Gå til innhold

Noen som har hatt barn med brannkopper her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var med tulla til legen og fikk bare beskjed om å bruke pyricept på såret, ingen andre ting. Skulle heller ikke ha plaster over siden det skulle lufttørke.

Så, da jeg kom hjem sa ei venninne at de i tillegg til pyricept hadde brukt en salve på sårene for at det ikke skulle bli store arr. De hadde også fått beskjed om å ha plaster over, slik at ingen kom borti sårene.

Hvordan gjode dere det? Salve eller ikke, la det lufttørke eller ha på plaster?

Hater ferievikarlegersombaresnakkerdansksomjegforøvrigikkeforstårendrittav:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde bare en brannkopp.... Vi smurte brulidin på, det er sånn sårsalve... og plaster fikk vi beskjed om å ta på hvis han skulle "ut blandt folk'2, det er jo vanvittig smittsomt. Fikk og beskjed om å være veeeldig renslige, vaske fingre og leker ofte... Det finnes en annen sårsalve, men husker ikke navn. Den var reseptfri tror jeg...

Skrevet

Gutten vår har hatt det to ganger og han fikk penicillin begge gangene. Siste gangen måtte vi be om det, for legen ville at vi skulle klare oss uten. Men da hadde vi prøvd å behandle med Bacemycin noen dager uten at det hjalp og vi kjente igjen brennkoppene fra første gangen. Så vi ga penicillin og i tillegg smurte vi Bacemycin, hvis jeg ikke husker helt feil. Vi hadde ikke på plaster, men holdt han hjemme fra bhg og var nøye med håndhygienen. Heldigvis ble vi ikke smittet. Ville ihvertfall ha kjøpt sånn salve på Apoteket, mener å huske at den er reseptfri.

Skrevet

Vi pleier å bruke bacimycin og plaster noen dager. Når såret har blitt bedre dropper vi plaster

Skrevet

Ååå..tusen takk:)

Dersom salvene er reseptfrie så kan jeg jo bare dra på apoteket og kjøpe:)

Skrevet

Vi smurte lenge med Brulidine (reseptfritt) det burde funket, men gjorde det ikke. Fikk da respt på Fucidin salve - funke som bare det. Grønnsåpe bad er effektivt også, men det er ikke sikkert at går?

Skrevet

Jeg har hatt brannkopper selv da jeg var i tenårene,og lot det lufttørke. Var full i hele ansiktet. Brukte ikke pyrisept heller. Men jeg fikk pencilin, (weifapenin eller.no) som hjalp veldig godt. Jeg var fæl til å pille på sårene,men fikk heldigvis ingen arr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...