Gå til innhold

Et par spørsmål til dere som planlegger bryllup=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og tenker her, skal snart begynne med planlegginga..

Det jeg lurer på er :

Hvor mange gjester skal dere ha, og hvem inviterer dere? ( Alle onkler og tanter, søskenbarn osv..?)

Har dere klar meny?

Farge/tema?

Det var det jeg lurte på akkurat nå,hehe:) Kommer sikkert tilbake med maaange flere spørsmål;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* Vi blir 27 gjester.. Bedt bare de tantene/onklene/søskenbarna som vi har best kontakt med.. Tillegg til besteforeldre, og ett par venner..

* Vi har klar meny nå..

* Farger vi har er gull og lilla..

Skrevet

Vi er 80 gjester. Alle tanter og onkler, besteforeldre, og to av tanteungene mine. Siden de andre er under 5 år. De vi skal ha er 14 og 17 år. Og de søskenbarna vi har hatt mest kontakt med. Vi har ca 60 søskenbarn til sammen, så det hadde ikke vært mulig å invitert alle :P

Så har vi selvfølgelig nærmeste venner.

Vi skal ha en kokk som griller og lager litt forskjellig småretter, så det blir buffet.

Jeg har egentlig ikke noen farger som går igjen.

Bryllupet skal være ute, og jeg skal bruke villblomster,

og det jeg finner som kan passe :)

Skrevet

åh, Milimi, det høres ut som drømmebryllupet mitt:) Sa det til samboer i dag, at drømmen måtte være å ha flere store partytelt ute. Fra "taket", skulle det henge mange lykter i forskjellige farger.. Også kunne jeg tenkt meg 2-3 kokker som grilla alt mulig godt; fisk,kylling,svin, indrefilet osv.. Det skulle vært en åpen bar i den ene enden, og to som spilte livemusikk..Et litt "casual" bryllup liksom, men likevell nydelig og romantisk:)

Men, vi har ingen steder som har plass til så stort partytelt:( Så det får vell bli med drømmen:)

Skrevet

hihi. hørres ud som det jeg skal ha om ca tre uker blir det vell :)

Kokken vi skal ha er fra Thailand som skal lage mye go mat der i fra, og blander litt forskjellige retter fra alle verdens plasser :)

Lykter har jeg sikkert laget hundre av og vell så det, av

middagsglassene til minsten. Har tatt av etiketten,

limt på servietter, og perler. Så blir de kjempe fine når det kommer lys i :)

Vi skal ikke ha band, men en kjenning av oss som er dj :)

Jeg har heldigvis en svigermor som har stor nok hage,

og kjenninger som har store telt :)

Skrevet

- ca 40-45 gjester som er blanding av onkler, tanter (alle mine), foreldrene våre (3 tilsammen), min bestefar, brødre og søstre, ett tantebarn, vennene mine, vennene hans, barna våre (to felles og en bonus). Ingen søskenbarn (har liten/ingen kontakt), og slekten hans bor på andre siden av kloden og vil ikke bli prioritert av logisitikkhensyn.

- Ikke klar meny, men skal ha det på en restaurant av en bekjent og vet hva slags mat han tilbyr. Blir nok en tre-retters middag til de voksne og noe annet til barna.

- Ikke tenkt på tema, men vil gjerne ha noe som passer til august. Har tenkt gull, mørkerødt og off-white. Ellers så er stilen på stedet vi skal være moderne sjørestaurant.

Skrevet

vi blir rundt 40...har så stor familie,så av økonomiske årsaker må vi velge bare noen...så her blir det besteforeldre,foreldre,søsken og ett onkel/tante par fra begge sider (alle foreldre skilt,tar de vi har mest kontakt med)..og de nærmeste vennene..så har vi bedt flere venner på kaffe og kaker etterpå...

vi har leid lokalet ved vannet,lite,men god plass til 60 stk..og stort fint uteområdet...drømmen er jo utebryllup,vi har stor hage,men syns det er så skummelt med tanke på været her i norge..

Har 2 bekjente som er kokker og driver cateringfirma,de kommer å lager mat og hjelper til med det vi trenger. vet ikke meny,men de skulle sette opp forskjellige forslag for oss. også blir det nattmat..lapskaus eller noe enkelt.

Jeg har lyst på lyse farger,hvitt og lyserosa kanskje..

Skrevet

Hei!

Er helt i startfasen av planlegginga selv, men har allerede begynt å tenke ut endel. Vi har skrevet en gjesteliste, og kommet opp i ca 105 stykker. Vi ber alle til middag. Regner med at det er endel som ikke kan komme, så blir kanskje 80-90 stk da.

Lokale vi har leid ordner med kokk, mat, serveringspersonale, bartender og dekketøy. Veldig greit syns jeg. Det vi trenger å gjøre da er å komme frem til en meny i samarbeid med de. Og står selvfølgelig ansvarlig for dekorasjoner/pynting. (Vil jo bestemme noe:) )

Farger har jeg ikke tenkt så mye på enda, men tror det blir lyse farger.

Skrevet

Blir 80-90 stk.. hvorav ca 60 er familie (t.o.m. søskenbarna).

Er usikker ennå mtp hvem som skal bes til middag og hvem som skal bes til kaffen.

Alt1: Ca 30 til middag (foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere m/følge). 3-retters på et finere sted. Resten til kaffe og fest et annet sted.

Alt2: Ca. 60-65 til middag (all familie + forlovere m/følge). Enklere servering på samme sted som festen. Venner kommer til kaffe og fest.

Alt3: Alle med på alt. Enkel servering på samme sted som festen.

Skrevet

Høres fantastisk ut! :) Så flink du har vært med alle lyktene da! Kreativt:)

Kan jeg spør hvor du har kjøpt partytelt? Er jo et helt år til vi skal gifte oss, så KAN jo vær jeg finner en plass å ha det.

Når står du brud forresten? :)

Skrevet

hei :)

- 62 stk til middag, foreldre,søsken,besteforeldre,søskenbarn (med kjærester/samboere). forlovere med følge. tante/onkel barn.

-kaffe: middagsgjestene og resten av vennegjengen/naboer.

- menyen er ikke klar ennå, men jeg/vi har tenkt litt på koldtbord.

-fargene: limegrønn/grønn,hvit og sølv

middag og kaffe skal være hjemme på gården vår:) i partytelt/garasjen.

vi skal gifte oss 25.juli 09:)

Skrevet

Hallo.

Vi blir 71 stk, tanter onkler, søskenbarn, venner av foreldre (som har vært rundt oss fra vi var små)og venner av oss.

Middagen er klar, og har vært det siden fjor høst, kaker er ordnet (det bør det jo være siden vi vandrer opp gulvet 13 sept)

Farger tror jeg at jeg og min kjære ar kommet til at skal bli "dyp"rosa, blå og lilla.

Skrevet

Vi blir 45 til middag og 67 til kaffe

Han har invitert all familie til middag, jeg har bare invitert mine faddere (jeg har sinnsykt stor slekt) og de søskenbarn jeg har hatt mest med å gjøre.

Til kaffen er resten av min familie bedt + venner av oss

Vi skal ha 3-retters middag, alle kakene blir hjemmebakt utenom bryllupskaken og kransekake. Og alt dette er i boks, da bryllupet står om 3 dager :) :)

Vi har fargene hvitt og grønt (invitasjoner, bukett, bordkort, sanghefte, borddekorasjoner). Rent og enkelt! I kirken skal vi ha masse hageroser i ulike farger (jeg skal rasere pappa sitt rosebed :) :) :))

Skrevet

Vi inviterer hele familien til begge,dåpsfaddere og alle vennene våre + noen naboer til både middag og fest.Vi blir ca 80stk.

Vi skal først ha litt fingermat til velkomstdrinkene når gjestene ankommer lokalet mens vi er hos fotografen.

Så blir resten av menyen: Melon og spekeskinke til forrett,indrefilet med fløtegratinerte poteter og grønnsaker til middag og sjokolade fondant med italiensk sorbet is og friske bær til dessert.

Farger blir mest sannsynlig gull,brunt og hvitt.

Skrevet

Vi har lånt telt av noen vi kjenner. Undersøk litt rundt deg, det er mange som leier ut store telt til slike anledninger :) jeg står brud den 9 august.

tia flyyyr....... :P

Skrevet

Vi inviterer alle vennene våre, og onkler, tanter og søskenbarn som vi har et forhold til. Og selvfølgelig søsken med familie og foreldrene våre. Tilsammen blir vi rundt 80 grovt regnet.

Menyen er mer eller mindre klar, ihvertfall hovedrett og dessert. Må diskutere forrett med kokken.

Fargeteamaet vårt er sølv og hvitt, og grønne blomsterdekorasjoner. Dette går igjen fra invitasjonene, bordpynt, kort, stoltrekk, pynt i kirke og detaljer på klærne våre, også forloverens kjole.

Det er fremdeles en del ting som gjenstår, men så har vi jo god tid også da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...