Smiiil :o) Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 ...dekka til vogna til snuppa mi med et tykt teppe da hun skulle sove. Er så redd for at hun kan bli overopphetet eller noe. Er jo mange som dekker til vognene ser jeg, men jeg syns det ser så ekkelt ut. Advares det ikke mot dette da? Er det noen steder hvor jeg kan finne informasjon om dette, så jeg har noe å slå i bordet med? Hun mente jeg var hysterisk. Blir veldi glad for svar.
hedda:-) Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Kan støtte deg med å si at da hadde ikke jeg heller blitt så innmari blid!! Jeg kan gå med på å henge et tynt helseteppe litt løst over vogna, men aldri sånn at det dekker hele åpningen, eventuelt bare for å skjerme for veldig sterk sol på sommerstid. Helseteppene er jo også fulle av hull, så de utgjør jo ingen fare. Husk at du er mamman, ikke la andre gjøre ting du føler deg ukomfortabel med:-)
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Synes ikke du hadde grunn til å bli sint..... du trenger ikke noe å slå i bordet med da du faktisk bestemmer over ditt eget barn.
Yummy*Mummy* Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Skjønner deg så godt!! Jeg kan ikke skjønne at folk dekker til vognene slik, er de ikke opplyste nok?? Til og med helsestasjonen advarer mot dette. De små får jo ikke luft og kan bli overopphetet, tenk deg om de bæsjer og må ligge inne i den fæle trenge luften... Skjønner godt at du reagerte!
Smiiil :o) Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2008 Takk for støtte jenter. Hun jobber i barnehage. Hun sa til meg "ja, da skulle du sett i barnehagen når vi skal ha barna til å sove". Uff, får helt vondt i mammahjertet mitt jeg. Men er det ingen steder det står skrevet om dette da?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 er vel ikke noe å bli sint for. er jo bare å si at JEG vil ikke ha det på MITT barn. Noen vil det, andre ikke. kanskje hun sa at du var hysterisk fordi du ble sint? hun gikk vel litt i forsvar kanskje? vet ikke om at det står dokumentert noen steder at det er dumt. er jo ikke sånn at det ikke er lov liksom. kommer vel ann på vær, vind, teppe, temperatur, barnet osv. de fleste gjør det som de tror er best, og de færreste prøver å skade barna.
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Er vel enda ingen unge som har dødd av dette i bhg da? Det er bare her sånt krisemaksimeres.
EinFrosk Skrevet 21. juli 2008 #8 Skrevet 21. juli 2008 Signerer "Lengter etter baby" Du er hysterisk, ikke fordi du ikke vil ha teppe for vognen, men fordi du blir sint når noen gjør det og faktisk er velmenende. Opplyst? Du vet jo selv ikke hvor du har det fra, så det sier seg selv at dette ikke er almenkunskap. Jobber selv i barnehage og går stadig vekk og fjerner tepper andre har lagt foran. Tror faktisk de fleste tror det er en bra ting å gjøre.
mamman til to gutter Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Er så frekk at jeg kopierer et svar jeg har sett Cat.68 gi flere ganger når det gjelder denne diskusjonen: Dette har vært diskutert gang på gang på gang, og omtrent like mange ganger har jeg lagt ut mailen jeg fikk fra foreningen plutselig spedbarnsdød ang dette med helseteppe og myggnetting. For noen år siden raste det en debatt her inne ang dette hvor noen påstod at myggnetting var farlig og at foreningen for plutselig spedbarnsdød hadde sagt det. Her er mailen. HEi! Jeg har via min kollega fått høre om myggnetting debatten som har pågått på dinbaby.com.. Jeg var selv inne på siden i dag, og så debatten.Det er trist at det blir satt ut påstander som ikke stemmer, og som også henviser til kilder som aldre har sagt og uttalt det som hevdes. Vi har ikke noen undersøkelser eller studier som sier noe om dette, og det er også ulogisk at det skal ha en slik sammenheng. Vi er av den oppfatning at det er barnets totale sovemiljø som er viktig for å minske riiskoen for plustelig spedbarnsdød. Det må være luftig og ikke for varmt/klamt der hvor barnet skal sove, og ryggleie er fortsatt veldig viktig forebyggende faktor. Et myggnetting utgjør ikke en slik fare - vi har ingen indikasjoner på dette dersom vi følger med barnet ift temperatur, slik vi bør med små barn. Et helseteppe foran vognas åpning gir større risiko for at det blir varmt og tett og bør brukes med varsomhet innendørs, eller ute på varme dager. Jeg tenker at helseteppe uansett årstid ikke bør brukes for å unngå at det blir for varmt, tett og klamt for barnet. Med sunn fornuft kommer vi langt! Håper dette var en bekreftelse for hva vårt standpunkt er! Vennlig hilsenTrine Giving Kalstad Fagsjef Landsforeningen uventet barnedød(tidl. Landsforeningen til støtte ved krybbedød)Arbinsgt. 7, 0253 Oslotlf. 22 54 52 00, fax 22 54 52 [email protected]
LizzyG Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Vi ble advart mot å ha teppe over vognen når vi dro hjem fra sykehuset, så det er der jeg har fått infoen fra hvertfall. Har aldri teppe over selv, og liker ikke at andre har det, selv om jeg ikke blander meg inn i hva andre gjør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå