Gå til innhold

Dyreparken!! :) Kan jeg ta tømmer-renna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag skal vi på ferie.. :) Er VELDIG spent på hvordan det går... Skal ha med RULLESTOL :( pga jeg er så kvalm og svimmel..kan ikke gå noe særlig! Men vi har gledet oss siden i vinter til dyreparken, legoland, dyreparken osv... Og jeg har VIRKELIG lyst å være med 3åringen min på på dette!!

Man skal jo ikke ta alle mulige tivoli-ting nårman er gravid.. Men tømmer-renna?! noen som vet? Hadde jo vært gøy å delta på noe..hvis jeg plutselig skulle bli kvitt kvalmen :) *HÅÅPE HÅPE* Er 9+3 idag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har vært å¨Tusenfryd..

Har nøyd meg med barnekarusell og bilene for småungene jeg da.. men så er jeg sånn superpyse som ikke orker å lure på etterpå om det skjedde noe galt, om det dunket litt for hardt etc...

Skrevet

det står info på de forskjellige attraksjonene om de er trygge for gravide eller ikke

Skrevet

Jeg var i dyreparken i forrige uke og tok tømmer- renna flere ganger da. Er 26 uker. Det gikk helt fint det.

Skrevet

vi skal til dyreparken i helga, og jeg SKAL ta tømmerrenna, og bob banen... har jo gledet meg lenge....

Skrevet

Jeg tok tømmerrenna tidligere i sommer, er i dag 10 +2. Det gikk kjempe fint!

Skrevet

Heisann

Jeg er på besøk fra 2.trimester. Jeg hadde IKKE tatt den, hvorfor ta sjansen??? Det går jo sikkert greit, men hva om det ikke gjør det?? Skal til Dyreparken på mand & tirsd, da er jeg 16 uker men holder meg langt unna slike ting. Skal jo ikke være gravid resten av livet, tar den neste år. Tok den i fjor med datteren min, i år får pappaen ta den!!! Hvis du i tillegg er kvalm & svimmel......det sier seg selv :o)

Uansett masse lykke til & kos deg.

Skrevet

Jeg tok magasuget i Bø uten å tenke meg om! Men det gikk bra da ;)

Skrevet

Heisann!

Både Tømmerrenna og Bobbanen i Kr.sand har fareskilt hvor de fraråder gravide å ta de, samt folk med rygglidelser, skjelettlidelser, o.l... Sånne standard fareskilt som står på slike attraksjoner med litt fart og støt.

Selv har jeg tatt begge de og lignende attraksjoner med unntak av de heftigste berg og dalbaner rundt om. Det er ikke nødvendigvis det lille støtet som er farlig for babyen, spesielt ikke når du ikke har stor mage, men det er helst bekkenbunnen og ryggen som er spesielt utsatt. I graviditeten er vi ekstra myke der og tåler ekstra lite av støt og bevegelser vi ikke kan styre selv.

Jeg har god rygg og stabilt bekken og aldri hatt noe problemer der, så jeg tar disse uten å få noe vondt. Men jeg har en mor med benskjørhet og hun fikk vondt i behhen/haleben etter en runde, så for de som er litt "svake" i benstamme og alt dette der, kan faktisk få problemer.

Bobbanen er jo langt roligere enn Tømmerrenna vil jeg si, der er det ingen støt, men mindre noen kjører inn i deg, og da kan det smelle bra godt! Meg og 3-åringen kjørte sammen og pappaen bak oss. Vi stoppet rolig og gikk ut mens noen bak mannen min kjørte rett inn i han så han datt av og slo seg i metallkanten! Ville tilstander... Tenk om det hadde vært i oss og gullungen min hadde blitt skadet! Jeg hadde sett rødt.....

Konklusjonen er at jeg hadde tvilt på bobbanen, da du ikke kan styre andre, eller bare være veldig obs i det du går av kjelken. Følger du med så klarer du å reagere, eller hopper av med èn gang!

Tømmerrenna hadde jeg tatt - om du ikke har bekken, skjelett eller ryggplager!

- Men er du i tvil, så tar du den til neste år!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...