Lotta med novembergutt Skrevet 21. juli 2008 #1 Skrevet 21. juli 2008 (samme som dib) Fikk dere veldig store babyer? I dag målte jeg for andre gang i dette svangerskapet, og jeg ligger langt utenfor det grønne feltet denne gangen også Er i uke 26, og nå er jeg livredd for å få en kjempebaby :\ Så, har det noen sammenheng; høyt sf-mål = stor baby?
fru lykkelig Skrevet 21. juli 2008 #2 Skrevet 21. juli 2008 Jeg har også ligget over det grønne feltet begge svangerskapene. Min første veide 4000g. Jordmor sier at det høye SF målet kan komme av f.eks mye fostervann, at jeg er kort i ryggen slik at magen kommer langt ut, slapp buk eller at jeg bare bærer barnet veldig utenpå. Trenger ikke være noen sammenheng etter det jeg har forstått.
Gjest Skrevet 21. juli 2008 #3 Skrevet 21. juli 2008 Jeg lå i øverste del av det grønne feltet hele veien (og på slutten litt over) og fødte en gutt på 50 cm og 3500 gram 8 dager på overtid. Så i mitt tilfelle hadde det ingen betydning. (Men så var jeg kanskje ikke skyhøyt over heller da...)
Fire småtroll Skrevet 21. juli 2008 #4 Skrevet 21. juli 2008 Det er helt riktig at det ikke trenger ha noen sammenheng, mange faktorer som spiller inn. Men på meg har det vært sånn, hadde høye mål med alle tre mine, og med nr tre sprengte jeg skjemaet helt så jeg fikk henvisning til en UL for størrelsesestimering på sykehuset. I uke 36 var hun ca 4500g og estimert til 5,5 kg til termin.....! Heldigvis kon hun i uke 37 og veide "bare" 4858g. Hvis du ligger veldig høyt kan du spørre om en ekstra UL for å sjekke, som regel er det ikkenoe problem å føde et stort barn hvis du produserer et, vi lager jo gjerne barn som er tilpasset størrelsen vår, men det kan være greit for jordmor å vite at barnet er stort før du går i fødsel, da har de noen knep for å hjelpe den ut, et lite klipp f.eks...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå