Gå til innhold

er jeg førstegangsfødende??

Anbefalte innlegg

Skrevet

et høres kanskje merkelig ut og spørre sånn :) men jeg har ett barn fra før, han ble tatt med hasteks 5 uker før termin. Så jeg har jo ikke FØDT før lissom.. ikke hatt noen rier eller symptomer på fødsel osv osv.. vil sykehuset se på meg som førstegangs eller annengangsfødende da? føler meg veldig førstegangs..

Videoannonse
Annonse
Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

du er 2 gangs fødende...de har ikke noe å si at du har tatt KS du har jo fått ut en baby ur deg....

Skrevet

sant nok det.. men behandler de førstegangs og annengangsfødende på sykehuset forskjellig når det kommer til vaginal fødsel? for jeg er jo helt grønn på alt som har med fødsel og gjøre... er egentlig litt engstelig merker jeg :P

Gjest stockholms tjej_høygravid=)
Skrevet

du kan ta de opp med din jordmor...

Men når du kommer in og ska føde så er de bare og ge besked om at du har haft KS innan og er litt redd...

de tar godt hand om deg der=)

Skrevet

Ja, du er nok det. Jeg fødte siste med haste ks 6 uker før. Jordmor sier at jeg blir som førstegangs å regne. Jeg vil ikke ha noen av fordelene som 2.gangsfødende har med at det går raskere f.eks.

Da jeg skulle bestille jordmorsamtale ble jeg spurt om jeg var første eller annen gangs fødende, jeg sa at jeg hadde et barn fra før. Da sa hun at det strengt tatt bare var et tilbud til førstegangsfødende, men da jeg sa at det ble haste ks sist fikk jeg samtale.

Skrevet

var det jeg trodde :) jeg HAR ett barn fra før, men jeg har jo ikke FØDT. den blei jo balre pella ut av kroppen min som en annen betent blindtarm :P

så anser meg selv som førstegangsFØDENDE :P

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at jeg regnes som førstegangsfødende. Hadde haste-KS 13 dager på overtid sist, etter å ha blitt forsøkt satt i gang i to døgn. Hadde null åpning.

Fødselslegen jeg har vært til samtaler hos, sier at dersom jeg hadde hatt noe åpning, ville jeg ikke blitt regnet som førstegangs nå, men siden det var "lukket og låst" sist, regnes det som førstegangs. Nå blir det nok KS på meg om tre uker, om ikke babyen prøver på egenhånd før den tid... så da blir jeg vel førstegangs med nr tre også.. (om det blir en nr tre da...)

Skrevet

Kroppen din vil være som en førstegangsfødende å regne.

Men du som person vil være andregangs.

Skrevet

Jeg ble regnet som førstegangsfødende med nr 2. Førstemann ble tatt med hastekeisersnitt og jeg hadde aldri åpning. Dersom du har hatt full åpning, som likevell endte i keisersnitt er du andregangsfødende. Det har jeg blitt fortalt. jeg regnes som andregangsfødende med nr 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...