anbefaler å ha han på ryggen som hun over her anbefaler! Men jeg ville ikke snudd over til magen på en god stund ennå! Vi brukte 3 uker på vanntilvenning! Dekke ørene med vann og holde hånd under nakke og rumpe - med øyekontakt med bbayen. Når det gjelder dykking har vi ikke fått lov av kursleder å gjøre dette på egenhånd ennå!!! Første gangene sjekket hun hver baby og lukkefunksjonen dems. Er ikke alle som har denne, så det er jo litt viktig! Ville hatt en proff til å hjelpe deg med dykk i begynnelsen om det er viktig for deg.. evt vente til barnet er større og har lyst til dette selv! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå