blond Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 Det ene settet med besteforeldre sier ingenting om hvordan vi oppdrar barna våre, men kommenterer resultatet av oppdragelsen. Den andre bestemoren sukker og stønner og respekterer ikke alltid avgjørelsene våre og får i blant utblåsninger fordi hun synes vi håndterer visse konflikter og utbrudd feil. Kjenner at jeg blir oppgitt og lurer på hva som får henne til å tro at hun vet bedre enn vi. De fleste foreldre vet vel hva som er til det beste for barna sine? Hun veileder ikke, kan ikke begrunne hvorfor hun mener det hun gjør (ikke godt nok), har ingen erfaring med barn foruten sine egne og har ingen pedagogisk utdannelse. Synes hun bare kan holde kjeft og respektere våre valg. Og deres mening er....?
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Hun kan holde meningene sine for seg selv. Hun har hatt sin sjangse til å oppdra unger. Nå er det din tur. Jeg er syns egentlig det er en uting å prakke på andre sin egen mening om oppdragelse dersom man ikke blir spurt til råds.
blond Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2008 Spesielt når det gjøres indirekte og mens ungene hører på. Sleipt.
boble <3 Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Huff, det høres fryktlig slitsomt ut. Tørr du ta opp med henne at dette er noe du ikke liker?
blond Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Ja. Holder ikke kjeft om det. Må bare gjøre det på en saklig måte og pedagogisk nok til at det når inn. Vil ikke ha det sånn. Slitsomt å måtte oppdra både besteforeldre og barn - samtidig!
boble <3 Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Forstår jeg veldig godt, jeg har kjempet noen kamper når det gjelder hva lillemor skulle få spise... Mannen måtte trå til faktisk før de sluttet å mase:0/
Trulte76 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 jeg er utrolig glad jeg ikke har beste foreldre til banra som blander seg inn. Det hadde jeg taklet dårlig ja.
Gjest trønder25århar1avhver06og08:) Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Sånn er det hos oss også... Å vi sier ifra. Er ikke annet å gjøre med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå